termin og utålmodig mas fra alle andre...

ellenore

Blir kjent med forumet
Jeg har ikke akkurat vært så veldig aktiv her inne - leser mye, men er dårlig på å kommentere/skrive innlegg[8|]
Må bare få ut litt frustrasjon... [8D]

I dag har jeg termin. De siste dagene har jeg mottat masse sms'er der folk utålmodig spør om det ikke har skjedd noe ennå (gjerne sender de samme menneskene sms bare med en dag eller to's mellomrom). Dette er ganske slitsomt i grunn når jeg selv ikke er utålmodig ennå + at jeg er ganske innstilt på å gå noen dager over. Dessuten er det jo ikke sånn at jeg sender ut melding til enhver om at "nå drar vi på sykehuset". Så uansett får de pent vente til fødselen er gjennomført! Skjønner jo at folk er spente, venter og ikke mener noe vondt med det. men det er utrolig slitsomt.
I tillegg synes jeg mange uttrykker hva man kan og ikke kan/ bør og ikke bør når barnet kommer. I mitt hode er jeg innstilt på at vi skal finne våre måter å gjøre ting på - ikke alle andres. og når jeg da sier at vi må finne ut av slike ting selv synes jeg ofte folk blir belærende!![:@]
Kjenner at dette er veldig belastende om dagen og gjør at humøret svinger....
Noen fler som opplever lignende??
 
Huff! Ikke lett altså. Jeg føler med deg men kan ikke si at jeg er i samme situasjon. Jeg har fortsatt 2 uker igjen da, men når tiden nermer seg så regner jeg med at jeg vil få mange "mase" spørsmål selv. Forstår godt at dette er travelt for deg og folk burde jo forstå at du faktisk sier ifra når ting er igang; verken før eller senere! Er du iiiiinderlig lei så får du bare sende sms tilbke og si "slutt og maaaaas"!!! Så får vi krysse fingrene for at de tar hintet!

Sender deg en god klem jeg ? 
 
Nei, ikke noe mas enda heldigvis. Men så har jeg gode 3 uker igjen til termin også.[:)]
 
Si i fra til dem i sms at de får beskjed når den lille har kommet. At du blir sliten og lei av maset!
Huff så irritert jeg blir på dine vegner...[:@] Har selv noen som bare må ringe hver dag for å høre, men det har også noe med måten det blir spurt på spør du meg.
 
Føle sånn med deg! Eg har ikje termin ennå  ein gang, og har hatt mas i to uker allrede. Om ikje eg tar tlfnen så ringe de sambo[8|] Og eg har gitt beskjed! Men de gir seg ikje. Åsså føle de seg litt snurt fordi eg har sagt folk får beskjed når det e øve!! [&:]
 
Uansett, noe aent så irritere meg o, e at alle tror de ska få komma på sjukehuset. ALLE. Gad
 
Takk for fine svar!! [:D]

Til de fleste skriver jeg at jeg gir beskjed når babyen har kommet. men noen skriver allikevel igjen etter en dag eller to. Helt enig i at det har med måten ting blir sagt på. F.eks har jeg et par folk som alltid begynner med å skrive: "er det noe på gang?" (er vel de to jeg oftest får meld av og ikke føler jeg står så nærme at jeg ville svart ja om det var fakta). Og selv om jeg svarer at de vil få beskjed, så skriver de alltid i siste meld at de snart vil skrive igjen for å høre! Men neste gang tror jeg rett og slett jeg lar vær å svare - så slipper jeg å bli så irritert at jeg sier noe dumt!! hehe

Det spiller jo også en rolle hvor nær man står den som spør,da!! Noen tåler man mer av enn andre[8D]

Håper dere alle får en fin dag[:D] jeg skal prøve å slappe av og få en fin termindag som jeg kan fortelle den lille om om noen år. hvem vet. kanskje babyen kommer i løpet av dagen/kvelden!!
 
ORIGINAL: Juliett

Føle sånn med deg! Eg har ikje termin ennå  ein gang, og har hatt mas i to uker allrede. Om ikje eg tar tlfnen så ringe de sambo[8|] Og eg har gitt beskjed! Men de gir seg ikje. Åsså føle de seg litt snurt fordi eg har sagt folk får beskjed når det e øve!! [&:]

Uansett, noe aent så irritere meg o, e at alle tror de ska få komma på sjukehuset. ALLE. Gad



Ja... begynte sånn hos meg og noen uker før... vi skulle kose oss med å gå ut å spise og dra på kino. slo av telefonene og når vi kom ut av kinoen var det x ubesvarte anrop og sms.... folk var SÅ bekymra. Jeg sa da at vi gir beskjed når babyen har kommet og at vi uansett ikke kommer til å si ifra når vi drar til sykehuset. tror familien har roet seg på det nå,da[:)] heldigvis.

