Ting som brukes ofte - rydde vekk?

Laufey

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibarna 2019
Sensommerbarna 2019
Maiskolbene 2023 :-)
Har et lite problem her i dagliglivet, med ting jeg bruker ofte.
Strikketøy(ene), iPader, ladere i stua. Brødfjøla og ostehøvelen på kjøkkenet. Strikker og hårbørste og tilsvarende på badet. Noen ting har egentlig en fast plass, men kan ikke være på den faste plassen når de benyttes.
Kurven med strikketing feks har jo plass i hylla, men hele kurven blir tatt fram for å strikke, noe som gjøres daglig. Så ofte blir ikke kurven ryddet tilbake. Kanskje ikke så ille med bare den, men det begynner å bli mange rundt omkring.

Hva gjør dere med slike ting? Rydder alt bort etter bruk?
 
Tar en runde av og til, men er ikke så veldig nøye på det. Vi tåler litt rot :happy:

Men jeg prøver å ha faste plasser til det meste, slik at det er enkelt å finne og enkelt å rydde det tilbake... Og så prøver jeg å unngå å bruke det rundt omkring ellers i huset. Jeg har laget meg en vane for å sette den tomme kaffekoppen tilbake ved kaffemaskinen (hvis jeg skal ha mer kaffe den dagen), og prøver å ikke dra med meg hårkoster, strikk, klemmer, mobilladere, osv. rundt i hele huset. Og så prøver jeg å rydde når jeg ser rotet, og ta med meg ting "på veien" hvis det er noe som skal ned i kjelleren, inn på badet, eller bort til oppvaskmaskinen. Da samler det seg ikke så fort opp:D
 
Back
Topp