Tips og råd ang vonde sting

Malolu87

Forelsket i forumet
Fødte i går[emoji7]..Og er ute etter andre tips og råd som hjelper mot vondt nedentil..Etter å ha sydd. Hørt om grønnsåpevann iallefall

Hvor mange dager tok det før du var avslappa nok til å kunne gjøre nr 2, på toalettet? Har du noe tips?
 
Jeg hadde et litermål på badet som jeg skylte meg med varmt vann, skyller du samtidig som du tisser svir det mindre (om det svir da). Blandet med litt intimsåpe for å føle meg bedre av den fæle renselsen. :)

Pass på å ikke bli hard i magen. Brukt laktulose om nødvendig. Drikk masse!
 
Jeg var flere ganger om dagen inn i dusjen for å spyle med varmt vann da jeg synes det lindret og følte meg freshere når jeg fikk spylt vekk blod osv. Og så brukte jeg grønnsåpe :) jeg gikk ufrivillig på do dagen etter fødsel. Men da var det såpass løst at det gikk fint og tørking sørget jeg for å gjøre forsiktig og så gikk jeg inn i dusjen og fikk vasket :)
 
Jeg fikk betennelse i sårene, og tilslutt satte jeg meg med hele ræva i en balje med passe varmt grønnsåpevann. Gjorde det flere ganger om dagen, og plutselig var jeg bra :)
Neste fødsel skal jeg være føre var, og vaske meg nedentil med hibiskrub.

Har fortrengt hvor lang tid det tok før jeg gikk på do for nr to, så det aner jeg ikke noe om :p
 
Jeg fikk betennelse i sårene, og tilslutt satte jeg meg med hele ræva i en balje med passe varmt grønnsåpevann. Gjorde det flere ganger om dagen, og plutselig var jeg bra :)
Neste fødsel skal jeg være føre var, og vaske meg nedentil med hibiskrub.

Har fortrengt hvor lang tid det tok før jeg gikk på do for nr to, så det aner jeg ikke noe om :p
Hva er hibiskrub?
 
XYLOCAIN <3<3<3<3<3
 
Hva er hibiskrub?
Såpe man får kjøpt på apoteket, operasjonssåpe. Hvis man skal inn til en planlagt operasjon får man ofte beskjed om å vaske seg med den i forkant. Den svir ikke, men lukter sprit. Jeg har brukt den på andre type sår, uten at den svir, så jeg satser på å bruke den etter fødselen også.
 
Grønnsåpe er vel mot betennelse, ikke mot smerter?
 
Fødte i går[emoji7]..Og er ute etter andre tips og råd som hjelper mot vondt nedentil..Etter å ha sydd. Hørt om grønnsåpevann iallefall

Hvor mange dager tok det før du var avslappa nok til å kunne gjøre nr 2, på toalettet? Har du noe tips?


Gratulerer! :)

La det være så langt du klarer, kroppen ordner opp selv.
Vask som vanlig med en mild såpe, eller bare vann. (Underlivet trenger egentlig aldri såpe.)
Bruk Xylocain-salve før dobesøk, og gå på do ofte, så du slipper å bli forstoppet.
Ta magnesium og drikk mye vann, så blir du ikke hard i magen. :)

Det går over. <3
 
Jeg spylte meg i dusjen ellers ingen ting. Det værste gikk over etter 2-3 dager. Jeg ble skikkelig forståppet så måtte ha litt hjelp til nr 2. Vil anbefale deg å be om lactolose for å få systemet i gang + drikke sviskejuce (hadde det der jeg var). Jeg fikk være på sykehuset til jeg hadde fått gjort nr 2 og det er jeg veldig glad for.
 
Gratulerer! Skyll underlivet i dusjen og unngå såpe såfremt du kan. Det leges fort!
Om du må bruke såpe er lactacyd bra.
 
Jeg brukte dusjen i starten etter å ha tisset.

Angående nummer to, gå med en gang du føler du må, la det komme av seg selv, så går det overraskende bra. Jeg tror jeg ventet to dager, så fant jeg ut at jeg måtte jo bare prøve, så satte meg på do og ventet til det kom av seg selv. Ikke vondt.
 
IKKE bruk grønnsåpe du får kjøpt i butikken. Det har ingenting i sår å gjøre!! Den tørker ut huden og gjør ingenting godt.

Men du kan kjøpe medisinsk grønnsåpe på apoteket. Den kan brukes :)
 
Back
Topp