får du ha besøk på sykehuset?? her kan man ikke ha besøk pga svineinfluensa. Synes det er helt greit i grunn[;)] da kan vi få slappa av og bli kjent bare vi tre!! Men mange tror de kan komme på besøk første dagen vi kommer hjem. men den dagen er evt holdt av til besteforeldre og tanter! er litt streng der og kommer nok til å sette klare grenser på besøk! noen må nok bli skuffet over å vente en uke, to eller tre!! Får håpe dere får tid til å roe ned litt på sykehuset sammen...
 
ORIGINAL: ellenore

ORIGINAL: Juliett

Føle sånn med deg! Eg har ikje termin ennå  ein gang, og har hatt mas i to uker allrede. Om ikje eg tar tlfnen så ringe de sambo[8|] Og eg har gitt beskjed! Men de gir seg ikje. Åsså føle de seg litt snurt fordi eg har sagt folk får beskjed når det e øve!! [&:]

Uansett, noe aent så irritere meg o, e at alle tror de ska få komma på sjukehuset. ALLE. Gad



Ja... begynte sånn hos meg og noen uker før... vi skulle kose oss med å gå ut å spise og dra på kino. slo av telefonene og når vi kom ut av kinoen var det x ubesvarte anrop og sms.... folk var SÅ bekymra. Jeg sa da at vi gir beskjed når babyen har kommet og at vi uansett ikke kommer til å si ifra når vi drar til sykehuset. tror familien har roet seg på det nå,da[:)] heldigvis.

får du ha besøk på sykehuset?? her kan man ikke ha besøk pga svineinfluensa. Synes det er helt greit i grunn[;)] da kan vi få slappa av og bli kjent bare vi tre!! Men mange tror de kan komme på besøk første dagen vi kommer hjem. men den dagen er evt holdt av til besteforeldre og tanter! er litt streng der og kommer nok til å sette klare grenser på besøk! noen må nok bli skuffet over å vente en uke, to eller tre!! Får håpe dere får tid til å roe ned litt på sykehuset sammen...

 
Slitsomt altså.. eg vil jo ha babyen min eg o, men blir virkelig utolmodig når folk mase...
 
Ska føda på Haugesunds sykehus, og har ikje hørrt noe ang besøk.. Men om me ikje får ha besøk, så e det o heilt greit[:)] Eg syns besteforeldre og tantar/onklar, og oldemørdre og sånn ska få komma fysst. Men alt komme an på formen. Men her så tror alle de ska få komma fysste dagen!!
 
Jepp! Folk er mashøner!![:D] Har tre uker igjen til termin, (i mitt hode fire uker til baby..) og folk sender mld i ett med en eller annen verson av; "hei tjukka, sprekker du snart? nå er det ikke lenge igjen!!"[8|] Mulig det ikke er så lenge med fire uker, men de fire ukene kan bli sabla lange om folk ikke slutter med å mase om hvor lenge det er igjen..[;)] Gidder ikke svare jeg da.. mulig det er teit, men..
 
Mannen min har faktisk holdt fast ved den første terminen vi hadde til de han jobber med, og det er en uke senere enn den vi følger (UL)... nettopp for å unngå spørsmpl som det... Egentlig ikke så dumt.. Helt enig at det er teit å sende meldinger, de får jo tidnok vite det når det skjer noe!!
 
Derfor har vi sagt til fam/venner at jeg har  termin 30 sept, men har den 8[;)] Orker ikke sånt mas jeg heller. Og når jeg skjønner folk kommer til å spørre om det er jeg før de og sier "ja jeg har termin snart og nei vi vet ikke kjønnet"[:D] (men vi vet kjønnet også vi[:D][:D])
 
Har to uker til termin her da, men foreløpig har jeg bare fått fine meldinger som: hvordan går det med mammen? Ikke lenge igjen nå. Lykke til. Tenker på dere. Har dere det bra? Vil veldig gjerne ha beskjed når noe har skjedd. og lignende. De forventer vel egentlig ikke noe svar heller, jeg tar det bare positivt.
Har ingen planer om å informere noen om at noe er på gang. Vi ringer/sender melding når fødselen er overstått.

