Testikkel kreft **Oppdatert x4**

ORIGINAL: Thep1

gjør det!
ORIGINAL: fruktbar

Dra på legevakta så fort han kommer hjem fra jobb. Lykke til, så forferdelig [:o]



Veldig enig!
¨
Men du? dette kommer til å gå fint skal du se. Som de andre sier er det en mild form av kreft, så om det er det så bare skal det gå fint.

Tenker på dere*
 
Min sambo fikk testikkelkreft i fjord. Testikkelen hans vart dobbel så stor som den andre.
Han fikk operasjon etter 1 mnd og tilbud om en "mild" cellegiftkur for å minske risikoen for tilbakefall enda mer. Anbefaler dette selv om risikoen er kjempe liten fra før. Og han får også tilbud om å donere sed i tilfelle ikke den andre "virker". Dette gjøres både før og etter at han har fjernet testikkelen. Og dom tester seden om den er "frisk".

Min sambo har vært inne til kontroll jevnlig etter cellegiftkuren og alt ser bra ut og den han har igjen virker fortsatt[:)]
Dom anbefaler å vente halvt år til ett år etter cellegiftkuren med å planlegge barn, pga at det i teorien er fare for at det kan bli missdannelse på foster. Men dette har ikke forekommet.

Bra at han har bestilt seg legetime for å undersøke dette[:)]
 
Hvis det er kreft, så blir han jo sannsynligvis lagt inn på sykehus med en gang... Har jo ingen ting å si at det er helg!
De må jo ta masse prøver, finne riktig behandling osv osv.
Hadde det vært oss, så hadde vi ikke ventet, men skjønner jo at folk reagerer forskjellige, men håper mannen din skjønner at han kan få hjelp allerede nå. Med så alvorlige mistanker så tar nok legevakten dere seriøst og fastlegen kan jo i teorien ikke gjøre en dritt, annet enn å henvise videre. Man må jo på sykehus og kreftspesialister...

Håper det ikke er det for deres skyld, men heldigvis er progonosene gode... Masse lykke til[:)]
 
Hei

Lillebroren min fikk påvist testikkelkreft i fjor vår. [:(]Han hadde samme symptomene som mannen din (men har ikke tatt graviditetstest såvidt jeg vet)...

Etter at han kom til lege gikk alt veldig kjapt, og han ble operert pronto. Ingen spredning og han slapp cellegift. Er ofte til kontroll, men så langt er alt i orden.[:)]

Så mitt beste råd er å bestille legetime straks!

Prognosen for å bli helt frisk (med en testikkel igjen) er svært gode[:)]

Lykke til -klem[:)]
 
Sender deg en god klem. Har selv hatt kreft. Håper og ber om at det ikke er kreft han har. Men skjønner virkelig at dere engster dere og er dårlige. Akkurat vært der selv. (å jeg er den siste som skal si tenk det beste.. for det er jammen meg ikke lett...[8|])
 
Sambo har også en STOR testikkel og en mini....legen sa det var helt normalt[8|] Den ene er knallhard og den andre er sånn halvhard[:)]

Uansett...lykke til..håper dere tar feil ang kreft[:)]
 
Tusen takk for både svar og PMer[:)]

Har enda ikke hørt noe fra legevakten, menmen... Må bare vente å se, evt. ringe igjen senere.

Er uansett ingenting vi får gjort før Mandag.

Det kommer nok til å gå bra - noe annet er helt uaktuelt!! Så nå håper jeg bare at det ikke har spredd seg noe. Eneste annet mannen har merket, er at han har vært utrolig sliten i det siste - men det kan jo selvfølgelig ha andre grunner...

Blir en merkelig tid framover nå - og jeg må innrømme at jeg nok er ganske hysterisk på grunn av at de jeg har mistet i familien, har dødd av kreft - så for meg er bare ordet en dødsdom[:(]
 
ORIGINAL: *p!nk smile*

Sambo har også en STOR testikkel og en mini....legen sa det var helt normalt[8|] Den ene er knallhard og den andre er sånn halvhard[:)]

Uansett...lykke til..håper dere tar feil ang kreft[:)]


Ja om han har hatt det hele tiden, så er det jo normalt, men her har det blitt sånn den siste uken, utskillelse av HCG og smerter. Og kreft er den eneste forklaringen på dette...

