Til dere som venter nr.3 eller 4, 5, 6...

Hver fase av fødselen tok ganske nøyaktig 1/3 med nr 2.

Jeg deler da opp i :
1: fra riene ble vonde til jeg ankom sykehuset med ca 7 cm.
2: fra 7 til 10 cm
3: fra 10cm til ungen var ute.
 
Hver fase av fødselen tok ganske nøyaktig 1/3 med nr 2.

Jeg deler da opp i :
1: fra riene ble vonde til jeg ankom sykehuset med ca 7 cm.
2: fra 7 til 10 cm
3: fra 10cm til ungen var ute.

Du er så strukturert. Har bare erfaring fra punkt 3.
 
Første ca 9 timer fra jeg våknet med rier. Den var vond hele veien, fikk epidiral ved 5 cm.

Andre tok 6 timer. Kjentes ut som smårier helt til 10 cm og pressriene kom. Da skjøt smertene til himmels men heldigvis gikk det fort da.
 
Første tok 7,5 timer mens andre kun 2,5 timer! Håper det ikke går fortere nå men kanskje heller litt saktere enn med nr 2. Det blir veldig intenst da det går så fort.
 
Jeg er veldig spent på hvordan det blir nå som det blir over 7 år siden forrige. Min mor påsto at det ikke var som første gang igjen da hun fødte meg. Da var det 11,5 år siden forrige hennes. Krysset fingre for at min kropp også har langtidshukommelse.
 
Jeg er veldig spent på hvordan det blir nå som det blir over 7 år siden forrige. Min mor påsto at det ikke var som første gang igjen da hun fødte meg. Da var det 11,5 år siden forrige hennes. Krysset fingre for at min kropp også har langtidshukommelse.

Jeg hadde 6 år mellom mine to. Min kropp husket som bare pokker... (dvs, den hadde ikke lært).
 
Jeg hadde 6 år mellom mine to. Min kropp husket som bare pokker... (dvs, den hadde ikke lært).
Hehe. Tror ikke vi stiller helt i samme kategori på hva vi håper kroppen har lært:)
 
Ble satt igang med nr.1 så fødslene kan ikke sammenlignes helt. Nr. 1 brukte jeg 5 timer på fra første ri. Vondt uten pauser med det samme! Med nr. 2 kjente jeg riene såvidt i 7-8tia på kvelden. Kl 22.45 ble riene ganske vonde og jenta var ute 00.22. Synes å huske at jeg opplevde at fødselen gikk raskt[emoji2] Hadde fine fødsler med begge, selv om nr 1 kom i sete og 2 i hodeleie. Nr 2 opplevdes som en enda «bedre» fødsel enn første[emoji4]
 
1. fødsel: Ca 3t45m fra første vonde rie.
2. fødsel: ca 2,5t fra første vonde rie.
 
Når begynner dere å ta tiden egentlig? Ved første rie, 4cm? Eller når dere ankommer sykehuset?
 
Når begynner dere å ta tiden egentlig? Ved første rie, 4cm? Eller når dere ankommer sykehuset?
Jeg deler tidtakingen i 4. Første fra jeg kjenner rier til det gjør vondt. Så fra vondt til jeg er på sykehuset. Tilfeldigvis vært 7 cm begge ganger når jeg har kommet inn. Så 7cm til 10cm, og til slutt 10cm til født. Aner ikke når jeg hadde 4 cm. Måler ikke åpning på meg selv:)
 
Back
Topp