Tilbake til jobb...

Acinonyx jubatus

Glad i forumet
Marsipanene 2019
imorgen skal jeg tilbake på jobb, etter en uke sykemelding etter at det ble oppdaget MA forrige lørdag... kjenner at jeg gruer meg, fysisk er jeg i orden, men det mentale... treffe kollegaer som ikke vet, prestere, være tilstede i det livet jeg nettopp levde som forventningsfull fjerdegangsmor...
 
imorgen skal jeg tilbake på jobb, etter en uke sykemelding etter at det ble oppdaget MA forrige lørdag... kjenner at jeg gruer meg, fysisk er jeg i orden, men det mentale... treffe kollegaer som ikke vet, prestere, være tilstede i det livet jeg nettopp levde som forventningsfull fjerdegangsmor...

Samme her. Begynner med kveldsvakt i dag og grugleder meg. Tror det skal bli godt å komme tilbake til hverdagen å. Samtidig jobber jeg ned 3 stykker som er gravide og en som nettopp har født og ofte stikker innom jobben med babyen. Det kommer til å bli ganske tungt i noen uker fremover, men har bestemt meg for å fokusere på jobben og fylle dagene ned ting jeg liker å gjøre. Også får jeg håpe at det hjelper på både et mentale og at tiden skal gå fremover :)
 
Jeg var sykmeldt en kort uke etter utskrapning. Det har vært tøft å være på jobb, og jeg merker at jeg ikke er helt på plass i meg selv. Jeg glemmer og "roter" mye for tiden. Jeg er fryktelig sliten og sover ekstremt dårlig. Skulle nok hatt litt mer tid på å komme meg skikkelig, samtidig som jobben får meg til å tenke mindre på det som har skjedd. Leit å lese at du har hatt ma, det er en fryktelig vond opplevelse. Håper det går fint på jobb, lykke til!
 
Er selv sykemeldt i to uker, legen min har sagt jeg kan få lenger hvis jeg ønsker det. Alle på jobben min vet hva som har skjedd, da jeg måtte få svangerskapspenger fordi tilrettelegging/omplassering ikke var mulig.

Jeg jobber med voksne rusavhengige, så må liksom være 100% frisk både psykisk og fysisk før jeg kommer tilbake.. jeg vil jo gjerne komme i gang med "livet" igjen, men kjenner at det ikke går akkurat nå..
 
Jeg var sykemeldt 100% i en mnd og 50% en mnd etter det sist jeg mistet. Nå har jeg vært 100% snart en mnd men har to friuker når sykemeldinga går ut og har begynt samtaler hos psykolog endelig, så tenker jeg er tilbake på jobb etter 17 mai :)
Ting tar tid og vi er alle ulike. Jeg må og være 110% på jobb når jeg er der og kan ikke trekke meg unna eller noe om dagen er tung.

Er du ikke klar, så snakk med legen din :) det er i alles interesse at du er tipp topp når du kommer tilbake :)
 
Får så vondt av å lese.. ta tiden til hjelp. Og det er ingen skam å be om lenger sykemelding om man har behov for det. Viktig at man er frisk både fysisk og psykisk før man skal på jobb igjen[emoji173]️
 
Takk for svar, dere flotte damer, og for at flere deler sine opplevelser og erfaringer rundt dette. Det var en grei dag på jobb, jeg svimet litt rundt, kjenner at jeg ikke er helt tilstede sammen med noen utenfor min egen nærmeste familie nå, men det var likevel litt godt å ta et steg tilbake til hverdagen igjen. Litt tårer, litt latter, lite produktivt, men alt i alt greit.
 
Takk for svar, dere flotte damer, og for at flere deler sine opplevelser og erfaringer rundt dette. Det var en grei dag på jobb, jeg svimet litt rundt, kjenner at jeg ikke er helt tilstede sammen med noen utenfor min egen nærmeste familie nå, men det var likevel litt godt å ta et steg tilbake til hverdagen igjen. Litt tårer, litt latter, lite produktivt, men alt i alt greit.

