Tint morsmelk

Si-Bru1

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg har frosset ned melk som jeg pumpet da vesla var et par uker gammel - jeg hadde mye melk i starten. Nå er hun snart 3 mnd gammel og vi ville forsøke å gi henne den melka på flaske for å se om hun tar flaske også. Jeg fullammer.

Da jeg luktet på den opptinte melka syntes jeg den luktet og smakte så rart. Det var stor forskjell på lukt og smak i forhold til fersk melk, selv om jeg ikke syntes den luktet/smakte surt. Jeg har fulgt alle "regler" for frysing/tining av morsmelk, og lurer på om melka er dårlig når den får så annerledes lukt/smak. Jeg endte med å kaste den tinte melka og gav henne pupp i stedet.

Jeg har lest at det kan være normalt at melka endrer smak ved frysing, men når vet jeg om den er ok å bruke eller er sur?? Ønsker ikke at vesla skal få dårlig melk.

På forhånd takk :)
 
Takk for svar :)
Men hvordan vet jeg at smaken er endret pga frysing eller om melken er blitt dårlig? Er det noe spesielt jeg skal smake/lukte/se etter?
 
Dersom melka er frosset ned etter pumping og har vært dypfryst hele tiden så er den ikke sur. Jeg har ikke smakt på melk som har endret smak pga frysing selv men jeg har hørt at det smaker såpeaktig.
 
Back
Topp