Timians gravidedagbok

Timian

Elsker forumet
Etter noen lange, slitsomme sommeruker, var det på tide med den avgjørende ultralyden i uke 12.
Jeg har nesten ikke sovet i natt, og de få timene jeg sov hadde jeg mareritt.

Jeg gråt da jeg kom inn til timen, og kjeftet på gynekologen stakkars fordi han somlet sånn. Han trodde jeg gråt fordi jeg ville ha utvendig og ikke innvendig ultralyd, så jeg ble helt oppgitt og nærmest ropte til ham at han bare måtte få det unnagjort! Huff, satser på at han er vant med hysteriske gravide..

Jeg lukket øynene helt til gynekologen sa at jeg måtte se. Og der var det jo en aktiv liten alien!

Er så utrolig lykkelig nå, selv om det faktisk ikke har gått helt opp for meg enda. På tide å senke skuldrene og begynne å tenke at jo, jeg skal bli mamma! :Heartred

axodmr.jpg

2yjy7g4.jpg
 
Hipp hurra for fin liten baby som spreller i magen! Dette går veien!

Og gratulerer med ny dagbok :)
 
Hurra hurra!!! <3

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
15 uker har tikket forbi, og jeg er et stykke inn i andre trimester. Kjenner meg veldig gravid, med vondter her og der, og magen vokser. Men jeg har fortsatt ikke fått noe forhold til barnet. Jeg tør ikke, rett og slett. Jeg skulle ønske jeg var en glad gravid, som etter uke 12 kan fortelle at hun venter barn! Men jeg er altså denne dystre gravide som plager seg selv med å lese aborthistorier fra andre trimester. Det er tre uker siden sist ultralyd, og nå holder jeg rett og slett ikke ut mer, så jeg har bestilt meg en privat ultralyd i uke 16. Håper sånn på at det blir en fin opplevelse!
 
15 uker har tikket forbi, og jeg er et stykke inn i andre trimester. Kjenner meg veldig gravid, med vondter her og der, og magen vokser. Men jeg har fortsatt ikke fått noe forhold til barnet. Jeg tør ikke, rett og slett. Jeg skulle ønske jeg var en glad gravid, som etter uke 12 kan fortelle at hun venter barn! Men jeg er altså denne dystre gravide som plager seg selv med å lese aborthistorier fra andre trimester. Det er tre uker siden sist ultralyd, og nå holder jeg rett og slett ikke ut mer, så jeg har bestilt meg en privat ultralyd i uke 16. Håper sånn på at det blir en fin opplevelse!
Skjønner så godt hvordan du har det! :/


♡Overgangen feb/mars♡
 
Jeg har sett knøttet!

Etter et døgn med kraftige smerter som ikke ga seg, hadde ikke jeg mer mot igjen, så jeg møtte opp på legevakta og ventet i 3(!) timer... Fikk henvisning til UL selv om klokka var 11 på kvelden. På føde/gyn ble vi møtt av en sykepleier som kjente oss igjen fra da hun fulgte meg opp etter utskrapning i fjor. "Så dere har ikke fått barn enda, dere" sa hun på en medlidende måte. Jeg trodde at jeg var oppløst i tårer fra før, men det var visst mer på lager ved den kommentaren. Jeg ble så rørt over at hun husket oss, og så redd fordi jeg bare har dårlige minner fra den avdelingen.

Inn på UL-rom med en fersk lege i spesialisering og en kul gammel østeuropeer som het Igor (nei, jeg tror egentlig ikke han het Igor, men det var det jeg hørte). Igor hadde mange interessante teknikker, blant annet slo han meg i ryggen uten forvarsel for å sjekke om jeg hadde problemer med nyrene! Jeg mistenker at han var sovjetisk feltlege under vinterkrigen, men han var uansett en veldig flink gynekolog. Bl.a. målte han livmorhalsen uten at jeg trengte å hoppe opp i bøylestolen. På ultralyd fant han en liten en som sprellet rundt (turbo etter adrenalinrush fra mora, mente mannen min), og vi fikk se at h*n suttet på tommelen sin. Fosteret ble målt til å være 15 uker basert på hodestørrelse og lårben, så den lille hadde vokst fint siden sist vi så den.

Igor ba meg slappe av og hive i meg det jeg ønsket av smertestillende, unntagen Voltaren, og ønsket meg velkommen tilbake til screening hos dem om tre uker.

Nå har jeg hatt mange flere normale ultralyder under svangerskap enn unormale. Det er god grunn til å roe seg ned. Føler at jeg virkelig må jobbe med meg selv nå, så jeg ikke stresser på den stakkars ungen vanskeligheter. Jordmor forteller at barn av stressede mødre oftere blir født for tidlig, har lav fødselsvekt og får konsentrasjons- og atferdsvansker når de blir eldre, og det er jo ikke det beste utgangspunktet man kan gi et barn.

