Thea eller Tonje?

MrsWinchester

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
Som overskriften sier, så har vi kommet ned i to navn på jenta vi venter.
Jeg heller mot Thea, mannen mot Tonje. Hva er finest?

(Vi vil ha navn på T og dette er de fineste syns vi, men kom gjerne med forslag til andre)
 
Sånn umiddelbaet liker jeg best Thea, men det er kanskje fordi det er litt "i tiden" nå.. Så jeg hadde nok gått for Tonje likevel [emoji1]

Mitt favorittnavn på T er definitivt Tiili. Det betyr "lille blomst" [emoji177][emoji254][emoji272]
 
Sånn umiddelbaet liker jeg best Thea, men det er kanskje fordi det er litt "i tiden" nå.. Så jeg hadde nok gått for Tonje likevel [emoji1]


Mitt favorittnavn på T er definitivt Tiili. Det betyr "lille blomst" [emoji177][emoji254][emoji272]
Ja det er strek i regningen at det er «in», men ikke noe vi henger oss oppi sånn sett egentlig. Ble vanskelig dette [emoji28]

Hvorda uttales det? Aldri hørt før [emoji846]

Tonje- mindre oppbrukt enn Thea akkurat nå. Ellers er Tomine veldig fint, synes jeg. :)

Ja det har du rett i [emoji1360] Tomine ja.. det skal jeg tygge litt på [emoji846]
 
Det uttales som det skrives, bare dra litt på den første i-lyden så det ikke blir en veldig knapp start :)

Og så er det 1stk L, så det uttales overhodet ikke som Tilly [emoji4]

Jeg har navnet fra "Sagaen om isfolket" [emoji173] (har kun møtt ei som heter det, og da fikk jeg helt sjokk over at "mitt" favorittnavn var tatt i bruk :p)

Er lett å si på engelsk og, selvom de nok ville stavet det Teelee i forhold til uttalen [emoji106]
 
Last edited:
Ok, skjønner. På min dialekt tror jeg det blir uttalt på samme måte som vi uttaler «tidlig», så tror det hadde blitt litt rart her.
 
Jeg heller nok mest mot Tonje, litt sånn retro nesten :)

Ellers:
Tilda
Tilde
Tille
Tilla
Thelma
Tomine
Tomasine
Tessa
 
Jeg likte Tonje best :) Selv har vi valgt Tiril om det blir jente :)
 
Tonje, helt klart. Thea er litt for sukkersøtt, og litt for "poppis".
 
Veldig kjekt med svar [emoji3]
Tessa og Tomine ble nedstemt av mannen, så er tilbake til scratch [emoji849][emoji14]

Men hvordan blir Tonje uttalt på engelsk tror dere? Blir det rart? [emoji848]
 
Jeg liker søte museflette navn. Så jeg ville gått for thea, men om det blir for vanskelig kan dere så kan dere jo vente til hu er ute å se hvilken av de to navnene som kler henne mest? :)
 
Tanken er god, men hun skal ha navn før hun blir født [emoji85] der er jeg litt sær, orker ikke å styre med det etterpå, da passer hun sikkert ikke til ditt eller datt og det blir ennå vanskeligere [emoji14]
 
Liker best Thea.
Selv har jeg blitt veldig glad i Thale for tiden og Tanya/Tanja er jo et fint navn som minner litt om Tonje men sikkert litt lettere i utlandet?
 
Tanja funker ikke pga assosiasjoner til en viss person «her i bygda» [emoji20]
Thale er ikke så verst nei, men tror fortsatt de to jeg har igjen kommer over det på listen [emoji846]
Men veldig kjekt med synspunkt og forslag uansett [emoji3]
 
Back
Topp