Tette barn.

Vi har nesten 21 mnd mellom våre. Det er helt topp :) selvsagt er det travelt til tider, men det har jeg vært innstilt på hele veien. Vi har ikke sett noe til sjalusi :) Jeg er selv kjempeglad for at foreldrene mine valgte å få to tette (15 mnd mellom meg og søsteren min)
 
Vi har nesten 2,5 år mellom. Ville ikke hatt noe tettere, da jeg var veldig dårlig i svangerskapet og føler jeg nesten har "mistet" et år av førstemanns oppvekst.

Om vi skal ha flere blir det nok litt lenger tid i mellom, men slik jeg ser det er det ideelt med 2,5-3 år mellom.
 
Her har jeg to og et halvt år mellom største og mellomste. Og mellom mellomste og yngste er det 14 mnd. Har det ganske travelt her. Merker veldig på mellomste at han vil ha mammakos med en gang jeg klarer å legge lille fra meg. Eldste klarte overgangen fra enebarn til storebror veldig bra. Er veldig travelt nå, men blir bedre når mellomste kommer I barnehage og lille får mer rutiner.
 
Jeg har 2år I mellom mine! Slet med mye dårlig samvittighet i svangerskapet, men har gått utrolig bra når minste kom :) Vi har en stolt storebror som vil ha med lillesøster på alt, han har fått tilbud flere ganger om å være alene med oss eller reise alene til besteforeldre, men vil ha med lillesøster;)
Samme som hos oss ;)
 
Har 2 år og 4 mnd mellom de eldste. Kan ikke huske noe dårlig samvittighet her. Gikk veldig fint. ☺ litt værre nå når de er snart 8 og 6,krangler myyyye, så vært litt tøft med nr 3 nå. Men det går seg til . Og kunne lett fått en til ganske snart så minste har en I nær alder, men vet sambo ikke er enig der :p
 
Tre år og fire mnd mellom våre. Synes det er en fin aldersforskjell. Hadde vært slitsomt med baby da han var 2,5 og midt i verste trassen. :p Nå er vi ferdige å få barn da, og godt er det. Kjenner jeg får totalt avsmak på tanken på en til, og ikke er jeg spesielt interessert i å holde nye små knøtt. :p Trist å aldri være gravid igjen da.
 
Tre år og fire mnd mellom våre. Synes det er en fin aldersforskjell. Hadde vært slitsomt med baby da han var 2,5 og midt i verste trassen. :p Nå er vi ferdige å få barn da, og godt er det. Kjenner jeg får totalt avsmak på tanken på en til, og ikke er jeg spesielt interessert i å holde nye små knøtt. :p Trist å aldri være gravid igjen da.
Vi fikk nr 2 når eldste var 2,5 og må si at det gikk veldig bra. Vi passet på at han skulle få tid på egenhånd med oss og han fikk være med på ting med lillebroren. Aldri hatt noe sjalusi, så der var vi heldige. Og han tok det veldig bra når Flemming kom. Han er en kjempeflink storebror. Men nå begynner ettåringen å plage han litt da, hehe. Har full krig hjemme til tider, hehe
 
Vi har en baby på snart 4 måneder nå. Jeg har utrolig lyst på 2 ganske tette. Maks 2 år i mellom de. Så vil begynne å prøve til høsten igjen, bare jeg får med kjæresten på det :p

Noen her som har to tette? Eller kanskje ønsker 2 tette som meg?

Evt. hvor stor aldersforskjell er det på barna deres, og har det gått bra?

D er fordeler og ulemper uansett aldersforskjell regner j m. Her har vi 3 år i mellom alle, vi prøvde før men d ble bare sånn. Og de leker utrolig godt sammen! Helt fra første stund faktisk.

D er jo greit å være klar over utfordringene, men til syvende og sist handler d om å bestemme seg bare.
D blir helt sikkert bra uansett! Mine barn og vår familiesammensetning har blitt akkurat som den skulle..
D gjør sikkert din og.
Lykke til uansett!
:)
 
D er fordeler og ulemper uansett aldersforskjell regner j m. Her har vi 3 år i mellom alle, vi prøvde før men d ble bare sånn. Og de leker utrolig godt sammen! Helt fra første stund faktisk.

D er jo greit å være klar over utfordringene, men til syvende og sist handler d om å bestemme seg bare.
D blir helt sikkert bra uansett! Mine barn og vår familiesammensetning har blitt akkurat som den skulle..
D gjør sikkert din og.
Lykke til uansett!
:)
Tusen takk :D. Takk for svar. Blir sikkert bra uannsett :)
 
Back
Topp