Tiden med lille i magen❤️

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Hei hei, dere!

Ny bruker og dagbok her siden den andre kontoen min (Sia) streiket, kom meg ikke inn på profilen så da ga jeg opp og laget heller en helt ny profil.

Kort fortalt så fikk jeg positivt test 15 September 2017 på IKM-dagen, etter 3 mnd med prøving. Ble veldig overrasket og skikkelig glad! Jeg er født i 1994 og bor sammen med en jeg passer veldig godt sammen med, og sammen så gleder vi oss masse til å få vårt første barn[emoji173]️ Foreløpig termin utifra første svangerskapskontroll er 25 Mai 2018.


Håper dere vil følge meg her på vegen mot mai.
 
De første ukene fra positiv test føltes så sakte, mens de siste par ukene nå føler jeg har flydd av sted[emoji4]. I dag er jeg allerede i uke 10, altså 9+0. Ikke lenge igjen til TUL uke 11+1 og den magiske milepælen uke 12.
 
9+2.

Fikk brev fra sykehuset i dag med time til OUL og info om fødeavdelingen. Det var så surrealistisk og rart å lese "velkommen til fødeavdelingen vår" tenk at jeg skal føde.. Det som jeg har tenkt på siden jeg var liten, nå skjer det (forhåpentligvis) i Mai.

Ellers så er formen grei, brekker meg til tider, men sliter mest med at jeg er forferdelig trøtt, sovner rundt 8/ 9 om kvelden og er like trøtt når jeg står opp og har fått godt over 8 1/2 times søvn. Sliter litt med tett nese også, og jeg kjenner derfor ikke noe til denne "ekstremt gode luktesansen" ennå, synes vel heller både den og smakssansen er blitt dårligere.

I morgen er det fredag og helg, og jeg vet jeg skal bruke helgen på å hvile[emoji1360]
 
9+4.

Satt her å så litt på kalenderen og tror jeg nettop innså hvor fort tiden faktisk går.. TUL følte jeg var så lenge til da jeg bestillte den en gang rundt uke 5/6, mens nå så er det plutselig kun 11 dager til!! Hvor ble ukene av? :love7
Er akkurat 11+0 dagen jeg og min kjære skal på TUL, og da er det jammen uke 12 neste uke deretter :cheers

Har begynte å strikke litt, prøver meg på en lettstrikket drakt, har ikke strikket mye før, men ser ut til at det faktisk går greit nok. Har også kjøpt to ting, er helt forelsket i Newbie fra KappAhl, så måtte bare ha en nøytral og fin body i hvit, samt et nydelig koseteppe. Legger ved link til teppet, synes det er SÅ fint: https://www.kappahl.com/nn-no/barn/Baby-accessories/babyteppe/205229

Etter TUL så skal samboeren og jeg dra til byen så han kan kjøpe enten et plagg eller en bamse/koseklut også. Blir stas:Heartred
 
Der var du igjen[emoji3] godt å ha deg på plass igjen[emoji3]
Snart skal du på ultralyd også. Så hærlig [emoji173]️ ukene går jo selv om det likevel kan føles lenge til mai, hehe[emoji16]

Heldige du som kan å strikke. Er så fantstisk fint med strikkaklær til baby[emoji4]
Ser veldig frem til å kunne begynne å handle litt , så kos med babyshopping[emoji7]

Hvordan er magen fin om dagen? Har kulen begynt å titte frem?

Ønsker deg ei nydelig helg[emoji173]️
 
Der var du igjen[emoji3] godt å ha deg på plass igjen[emoji3]
Snart skal du på ultralyd også. Så hærlig [emoji173]️ ukene går jo selv om det likevel kan føles lenge til mai, hehe[emoji16]

Heldige du som kan å strikke. Er så fantstisk fint med strikkaklær til baby[emoji4]
Ser veldig frem til å kunne begynne å handle litt , så kos med babyshopping[emoji7]

Hvordan er magen fin om dagen? Har kulen begynt å titte frem?

Ønsker deg ei nydelig helg[emoji173]️

Hei på deg og tusen takk[emoji173]️

Hehe jeg er veldig nybegynner på strikking da, klarer det kun på veldig enkelt nivå ennå, men det er jo en start da i det minste [emoji2] ja strikkeklær til barn er så utrolig nydelig!