Håper selvfølgelig også at vi tar feil - men det er virkelig ikke noe annet som stemmer overens med hans symptomer[&o]
 
ORIGINAL: Burger

Broren min har hatt det. måtte fjerne den ene testikkelen, men fikk spredning alikevel. Gikk igjennom cellekurer og er nå frisk. det er en "god" krefttype iom at mange blir friske av den[:)]


Hvor måtte han..s.sjøen eller videre? Jeg kjenner deg, og du kjenner meg, men jeg var under et annet Nick før.. Tusen takk for klærne forresten [;)] Var sååå masse fint! (så vet du kanskje hvem jeg er ;) ) Send PM[:)]

OG - dette er hemmelig - liten by, store rykter, men det vet du jo[;)]
 
Jadda.. da ringte legevakta tilbake... Og jeg fikk (som ventet) kun beskjed om at vi måtte kontakte fastlegen på mandag.. enkelt og greit liksom..

Så da er det i allefall ikke noe mer å gjøre nå!
 
ORIGINAL: Snartmammatil5

Jadda.. da ringte legevakta tilbake... Og jeg fikk (som ventet) kun beskjed om at vi måtte kontakte fastlegen på mandag.. enkelt og greit liksom..

Så da er det i allefall ikke noe mer å gjøre nå!

Så teit.. Vente til mandag liksom [:-] Jaja.. Dere får hvertfall møte opp tidlig hos fastlegen da..
Syntes det var veldig rart at han ikke fikk kommet inn nå jeg da.
 
ORIGINAL: Søta!

ORIGINAL: fruktbar

ORIGINAL: Snartmammatil5

Jadda.. da ringte legevakta tilbake... Og jeg fikk (som ventet) kun beskjed om at vi måtte kontakte fastlegen på mandag.. enkelt og greit liksom..

Så da er det i allefall ikke noe mer å gjøre nå!

Så teit.. Vente til mandag liksom [:-] Jaja.. Dere får hvertfall møte opp tidlig hos fastlegen da..
Syntes det var veldig rart at han ikke fikk kommet inn nå jeg da.


Spørs om to dager ikke er avgjørende da?
Jeg aner ikke jeg altså, men de ser vel ikke på det som "akutt" kanskje?



Legevakta er for øyeblikkelig hjelp. Ting som ikke kan vente til fastlegen åpner. Slik som akutt sykdom og skade. Legevakt driver ikke med utredning. Derfor er det så viktig å oppsøke fastlegen istede for legevakt.

Men sjønner veldig godt redsel, frusterasjon over det å ikke få en undersøkelse med en gang med slike mistanker.
(For selv om en føler det er akutt og at en trenger øyeblikkelig hjelp, så er kreftmistanker desverre ikke under den kategorien. )

Ønsker dere lykke til videre!!!!

*krysser fingrene for at det ikke er det dere mistenker*
 
ORIGINAL: Søta!

Håper det går bra med mannen din!
Krysser fingrene for dere!
 
ORIGINAL: Søte frøken

ORIGINAL: fruktbar

ORIGINAL: Snartmammatil5

Jadda.. da ringte legevakta tilbake... Og jeg fikk (som ventet) kun beskjed om at vi måtte kontakte fastlegen på mandag.. enkelt og greit liksom..

Så da er det i allefall ikke noe mer å gjøre nå!

Så teit.. Vente til mandag liksom [:-] Jaja.. Dere får hvertfall møte opp tidlig hos fastlegen da..
Syntes det var veldig rart at han ikke fikk kommet inn nå jeg da.



Nei, det er ingen vits å dra til legevakta. De kan ikke gjøre noe. Han må ta tester på sykehuset for så sette igang behandling. Legevakta kan ikke gjøre det på en dag[8|] Og det er fastlegen som skal få inn pasienten på sykehuset[:)]
Så her er ikke legevakta teit[;)]

Da er det nok stor forskjell fra kommune til kommune,jeg hadde bare flaks jeg da i 2006,hadde vært dyk en stund med mage smerter og "hoven"mage fastlegen sendte meg ikke videre.men en kveld havnet jeg på legevakten.legen der skrev hennvisning til sykehuset og 2 timer senere var det et par leger som fant noe på eggstokkene mine... og hun legen sa dette her må fikses FORRTEST MOLIG! 7 dager senere var jeg opperert[:D]takket være lege vakten
 
har endel erfaring ja.. da dette er ekstremt arvelig å går endel av det i min familie....
send pm om det er noe du lurer på...
 
men man kan leve mange år med det nå..
det finnes mange gode kurer..
å ta heller ikke sorgene på forskudd..
masse lykke til hos legen
 
Ønsker dere lykke til!
 
ORIGINAL: LillianneLie

Infeksjon i bitestikkelen kan være et annet alternativ...

Om det hadde vært det, så hadde han hatt mye mer smerter, og han ville også hatt feber og vært rød, varm og hoven.

Han ville heller ikke da hatt HCG i urinen sin - så det er det nok ikke[&o]
 
Back
Topp