Testing av ny forum app, android

Ikke i bruk

Forumet er livet
Denne tråden er for de som hjelper oss å tester android appen. Her skal det legges inn tilbakemeldinger :)

Takk for at dere vil være med å teste dette for oss, det setter vi stor pris på :)

Husk at dette er en beta versjon. Appen er derfor noe treg, og det hender at den stopper.

Jeg ønsker tilbakemelding på følgene:

Hvordan poster du en tråd?

Ser du skjulte grupper du er medlem i?

Blir du kastet ut av appen og må logge inn igjen?

Fungerer alle funksjoner som de skal?

Prøv å legg inn bildet i en tråd, hvordan fungerer det?

Fungerer varsler som det skal?

Er det noe du savner?

Er det enkelt å navigere seg rundt?

Andre ting??
Svar i denne tråden helst innen søndag kveld :)

Disse er med å tester:

Skrømt
Sara
Shadow
Tekopp
Lucyna
Tiger2017
Lilleulven
Klatremus Lillemann
oj!mamma17?
 
Last edited:
Jeg skal teste videre, mest fordi jeg vet det tar tid å venne seg til en ny app og derfor kan særlig svrene på de siste forednre seg i løpet av noen dager.

Men innledende:


Hvordan poster du en tråd? Finner relevant forum og starter en der. Den der knappen for "start thread anywhere" er for min del mest i veien. Kunne heller bare hatt en liten sak når en var på "forsiden til et forum" liksom. Den står i veien hele tiden. Og den bildeknappen og, de er rett og slett i veien over tastaturet/tekst.

Ser du skjulte grupper du er medlem i? Jepp, funker fint.

Blir du kastet ut av appen og må logge inn igjen? Nei. Den restartet midt i første innlogging og da måtte jeg logge inn på nytt, men ellers bare restarter den, men jeg må ikke logge inn på nytt. Dog havner jeg gjerne ikke der jeg var, og må manøvrere meg dit.

Fungerer alle funksjoner som de skal? Ikke å laste opp bilder.

Prøv å legg inn bildet i en tråd, hvordan fungerer det? Nope, det får jeg ikke til. Får ikke velge fil for å laste opp.

Fungerer varsler som det skal? Og vel så det. Får den ikke til å droppe å sende pushe men fikk mobilen til å nekte å vise push fra den så det ordner seg.

Er det noe du savner? Ikke noe jeg direkte savner. Mer at jeg ikke liker den. Tungvint.
Jo, jeg savner i disse utfordringsrtider nummer på innlegg i tråden.
Og alltid, en måte å linke fra et innlegg til et annet. Det fant jeg ikke
Forresten savner jeg også at det NEDERST i en tråd står at det er flere sider og en måte å bla videre, for jeg tror jo at det er bare den siden da når der ikke er noe antydning om neste side når jeg har lest det nederste...

Er det enkelt å navigere seg rundt? Nei. Det føles litt som "nettleseren som app" som ikke har tatt inn over seg at dette er en APP, ikke nettleseren. Jeg bruker ikke nettleser på mobil nettopp fordi det er tungvindt ;) jeg har ikke klart å venne meg til det. Tilgang på mye brukte funksjoner som abb. Tråder er langt unna. Å komme seg tilbake krever mange nøyaktige tastetrykk på liten skjerm, lett å bomme og måtte prøve igjen. Nettopp derfor bruker jeg ikke nettleser på mobil. Men den er muligens faktisk likevel bedre enn denne appen.

Andre ting??

Knappene for innlegg og kamera må bort. De er i veien for tekst og forstyrrer veldig. Så er ikke hva en skriver.

Ideelt sett ønsker jeg en APP
Ikke en nettleser. ;-)

Svar i denne tråden helst innen søndag kveld :)
 
Last edited:
Jeg blir foreløpig kastet ut, den lukker seg, men går jeg inn igjen er jeg fortsatt innlogget. Lugger litt.
 
Enig med Sara, innlegg og bilde knappen føles i veien ved bruk av appen. De dekker og skriften enkelte steder man skriver.

Jeg personlig liker at den er mer lik nettleseren, synes denne er mer oversiktlig enn den vi bruker nå. Oppsettet er jeg veldig fornøyd med.

