Til flergangsfødene

Andregangs her [emoji4] riene er det verste synes jeg. Det å trøkke ut selve ungen er mye mindre vondt! Elller iallefall en annen type smerte. Det svir mer på en måte, riene er dypere. Fikk lystgass og var i badekar store deler av åpningen. Trykketrangen er helt sprø, det er det sprøeste jeg har opplevd.. Jeg skal ikke ligge på rygg denne gangen.. følte ikke jeg fikk tatt i skikkelig, denne gangen vil jeg gjerne føde i badekar OG stå på alle fire [emoji16] evt stå på huk. Alt etter som.
 
Jeg håper du tar tak i fødselsangsten,lurt å få snakket om det. Det er så dumt å bruke energi på å grue seg. Skulle ønske jeg ikke hadde brukt tid på det sist. Det er lettere sagt enn gjort. Dette klarer du så fint! Man blir på en måte litt imponert i ettertid hva kroppen klarte [emoji2] Masse lykke til [emoji8]

Tusen takk [emoji8]
 
Lillemor her ligger i seteleie. Så jeg forbereder meg på keisersnitt!! Jeg har hatt et keisersnitt og en igangsetting med rier og vanlig fødsel.

Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som skal føde. Det var en veldig fin opplevelse. Intenst og vondt, men så verdt det til slutt. Keisersnitt er bare skummelt! Min drøm hadde vært å få en fødsel som startet av seg selv og hatt en normal fødsel!
 
Jeg er andregangs, og det verste for meg var hvor sliten jeg ble. Hadde veldig lang fødsel og var helt utslitt på slutten [emoji30] Men husker det gikk ganske bra i starten. Det hjalp å konsentrere seg om pustingen mens det står på.

Siden jeg ikke husker så mye fra forrige gang vet jeg ikke helt hvordan jeg ønsker meg denne fødselen annet en kortere[emoji28] Det viktigste for meg er å ikke planlegge alt på forhånd, men heller ta det som det kommer. Hør på jordmødrene og prøv å slappe av innimellom. Det fine med den lange ventetiden er at en er utrolig klar for å endelig bli ferdig med det når tiden er der [emoji6]
 
Back
Topp