Sånn ble det litt for meg også. Måtte noen turer på toalettet for å ta meg litt sammen, var heller ikke helt sånn som jeg pleier ift humør og tempo, men klarte å konsentrere meg og fokusere stort sett hele kvelden. Blir spennende å se hvordan det går i morgen, dagene mine er veldig opp og ned når det gjelder mentale, humør og hvor lett jeg tar til tårene.
 
Sånn ble det litt for meg også. Måtte noen turer på toalettet for å ta meg litt sammen, var heller ikke helt sånn som jeg pleier ift humør og tempo, men klarte å konsentrere meg og fokusere stort sett hele kvelden. Blir spennende å se hvordan det går i morgen, dagene mine er veldig opp og ned når det gjelder mentale, humør og hvor lett jeg tar til tårene.
Er kanskje ikke så rart at man er litt ute av lage... tror at det er viktig at man tar det rolig og tillater seg å være litt i sorgen innimellom... balanse er vel uansett veien i alle helingsprosesser... er så glad for at jeg har en samboer som bidrar til balanse for meg :) hvordan synes du at formen sånn fysisk var idag da?
 
Er kanskje ikke så rart at man er litt ute av lage... tror at det er viktig at man tar det rolig og tillater seg å være litt i sorgen innimellom... balanse er vel uansett veien i alle helingsprosesser... er så glad for at jeg har en samboer som bidrar til balanse for meg :) hvordan synes du at formen sånn fysisk var idag da?

Fysisk var den egentlig fin, vært på trening i dag også og syns det var deilig :) Deg da?
 
Fysisk var den egentlig fin, vært på trening i dag også og syns det var deilig :) Deg da?
Grei form, nesten ikke blødninger lenger, men en murrende hodepine, og veldig trøtt, men håper på å komme i gjenge snart :) nå forsøker jeg å leve litt i nuet for ikke å begynne å stresse så hardt med å skulle bli gravid igjen, men lettere sagt enn gjort, kjenner jeg :)
 
Grei form, nesten ikke blødninger lenger, men en murrende hodepine, og veldig trøtt, men håper på å komme i gjenge snart :) nå forsøker jeg å leve litt i nuet for ikke å begynne å stresse så hardt med å skulle bli gravid igjen, men lettere sagt enn gjort, kjenner jeg :)

Samme her! Veldig trøtt, føler jeg kunne sovet i flere dager i strekk. Prøver som deg å levet i nuet, fylle dagene med ting jeg liker å gjøre :) Skulle helst vært gravid igjen så fort som mulig, så må prøve å distrahere meg selv litt, men er ikke enkelt nei.
 
lykke til og mye som går hvis du bare må... jeg fikk ikke sykemelding når jeg hadde sa, og det var tøft, gikk mange ganger på do og trakk pusten og grein en skvett for meg selv, grein frem og tilbake til jobb etc... tre åringen sa ene gangen til meg mamma ikke gråt jeg er jo her... men for meg kjentes det godt å være på jobb og ha noen timer som faktisk krevde noe annet av meg... selv om det krevde mye inni mellom
 
lykke til og mye som går hvis du bare må... jeg fikk ikke sykemelding når jeg hadde sa, og det var tøft, gikk mange ganger på do og trakk pusten og grein en skvett for meg selv, grein frem og tilbake til jobb etc... tre åringen sa ene gangen til meg mamma ikke gråt jeg er jo her... men for meg kjentes det godt å være på jobb og ha noen timer som faktisk krevde noe annet av meg... selv om det krevde mye inni mellom
Uff, stakkars deg, hvorfor i alle dager fikk du ikke sykemelding?
 
Uff, stakkars deg, hvorfor i alle dager fikk du ikke sykemelding?

Spurte aldri etter sykemelding da jeg ikke hadde noen tanker om jeg ville være hjemme. Blødde lite så jeg trengte ikke å være hjemme for det og da følte jeg at selv om det er tøft å være på jobb så fikk jeg fokuset litt bort.. hjemme hadde jeg ikke kommet meg ut av sengen en gang... og det tøffeste var egentlig tap om drømmen om å bli flere...
 
Back
Topp