Teit tråd, men lurer? Voldtekt. *tatt ut av annen tråd*

catolh

Betatt av forumet
Vil bare unnskylde på forhånd om jeg skaper hysteri og forbannelse når jeg spør om dette. Men det er jo noe jeg lurer på? Så hvorfor ikke...

Sett at en hadde blitt voldtatt (fysj [:@]), og blitt gravid ut av det hele.. Hva ville folk gjort da?

Jeg beklager nok en gang om dette blir helt for fælt å spørre om.

(jeg har aldri voldtatt noen, og har ikke planer om å gjøre slikt vondskap heller, sånn at det er sagt.)
 
Først og fremst anmeldt jævelen.. OM jeg hadde visst hvem det var.. utenom det vet jeg rett og slett ikke.. Har aldri vært i situasjonen og håper også at jeg slipper å komme i en sånn situasjon.. Kan ikke gi noe svar.. for jeg aner ikke..

Hva hadde DU sagt om jeg kom hjem og fortalte at jeg var blitt gravid etter voldtekt?
 
Jeg ville tatt abort, søkt hjelp hos familie og nære... evt psykolog om det er nødvendig..


Grunnen til at jeg ville tatt abort er pga jeg ser så STOR likhet mellom min datter og min mann, og det å føde et barn som er prikk lik en voldtektsmann som gjorde livet mitt surt ville bokstavelig talt tatt livet av meg[:)]!!


(såklart også anmeldt mannen...)
 
Tatt abort!
 
Kommer an på hvem det var som voldtok meg.
En vilt fremmed fra gata, en jeg kjente, en jeg var glad i som misbrukte min tillit...
 
Vond situasjon å havne i uansett.
 
Instinktivt ville jeg bedt om abort.. For barnet ville alltid minnet meg på hva som hadde skjedd, og hvordan det ble til. Men jeg er godt splittet i hva jeg egentlig ville gjort. Barnet er jo bare et barn.. Hva har barnet gjort egentlig? Måten det kom til på er jo fullstendig galt og fælt. Men allikevel... Barnet er uskyldig?
 
Jeg vet rett og slett ikke. Fy for et dumt spørsmål jeg kommer med! :S
Jeg klarer ikke svare på det selv..
 
Jeg var i situasjonen selv, men fant det først ut etter jeg mistet... Kanskje like greit.
Men hadde jeg funnet det ut før hadde jeg valgt å beholde. Hvertfall utifra hvem som var overgriper i dette tilfelle.
 
Men jeg slapp jo valget, og kan i dag si jeg er glad for det.
 
Det vet jeg faktisk ikke..Vanskelig og si før man er i situasjonen.
 
Dersom jeg hadde blitt voldtatt så hadde jeg anmeldt det, fortalt samboeren min hva som hadde skjedd og vurdert om jeg ville beholdt barnet eller ikke. Hadde vært mer usikker på om jeg ville beholdt barnet da. Men dersom jeg hadde blitt voldtatt hadde ikke jeg gjort noe galt, og da blir saken en helt annen synes jeg. (enn om jeg hadde vært utro og blitt gravid)
 
Forhåpentligvis hadde jeg kontaktet lege for å få angrepille ganske fort. Om jeg skulle oppdaget at jeg hadde blitt gravid hadde abort vært eneste utvei.
 
jeg hadde tatt abort...alle barn har rett på å vite hvem  pappaen sin er,og å fortelle barnet ditt at pappen er en voldtektsmann,er noe de etter min mening skal slippe å leve med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hadde aldri tenkt på å beholde barnet... jeg vil ikke si barnet, men embryoen!! tenk så sykt at jeg forteller mannen min at jeg vil beholde ungen til voldtektsammen da! hvis jeg hadde vært han hadde jeg da skilt meg fra meg altså. er generelt imot abort. men et sted går grensa. æsj fy, ble kvalm jeg nå[:'(][:'(][:'(][:@]
 
Jeg hatte hatet voldtektsmannen for å gjøre dette mot meg;
skadet meg fysisk (mange menn glemmer at det må være ytterst smertefullt å bli voldtatt), psykisk (traume, fornerdelese, å bli ydmyket), eventuellt påført meg HIV og andre kjønnskykdommer og det at jeg ble nødt å gjennomføre en abort - noe jeg ikke hadde tatt lett på.
 
Ja barnet er uskyldig, men skal jeg sette opp livet mitt og min familie opp mot et foster/barn som er et reusltat av en grov voldsforbrytelse, så er jeg faktisk så "egoistisk" at jeg velger mitt liv og den familien jeg har i dag.
 
En voldtekt får større ringvirkninger en mange tror.
 
ORIGINAL: catolh

Instinktivt ville jeg bedt om abort.. For barnet ville alltid minnet meg på hva som hadde skjedd, og hvordan det ble til. Men jeg er godt splittet i hva jeg egentlig ville gjort. Barnet er jo bare et barn.. Hva har barnet gjort egentlig? Måten det kom til på er jo fullstendig galt og fælt. Men allikevel... Barnet er uskyldig?

Jeg vet rett og slett ikke. Fy for et dumt spørsmål jeg kommer med! :S
Jeg klarer ikke svare på det selv..

 
klart barnet er uskyldig, men det å forgripe seg på en kvinne (som også er like uskyldig som barnet) å TVINGE på henne et svangerskap.. det er jo bare sykt!!
 
Om kvinnen velger å beholde det eller ta abort er noe jeg synst er 100% hennes valg, men JEG hadde tatt abort uten å nøle !!!
 
Jeg hadde tatt abort.. 
 
Den problemstillingen håper jeg at jeg aldri behøver å ta stilling til.
 
Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, det vet man nok ikke før man er i situasjonen.
 
ORIGINAL: munter

Den problemstillingen håper jeg at jeg aldri behøver å ta stilling til.

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, det vet man nok ikke før man er i situasjonen.

sign.. vet ikke hva jeg hadde gjort.
 
En vet jo egentlig ikke det før en er oppi situasjonen... Men jeg tror det for min del hadde berodd litt på
hvordan voldtekten hadde utartet seg.
All ufrivillig sex er jo egentlig voldtekt!
Hvis voldtekten hadde vert rå, brutal og jeg hadde vert psykisk knekt etterpå, så hadde det ikke
vert rettferdig for barnet å beholde det! Skal barnet lide for mamma blir trist og lei seg, og
påminnet av hva som skjedde da det ble unnfanget? Nei i mine øyner blir ikke det rett!
 
 
Back
Topp