Tenkte å dele litt

Siden du har fått barn i september '17 er du blant de som får profylakse (sprøyte) i svangerskapet hvis du har rh+ baby. For oss som fødte ca et år tidligere enn deg eller før det igjen var det andre retningslinjer, og det ble ikke gitt profylakse før fødselen, men man sjekket for antistoffer i uke 32 og 36. Hos meg ble det funnet antistoffer i en blodprøve som ble tatt i uke 36 (jeg fikk altså også antistoffer). Man blir ikke dårlig selv.

Tusen takk for svar. Men man blir jo så usikker på alt og blir redd for at det blir gjort feil. Men hvis man har hatt en spontanabort uten å vite at man er Rh- og at man har et Rh+ foster, så kan jo det være ekstremt uheldig da?:-/
 
Godt det løste seg til slutt, men må ha vært heftig en periode der.
Ta vare på deg selv!
 
Oj, skjønner at det har vært mye tanker og forvirring her - er nemen ikke helt sikker på om jeg forstår alt, men ta godt vare på deg selv og slapp av så godt det er mulig. klem til deg :Heartred
 
For å toppe det hele ble det igår oppdaget en ørliten væskeansamling i kroppen på mini, som mest trolig er på grunn av for stor blodmengde overført. Bah.. Nå er jeg lei
 
For å toppe det hele ble det igår oppdaget en ørliten væskeansamling i kroppen på mini, som mest trolig er på grunn av for stor blodmengde overført. Bah.. Nå er jeg lei
Nei men i alle dager !!:( hva skjer nå da???
 
Lykke til i morgen[emoji173]
 
Masse lykke til idag!
 
Sniker fra desember 2017, husker deg og har tenkt på deg ørten tusen ganger :Heartred da jeg så denne tråden her, og så at du var blitt gravid igjen så ble jeg kjempeglad :Heartred det er litt av noen utfordringer dere møter, men denne gangen skal dere få med en sprell levende frisk gutt hjem :Heartblue jeg heier på dere!
 
Håper alt er bra med dere
 
Væskeansamlingen helt borte:smiley-angelic003

Dagens blodstrømsmåling er innafor med grei margin, men har steget bra siden fredag så framskynder fredagens kontroll til torsdag. Mulig blodoverføring fredag hvis målingene tilsier det. På grensa å la det gå til mandag, når vi vet hvor fort det kan gå.
 
Væskeansamlingen helt borte:smiley-angelic003

Dagens blodstrømsmåling er innafor med grei margin, men har steget bra siden fredag så framskynder fredagens kontroll til torsdag. Mulig blodoverføring fredag hvis målingene tilsier det. På grensa å la det gå til mandag, når vi vet hvor fort det kan gå.
Så bra

Lykke til med neste kontroll.

Hvordan går det med deg oppi dette?
 
Back
Topp