Men skjønner at du blir litt irritert av de du får, da... Bare la være å svare, så kan de sitte der og lure[8D][;)]
 
ORIGINAL: GT Sara

Derfor har vi sagt til fam/venner at jeg har termin 30 sept, men har den 8[;)] Orker ikke sånt mas jeg heller. Og når jeg skjønner folk kommer til å spørre om det er jeg før de og sier "ja jeg har termin snart og nei vi vet ikke kjønnet"[:D] (men vi vet kjønnet også vi[:D][:D])

Genialt og utspekulert![:D]
 
vet godt hvordan det føles. alle som kjenner meg vet at jeg  har gått over tiden 2 ganger før. det er bare sånn min kropp er, jeg er innstilt på det også, men de begynnte 1 uke før tiden å mase denne gangen.
syns de sør så merkelige spørsmål. alle spør meg om jeg kjenner noe[8|] hva skal jeg kjenne lurer jeg på[:-]
så jeg sier jeg kjenner at babyen beveger seg[;)] og lever.
tror ikke de husker hvor slitsomt det var selv når alle maser[;)]
 
ORIGINAL: ellenore

Jeg har ikke akkurat vært så veldig aktiv her inne - leser mye, men er dårlig på å kommentere/skrive innlegg[8|]
Må bare få ut litt frustrasjon... [8D]

I dag har jeg termin. De siste dagene har jeg mottat masse sms'er der folk utålmodig spør om det ikke har skjedd noe ennå (gjerne sender de samme menneskene sms bare med en dag eller to's mellomrom). Dette er ganske slitsomt i grunn når jeg selv ikke er utålmodig ennå + at jeg er ganske innstilt på å gå noen dager over. Dessuten er det jo ikke sånn at jeg sender ut melding til enhver om at "nå drar vi på sykehuset". Så uansett får de pent vente til fødselen er gjennomført! Skjønner jo at folk er spente, venter og ikke mener noe vondt med det. men det er utrolig slitsomt.
I tillegg synes jeg mange uttrykker hva man kan og ikke kan/ bør og ikke bør når barnet kommer. I mitt hode er jeg innstilt på at vi skal finne våre måter å gjøre ting på - ikke alle andres. og når jeg da sier at vi må finne ut av slike ting selv synes jeg ofte folk blir belærende!![:@]
Kjenner at dette er veldig belastende om dagen og gjør at humøret svinger....
Noen fler som opplever lignende??

 
Jodda. Opplevde dette da jeg gikk med førstemann. Var ikke lei av å gå gravid før de andre begynte å mase på meg. Da villa jeg bare få ut ungen tilslutt
 
Takk for alle svar [:D] godt å vite at man ikke er alene om å føle det som mas....
 
Her er det egentlig veldig lite mas. Er vel faktisk bare svigermor som maser litt. 1. sept fikk jeg meldingen: "i dag er det 1. september" som om jeg ikke visste det!!! Og ellers så sender hun meldinger innimellom og spør om jeg kjenner noe eller noe sånt. Men men, hun er egentlig verdens herligste svigermor, så jeg får vel tåle dette. [:)]
 
sånn er det nok her og men det jeg synes er værst er at jeg har ei søster som er litt slepphendt i kjeften og maser om at jeg ikke må være sånn eller sånn eller sånn mens jeg går gravid og hun takler ikke at folk stryker seg på magen og koser med babien som ligger inni der i offentligheten.

Her om dagen fortalte hun at hun hadde blitt spurt om hun gledet seg til å bli tante...men det kunne hun ikke skjønne hvorfor hun skulle det og hadde bare svart "nei men de gleder seg sikkert"!!?
mener ikke å si at alle skal hoppe av glede men det er jo koslig når folk gleder seg på vegne av andre
 
Jeg opplevde det med forrige mann, gikk 12 dager over da.. Jeg svarte bare de første dagene jeg, sluttet å ta tlf og svare på sms.. Noen ble sikkert sure, men kunne ikke brydd meg mindre.. Er veldig slitsomt når de maser HVER dag..
 
ORIGINAL: babynurk

sånn er det nok her og men det jeg synes er værst er at jeg har ei søster som er litt slepphendt i kjeften og maser om at jeg ikke må være sånn eller sånn eller sånn mens jeg går gravid og hun takler ikke at folk stryker seg på magen og koser med babien som ligger inni der i offentligheten.

Her om dagen fortalte hun at hun hadde blitt spurt om hun gledet seg til å bli tante...men det kunne hun ikke skjønne hvorfor hun skulle det og hadde bare svart "nei men de gleder seg sikkert"!!?
mener ikke å si at alle skal hoppe av glede men det er jo koslig når folk gleder seg på vegne av andre

 
så utrolig kjipt! her er søstrene og brødrene på begge sider helt  ville og virkelig gleder seg til å bli tante og onkel igjen!!!
 
Back
Topp