ting over ansiktet?

Solfrua

Elsker forumet
Septembermødre <3
De siste dagene har lillesnupp begynt å dra dyne/teppe opp over ansiktet, og legger av og til klut/bamse der også når hun skal sove. Andre som gjør det? Syns det er litt skummelt hvis jeg ikke ser henne når hun gjør det!
 
Gjør han her også, gjordt det ei stund. Ender med at når han sovner så plukker jeg det unna ansiktet, noen ganger gjør han det selv.
 
Jada... Største min kunne ikke sove uten å få dra kluten over ansiktet og lille har litt samme tendensen han også.... prøver å passe på å ta den vekk når han har sovnet, for synes det er litt skummelt.... :p
 
Har hatt samme problemet her en stund nå. Det verste var for noen uker siden da jeg våknet i tre-tida å syntes det var rart at han ikke hadde vekket meg enda (normalt våkner han tre-fire ganger før tre av at smokken ramler ut), å da jeg kikket i senga hans var hele han under dyna. Jeg dro vekk dyna og klarte ikke se så mye som en antydning til bevegelse, så jeg "rista" litt i han. Selv da tok det noen sekunder før jeg fikk reaksjon, så jeg var sikker på at det hadde gått galt. Fikk totalt panikk. Sov ikke mer den natta for å si det sånn, å natta etter tok vi i bruk soveposen hans.

Før det hadde han aldri dratt noe så stort som dyna over fjeset, så jeg hadde ikke engang tenkt på å bekymmre meg for det. Heldigvis er dyna hans så lett og luftig at det gikk fint, men det blir nok lenge til vi tar i bruk dyne igjen. Han er våken i alle fall dobbelt så mye på natta nå, og ligger å drar i posen sin for harde livet for å få den opp til ansiktet, men vi får heller klare oss med mindre søvn enn å oppleve noe sånt igjen!
 
Har hatt samme problemet her en stund nå. Det verste var for noen uker siden da jeg våknet i tre-tida å syntes det var rart at han ikke hadde vekket meg enda (normalt våkner han tre-fire ganger før tre av at smokken ramler ut), å da jeg kikket i senga hans var hele han under dyna. Jeg dro vekk dyna og klarte ikke se så mye som en antydning til bevegelse, så jeg "rista" litt i han. Selv da tok det noen sekunder før jeg fikk reaksjon, så jeg var sikker på at det hadde gått galt. Fikk totalt panikk. Sov ikke mer den natta for å si det sånn, å natta etter tok vi i bruk soveposen hans.

Før det hadde han aldri dratt noe så stort som dyna over fjeset, så jeg hadde ikke engang tenkt på å bekymmre meg for det. Heldigvis er dyna hans så lett og luftig at det gikk fint, men det blir nok lenge til vi tar i bruk dyne igjen. Han er våken i alle fall dobbelt så mye på natta nå, og ligger å drar i posen sin for harde livet for å få den opp til ansiktet, men vi får heller klare oss med mindre søvn enn å oppleve noe sånt igjen!
huff! veldig skummelt! enda godt det gikk bra!
 
Her har lille bestandig hatt noe over ansiktet når hun skal sove.. Heg bruker å tulle henne inn i disse helseteppene før jeg legger henne, da de er "pustehull" i :) etterhvert kaver hun teppenet bort fra ansiktet selv...
 
Ja han ligger som regel med bamsen oppi ansiktet som jeg tar bort når han har sovnet, noen ganger ligger han og holder rundt den så da flytter jeg den bare litt vekk så den ikke ligger helt oppi ansiktet og så snur han seg vekk etter hvert selv :)
 
Har hatt samme problemet her en stund nå. Det verste var for noen uker siden da jeg våknet i tre-tida å syntes det var rart at han ikke hadde vekket meg enda (normalt våkner han tre-fire ganger før tre av at smokken ramler ut), å da jeg kikket i senga hans var hele han under dyna. Jeg dro vekk dyna og klarte ikke se så mye som en antydning til bevegelse, så jeg "rista" litt i han. Selv da tok det noen sekunder før jeg fikk reaksjon, så jeg var sikker på at det hadde gått galt. Fikk totalt panikk. Sov ikke mer den natta for å si det sånn, å natta etter tok vi i bruk soveposen hans.

Før det hadde han aldri dratt noe så stort som dyna over fjeset, så jeg hadde ikke engang tenkt på å bekymmre meg for det. Heldigvis er dyna hans så lett og luftig at det gikk fint, men det blir nok lenge til vi tar i bruk dyne igjen. Han er våken i alle fall dobbelt så mye på natta nå, og ligger å drar i posen sin for harde livet for å få den opp til ansiktet, men vi får heller klare oss med mindre søvn enn å oppleve noe sånt igjen!
skummelt! Tror jeg også må skaffe sånn sovepose. Kanskje heller ha en liten klut de kan ta i ansiktet hvis de absolutt må ha noe der
 
Her holder hun fremdeles pusten hvis noe kommer over ansiktet hennes så det funker dårlig :p
Hun har dradd ting over ansiktet fra hun var etpar - tre mnd gammel. Så ligger hun der og fekter og gisper og jeg må redde henne..
 
Min lille gjør det. På natten gir jeg han en liten klut som han kan dra over :) funker fint! Men på dagtid bruker han enten gulpekluten eller kosekluten
 
Back
Topp