Til dere dom ble gravid rett etter SA

Babyhåp123

Flørter med forumet
Når begynte dere å prøve? Nå vet jeg jo ikke når jeg får eggløsning? Har stoppet å blø nå etter 5 dager. Er det bare til å sette igang?
Leser om de som ble gravid med en gang, og ikke fikk mens tilbake ❤️
 
For meg så kom eggløsning som om første blødning i aborten var første dag i mens. Jeg testet med graviditetstest til den var helt blank så begynte jeg med eggløsningstester, fikk eggløsning ca 18 dager etter aborten startet.

Når man får eggløsning tror jeg kommer litt ann på hvor langt påvei man var og om alt kommer ut med en gang. For meg så sluttet blødningen ganske kjapt og jeg blødde ikke så mye mer enn bare gammelt blod etter det. Har en venninne som hadde flere runder med blødninger og gikk sånn 2 mnd før hun fikk eggløsning igjen på grunn av en rest som ikke kom ut.
Jeg var også bare 7 uker påvei da det døde og hcg hadde nok allerede begynt å synke på de 2-3 ukene det tok før jeg fikk tatt aborten når det ikke kom ut selv. Jeg ville bare tatt litt jevne tester også eventuelt eggløsningstester etterhvert. Du ser jo om de plutselig blir sterkere enn de har vært selv om de påvirkes litt av lave nivåer av hcg.
 
Når begynte dere å prøve? Nå vet jeg jo ikke når jeg får eggløsning? Har stoppet å blø nå etter 5 dager. Er det bare til å sette igang?
Leser om de som ble gravid med en gang, og ikke fikk mens tilbake ❤️
Jeg hadde to stk MA på rappen. Etter første startet vi prøvingen med en gang (så fort tester viste ikke-gravid), klaffet etter to sykluser. Mistet igjen og gikk veldig i kjelleren, orket ikke følge med på eggløsning eller noe men ble gravid helt tilfeldig etter 9 måneder. Det er vel anbefalt å vente noen uker, det fikk i hvert fall jeg beskjed om begge gangene. Har litt med fare for infeksjoner og slikt.
 
Jeg hadde to stk MA på rappen. Etter første startet vi prøvingen med en gang (så fort tester viste ikke-gravid), klaffet etter to sykluser. Mistet igjen og gikk veldig i kjelleren, orket ikke følge med på eggløsning eller noe men ble gravid helt tilfeldig etter 9 måneder. Det er vel anbefalt å vente noen uker, det fikk i hvert fall jeg beskjed om begge gangene. Har litt med fare for infeksjoner og slikt.
årh❤️❤️ takk for svar
 
Jeg hadde to stk MA på rappen. Etter første startet vi prøvingen med en gang (så fort tester viste ikke-gravid), klaffet etter to sykluser. Mistet igjen og gikk veldig i kjelleren, orket ikke følge med på eggløsning eller noe men ble gravid helt tilfeldig etter 9 måneder. Det er vel anbefalt å vente noen uker, det fikk i hvert fall jeg beskjed om begge gangene. Har litt med fare for infeksjoner og slikt.
Nei det er ikke noe fare for infeksjoner så lenge man venter med å ha sex til noen dager etter man har sluttet å blø. Det er veldig omdiskutert om man skal vente en syklus eller ikke. Hovedårsaken er at om man har rester og blir gravid så kan en ny graviditet bli «skylt» ut sammen med restene. En annen grunn er at da er det vanskeligere for dem å beregne termin når de ikke har en «siste mens» å gå ut i fra. Noen leger sier vent en syklus, andre sier kjør på.
 
Back
Topp