Edit: Og disse store bildene som dukker opp i tidslinjen i de forskjellige trådene tar hele skjermen, og er egentlig i veien de og :p

Eksempel:

Her forsvinner det stakkars lille innlegget i mellom som ikke har bilde. Og jeg får ikke lagt til det bildet jeg skulle bruke som eksempel :p
 
Last edited:
Jeg liker på en måte at den er lik nettleseren, men ikke helt. ikke det at det er så klønete å finne det jeg bruker aller mest. Varsel, abb tråder og evt abb forum. I den appen vi har nå liker jeg at jeg får abb tråder enten det er nye innlegg i den eller ei, så det alltid er lett å finne de mest brukte tådene mine. Når ingen har skrevet noe i skravletråden må jeg nå gå på den menyen, forum, abb forum generelt og finne tråden. Så bommer jeg med fingeren på en tross alt liten skjerm og den åpner enten provilen til HI eller første innlegg. Så må jeg bla til siste side og nederst der. Fordi jeg ikke traff på rett sted så den åpnet seg der slik jeg antar den vel skal klare om jeg bre trykker rett sted på skjermen?

I nettleser er det tross alt litt lettere tilgjengelig å finne abb forum og rett tråd og faktisk sist i den
 
Jeg har deaktivert hvert et eneste varsel.

Og får likevel pushvarsel om to startede tråder, den ene av Tamara som heter noe med den STORE, men store hva vet jeg ikke for jeg møtes bare av at dette har jeg ikke tilgang til. Skal jeg få push om tråder Tamara skriver om store ting vil jeg kunne lese dem ;-)
 
Skulle legge til bilde.

Last opp fil funker ikke.
Og den kameraknappen som er i veien fører meg ikke til album for å legge til, nei den gir meg kamera.

Mao er den både i veien og totalt unødvendig
 
I veien

Lagt inn via app som faktisk lar meg legge inn bilder.
327b9960584c44634aa84c46b6858c16.jpg
 
Jeg finner ikke en måte å "copy thread link", så jeg kan linke til et innlegg i et annet? (konkret, linke til tråden om utfordringen)

Reelt ender det med at jeg vekselsvis bruker annen vei inn i forumet for å gjøre ting jeg ikke får til, og savner sterkt "alle abb tråder om det er kommet nytt innlegg i den siden sist jeg leste i den eller ei" og få bort de knappene så jeg ser hva jeg skriver og kan fikse stavefeil....
 
Jeg blir foreløpig kastet ut, den lukker seg, men går jeg inn igjen er jeg fortsatt innlogget. Lugger litt.
Samme her. Appen kræsjer ofte. Har en to uker gammel Samsung Galaxy S7 så skal ikke gå på det

Redigert med bilde:
Får ikke lastet opp fil/bilde. Får ikke trykket og valgt fil
 
Jeg skulle ønske at jeg kom tilbake dit jeg var hvis jeg trykker på tilbake knappen på telefonen, f.eks. i feeden. Går jeg på "nye" og leser en tråd, og trykker tilbake, så havner jeg tilbake på "hot" som virker til å stå som en slags forside, fremfor å komme tilbake til "nye".

Spesifiserer nok en gang at jeg generelt er mer fornøyd med denne appen enn den andre, til tross for buggs. Men det er vel derfor vi tester :p
 
Jeg må og innrømme at jeg synes "feeden" oppdateres dårlig eller sjeldent? Det er lite bevegelse på den fremfor tidslinjen som er pr dags dato. De samme innleggene med får variasjoner har liggi der i nesten hele dag. Fler som merker det samme?
 
Slik det er nå så liker jeg forrige opp bedre. Synes denne er for rotete og vanskelig å se hvilke tråder er uleste. Får heller ikke bla langt bak i tid i trådene.

Og kamera og "ny tråd" knappene som er fast på hver side synes jeg er mye i veien. Bare klaging på meg jo skal bli mer positiv :p
(Savner også at mobil emoji ikke kommer med)
 
Jeg finner ikke rett tråd. På tvers av tre ulike apper for bv forum finner jeg ikke den "tulle app" tråden der mange klager over appen.

Så da ble det her

Jeg fikk et varsel. Et push varsel. Jeg tenker "jeg har da fått mobilen til å blokkere alle varde fra den nye appen siden appen selv ikke bryr seg om at jeg slo dem av" og trykket på for å de hvorfor dette lurte seg gjennom

Det åpnet den gode gamle bv appen. Jeg fikk et pusv-varsel fra den gode gamle appen!!!

Tilgang til skjult forum har jeg også. Måtte logge ut fra min gjeste-innlogging og inn på ny, men der er mange tusen varsel. Alle fra etter 28. Mars eller når det var den sluttet.
 
Det plager meg at man finner menyen på høyre side i denne appen, det er motsatt av hva jeg er vant med fra omtrent alle andre apper. Hadde vært bedre på andre siden.
 
Jeg får ikke til å laste opp bilder via last opp fil knappen under innlegg.


Når jeg skriver innlegg syns jeg de to runde blå knappene er i veien. De dekker over knappen "flere valg" (ekstremt upraktisk) og tidvis deler av det jeg skriver.
Om det er behov for de knappene ville jeg plassert de andre steder. Evt fjerna de.
 
Back
Topp