Mannen min har snakket til magen lenge nå, han. Det har ikke jeg, jeg har vært redd for at det ikke var noen der inne. Jeg tror jeg skal begynne med det. Nå kan jo fosteret til og med høre! Dessuten har jeg satt meg som mål å glede meg til ultralyden i neste uke. Det er ingenting å være redd for denne gangen.
 
Så bra at alt var i orden! Har smertene gitt seg? Vi burde alle hatt en Igor til å kikke på babyene våre :D


Fra mobil.
 
Så bra at alt var i orden! Har smertene gitt seg? Vi burde alle hatt en Igor til å kikke på babyene våre :D


Fra mobil.
Haha, ja, jeg håper faktisk at det er han som er der når jeg skal på OUL. Mannen min var helt sjokkert, da, han syntes Igor var så hardhendt med magen (jeg har faktisk et blåmerke etter den seansen).

Jeg har fortsatt vondt, men smertene er ikke like sterke. Og de er uansett lettere å holde ut når jeg vet at det ikke er noe farlig. Skal ta kontakt med fysioterapeut, kanskje er det noe med bekkenet eller magemusklene.
 
Haha, ja, jeg håper faktisk at det er han som er der når jeg skal på OUL. Mannen min var helt sjokkert, da, han syntes Igor var så hardhendt med magen (jeg har faktisk et blåmerke etter den seansen).

Jeg har fortsatt vondt, men smertene er ikke like sterke. Og de er uansett lettere å holde ut når jeg vet at det ikke er noe farlig. Skal ta kontakt med fysioterapeut, kanskje er det noe med bekkenet eller magemusklene.
Håper fysio kan fikse deg! Jeg har time om halvannen uke, og krysser fingrene for at jeg blir litt bedre etter å ha vært der. Har vondt på innsiden av lårene og på skambenet hver dag, og særlig hvis jeg har gått mye.

Blåmerker var voldsomt da! Gjorde det ikke vondt når han ga deg det??


Fra mobil.
 
Håper fysio kan fikse deg! Jeg har time om halvannen uke, og krysser fingrene for at jeg blir litt bedre etter å ha vært der. Har vondt på innsiden av lårene og på skambenet hver dag, og særlig hvis jeg har gått mye.

Blåmerker var voldsomt da! Gjorde det ikke vondt når han ga deg det??


Fra mobil.
Har du vært hos fysio før? Er spent på hva de har av råd og muligheter for behandling. Håper du får hjelp, det er jo en stund å gå sånn, selv om du snart er halvveis allerede, woohoo!

Haha, jo, det gjorde kjempevondt! Holdt på å omkomme der på benken. Blåmerket kom akkurat der jeg hadde mest vondt, for da jeg sa at jeg hadde veldig vondt der, måtte han selvfølgelig klemme til en ekstra gang :D
 
Har du vært hos fysio før? Er spent på hva de har av råd og muligheter for behandling. Håper du får hjelp, det er jo en stund å gå sånn, selv om du snart er halvveis allerede, woohoo!

Haha, jo, det gjorde kjempevondt! Holdt på å omkomme der på benken. Blåmerket kom akkurat der jeg hadde mest vondt, for da jeg sa at jeg hadde veldig vondt der, måtte han selvfølgelig klemme til en ekstra gang :D
Første time til fysio, så vet ikke helt hva jeg har i vente. Siden uke 17 har det bare blitt verre og verre, så krysser virkelig fingrene for at dette kan ordnes på :)


Fra mobil.
 
I dag har jeg vært på privat ultralyd. Greide ikke vente de to ukene til OUL, hehe.
Det kostet en dagslønn og vel så det, men det var virkelig verdt det.

Legen tok seg god tid, gikk gjennom alle organene og svarte på alle de rare spørsmålene jeg hadde. Dessuten brukte han litt ekstra tid på å berolige meg på slutten, og snakke om at det er greit å glede seg, og at nå kommer det til å gå bra!

Fikk med meg noen filmsnutter og bilder. Bildene er ikke så veldig tydelige, dessverre, den lille ligger med ansiktet helt oppi morkaka (som ligger foran, dessuten). På filmene kan man tydelig se at h*n gaper og spreller og peiver med armene. Alt så fint ut, og målingene tilsvarer eggløsningsdato, endelig!

Jeg er helt matt av lykke nå. Jeg har drømt om dette så lenge, prøvd å nå drømmen min i fire år, opplevd så mange skuffelser.. Blir helt svimmel av å tenke på at jeg venter barn. For en utrolig deilig følelse!
 
Back
Topp