Ting å gjøre i babyens våkentid hjemme

Fargeblyant

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Denne uka er baby forkjøla, så vi har vært mye inne. Baby våkner, vi ammer og skifter bleie. Så står jeg der med en eller to timer til babyen skal sove igjen og lurer på hva vi skal finne på? :p

Det vi gjør er:

Baby ligger på gulvet og ser på meg gjøre husarbeid (begrenset hvor lenge det går, ganske kort...)

Leker på babygymmen (ditto)


Ser litt på bestefarklokken og oss selv i speilet.

Synger sanger med bevegelser til. Dette er det beste hun vet, men jeg kan bare 3 sånne!

Tips mottas med takk!

(Hun trives ikke så lenge våken i bæreselen, liker ikke å være "spent fast." )
 
Følger denne [emoji3]

Her er vippestolen god å ha (vet han ikke skal sitte for lenge i den) Har Babybjørn med leke foran som han elsker. Ellers har vi Stokke tripp trapp med sånn baby-sete i. Der kan han også sitte en god stund og følge med. Liker nok godt å komme så høyt opp. Føler han er mer tålmodig da enn når han ligger og følger med.
 
Følger denne [emoji3]

Her er vippestolen god å ha (vet han ikke skal sitte for lenge i den) Har Babybjørn med leke foran som han elsker. Ellers har vi Stokke tripp trapp med sånn baby-sete i. Der kan han også sitte en god stund og følge med. Liker nok godt å komme så høyt opp. Føler han er mer tålmodig da enn når han ligger og følger med.

Sikkert noe i det å komme høyere opp ja. Takk for tips!
 
Hun ligger for det meste på babygymmen, den elsker hun[emoji4][emoji1373]
Når hun går lei sitter hun litt i vippestolen, den liker hun også forsåvidt, men hun får ikke være der så ofte.
Så synger vi også. Våre sanger er slike som:
Mikkel rev
Ro ro til fiskeskjær
Ro ro din båt
Klappe klappe søte
Buggi buggi
Og noen fler som jeg ikke kommer på nå....[emoji849]
Så har hun begynt å le for fult så det er ganske moro å framprovosere[emoji6]
(blir helt svett[emoji28][emoji97]) Det hun blant annet ler av er hvis vi "nyser"[emoji23]

Så øver vi på å gripe ting.

Ellers har hun to storebrødre som elsker å underholde henne[emoji1406][emoji1412]
 
Hun elsker å ligge i babygymmen uten bleie :p Ligger og øver på å gripe leken i babygymmen. Når hun blir lei snur jeg henne på magen. Ellers kan hun også like å ligge i vugga si og kikke på uroen. Og så bærer jeg henne rundt i forskjellige bærestillinger. Stopper opp ved speil eller spennende bilder. Synger eller småprater med henne i fanget så vi har øyekontakt.
 
Ligger på gymmen.
Ser på meg gjøre husarbeid.
Går rundt å kikker.
Magetrening.
Synger og prater.
Eller bare koser litt på fanget :)
 
Vi koser og nusser
Danser
Snakker sammen
Hun får ta på ansiktet mitt og leker
Viser frem ulike leker til henne
Går tur i leiligheten
Babygym
Vippestol
Bader henne
Borte-bø
(Kommer tittende over babygymen)
Synger
Storebror (show i seg selv)
Besøk
Trilletur (vognleke + mønster i babybagen som er underholdende)
 
Last edited:
Back
Topp