Magen er oppblåst og av og til litt vond pga det, type luftsmerter ca.. Og er ikke noen kul ennå, er bare større nede ved livmoren, kjenner og ser at jeg er litt større over skambenet og opptil trusekanten. Men over det så er magen normal ennå. Ser du har fått litt kul da, så fiin[emoji7]
 
10+6.

Første gang med oppkast hittil i svangerskapet.. Merket det fra sekundet jeg våknet at jeg var kvalm og uvell, ordnet meg og laget mat, brakk meg mye men tenkte det snart ville gi seg. Satt meg ned og skulle ta en skje av yoghurten og måtte bare løpe på do.. Kastet ikke mye opp, var mest magesyre. Følte meg litt bedre etterpå og klarte å få i meg litt mat. Må si det frister lite å reise på jobb nå, men slik er det bare :/ har iallefall en fridag denne uken, så ser skikkelig frem til den!
 
Jeg har null energi om dagen, og den lille jeg har blir brukt på jobb.. Når jeg kommer hjem så orker jeg ikke gjøre noe annet enn å sitte/ligge i sofaen. Synes det er vondt å være så sliten, men kroppen sier jeg skal slappe av og da gjør jeg det og tenker at det er bra for lille i magen[emoji173]️ Sover i 20/20.30-tiden hver kveld for tiden, har ikke sjangs til å holde meg våken lenger.

I morgen (!!!) får vi se lille for aller første gang, og vi gleder oss stort![emoji7][emoji173]️
 
Jeg har null energi om dagen, og den lille jeg har blir brukt på jobb.. Når jeg kommer hjem så orker jeg ikke gjøre noe annet enn å sitte/ligge i sofaen. Synes det er vondt å være så sliten, men kroppen sier jeg skal slappe av og da gjør jeg det og tenker at det er bra for lille i magen[emoji173]️ Sover i 20/20.30-tiden hver kveld for tiden, har ikke sjangs til å holde meg våken lenger.

I morgen (!!!) får vi se lille for aller første gang, og vi gleder oss stort![emoji7][emoji173]️

Lykke til på UL i morgen, det blir sikkert en stor opplevelse[emoji5][emoji175]
 
Hjemme etter en FANTASTISK opplevelse! Jeg var skikkelig nervøs og satt å ristet på venterommet, hadde heldigvis med meg min kjære og han er så rolig og trygg[emoji173]️ Jeg begynte å gråte med en gang jeg fikk se lille hjerteknuserne vår på skjermen, og h*n sprellet masse og hjertet slo så fint. Spesialisten sa at alt så fint ut. Er så lettet! Ble satt tilbake til 10+5.
 
Jeg kommer ikke over den fantastiske opplevelsen i går, det er noe av det fineste jeg har sett og opplevd i hele mitt liv[emoji173]️[emoji7] Tenker på det hele tiden og griner litt av glede inni mellom der[emoji85]

Vi fikk med utskrevet bilde og minnepenn med flere bilder pluss to filmer også, blir aldri lei av å se lille sprellen vår! Har OUL 29 desember, og det føles alt for lenge til.. Kan godt hende vi bestiller enda en privat før det, men vi får se. I mellomtiden skal jeg kose meg med bildene og filmene og bare være glad, for akkurat nå har jeg ikke noe i hele verden å klage over[emoji7]
 
Gratulerer med vellykka ultralyd. Så koselig[emoji173]️ og for en nydelig liten skatt[emoji173]️
Nå kan du nyte svangerskapet videre[emoji173]️
 
11+5

Er på mitt kvalmeste nå om dagen, og er veldig sliten også.. Hatt litt fri så det kjennes veldig godt å slippe å stresse.

Ellers så har vi fått innvilget boliglån, og det føles SÅ godt!!![emoji7] Er veldig ferdig med leieperioden nå altså. Dette blir bra![emoji2]
 
11+5

Er på mitt kvalmeste nå om dagen, og er veldig sliten også.. Hatt litt fri så det kjennes veldig godt å slippe å stresse.

Ellers så har vi fått innvilget boliglån, og det føles SÅ godt!!![emoji7] Er veldig ferdig med leieperioden nå altså. Dette blir bra![emoji2]
Snart 12 uker nå!! [emoji7]

Gratulerer så mye med innvilget boliglån!! Er en fantastisk følelse, var der selv i vår [emoji4] har dere funnet boligen dere vil kjøpe?
 
Back
Topp