TENS apparat som smertelinding

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Noen med erfaringer?

Fysioterapeuten ville forsøke dette. Og nå kunne jeg kjøpe det til hjemmebruk. Men er usikker på hvilken å velge? Er det stor forskjell mellom apparatene? Clas ohlson har til 499 og kjell&company til 299.

Noen med erfaringer?:)
 
Jeg skulle bruke det under fødsel, men rakk det ikke.
Har du sjekket om det finnes noen som har testet det? Noe ala teknikkmagasinet.
 
Jeg brukte TENS under siste fødsel. Ga fantastisk lindring for smertene i ryggen! Hjelpemiddelsentralen har til utlån, kanskje du kan høre med dem om du kan låne? Eventuelt hva de anbefaler?
 
Jeg har god erfaring med Tens både på meg selv og på pasienter.
Brukte det under begge fødslene. Har eget apparat hjemme, kjøpt via fysioforhandler. Så vet ikke hvordan de andre er. Men vil tro at et fra clahs olson fungerer fint.

Spørs hva du skal bruke det til, men fordel med ulike programmer på maskina.
 
Funket ikke på meg i det hele tatt under fødselen, gjorde det verre en periode.
 
Fungerte strålende under fødselen! Ingen anelse om hvordan det er til hjemmebruk.
 
Det er til hjemmebruk. Ikke fødsel :p visste ikke det kunne brukes til det :p for å prøve å lette kroniske sterke smerter spesielt i rygg
 
Må bare spørre : Er dette vondt å bruke?
Har mye smerter i nakke og korsrygg, så ville gjerne prøvd :)
 
Må bare spørre : Er dette vondt å bruke?
Har mye smerter i nakke og korsrygg, så ville gjerne prøvd :)

Hvis en gjør det ordentlig skal det ikke være vondt. I starten kjennes det ut som maur som kryper. Men det er ulike programmet designet for ulike problem. For eks en muskelknute vil kreve en høyere styrke strøm for å ha effekt. Men litt ubehag er det, for å ha effekt.

Da vi lærte det på fysioutdanninga måtte vi få støt for å kjenne hvor vondt det kan gjøre. Bruker tens mye på meg selv og familien.
 
Hvis en gjør det ordentlig skal det ikke være vondt. I starten kjennes det ut som maur som kryper. Men det er ulike programmet designet for ulike problem. For eks en muskelknute vil kreve en høyere styrke strøm for å ha effekt. Men litt ubehag er det, for å ha effekt.

Da vi lærte det på fysioutdanninga måtte vi få støt for å kjenne hvor vondt det kan gjøre. Bruker tens mye på meg selv og familien.

Kan jeg spørre akkurat hvilket apparat du bruker? Er så i villrede. Om dette f.eks ser ok ut? https://www.kjell.com/no/produkter/...MI1JrL_IaR2QIV0oKyCh3CqgsHEAQYAiABEgKYfvD_BwE
 
Hvis en gjør det ordentlig skal det ikke være vondt. I starten kjennes det ut som maur som kryper. Men det er ulike programmet designet for ulike problem. For eks en muskelknute vil kreve en høyere styrke strøm for å ha effekt. Men litt ubehag er det, for å ha effekt.

Da vi lærte det på fysioutdanninga måtte vi få støt for å kjenne hvor vondt det kan gjøre. Bruker tens mye på meg selv og familien.
Takk for svar :)
Er så lei av å ta tabletter hver dag :(
 
De jeg kjenner har fått det gjennom smertklinikk/lege/hjelpemiddel. Hva sier fysiotfysioten. Han må da anbefale deg noe konkret tenker jeg
 
De jeg kjenner har fått det gjennom smertklinikk/lege/hjelpemiddel. Hva sier fysiotfysioten. Han må da anbefale deg noe konkret tenker jeg

De han har brukt tidligere har vært gjennom kurbad, og altfor dyr til hjemmebruk. Han mente de trolig var god nok de billigere typene, men ble så usikker.
 
Back
Topp