Tenner

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hvordan går det med tennene til de små?

Mini fikk to tenner for ett par måneder siden, og nå ser det ut til at ikke mindre enn fire (!!!) stykk er på vei opp samtidig.
Men virker som om vi er heldigere nå enn sist siden han ikke virker like påvirka av de [emoji4]
 
Fått seg to små bisser nede, ingen tegn til flere på vei [emoji23] Veldig søt da!
 
Fått seg to små bisser nede, ingen tegn til flere på vei [emoji23] Veldig søt da!
De er supersøte med de ja [emoji7]
Og overraskende hvor effektive se er også, de sylkvasse små tannebissene [emoji16]
 
Ingen. Men hun har holdt på å bite på våre og sine fingrer veldig lenge..
Jeg har måtte være streng på at man ikke får bite på fingre i det siste. Er søtt før tenna kommer og sabla vondt etterpå [emoji57]
 
Har fortenner oppe og fortenner + en til nede. Fortennene oppe var det mest styr med.
 
Har fått to nede, de kom samtidig. Nå er fingrene veldig mye i munnen og sikler masse, så lurer på om de oppe kommer snart :)
 
Har fått de to nede, nå er fortennene oppe på vei, og det er visst ganske fælt, ja!
 
2 tenner nede. Fortennene oppe er straks gjennom, ser faktisk hele den ene tanna gjennom tannkjøttet. Den har pressa på leeeenge.
Storesøster fikk alle tennene i sett (to og to), håper på det samme nå også for det var egentlig kjekt å få det raskt overstått[emoji6]
 
Hvorfor er det så store variasjoner i tenner? Hun blir 9 mnd 2 juni og ingen synes å være på vei heller [emoji14] hun hadde diaré i en uke forrige uke og da var jeg sikker på tenner , men neida.. hihi
Syns det er en stor variasjon over tenner generelt. Skiller mange år på når melketenner mistes og nye fås.
Visdomstenner kan det skille ett helt tiår på.
Men ja, litt rart at det er så forskjell på det.
 
Syns det er en stor variasjon over tenner generelt. Skiller mange år på når melketenner mistes og nye fås.
Visdomstenner kan det skille ett helt tiår på.
Men ja, litt rart at det er så forskjell på det.

Det er sant! Jeg fikk visdomstenner veldig sent faktisk. Så sent som 25
 
Back
Topp