Tegn på fødselen nærmer seg?

En uke over termin og slimproppen har begynt å gå, men ingen andre symptom. Håper det starter av seg selv ganske snart så jeg slipper igangsettelse :)
 
Lov å sette seg selv først nå, så ikke slit deg ut. Babyen bryr seg ikke om noen støv korn på gulvet.
Mannen min mente at babyen verken bryr seg om rot eller at det er skittent da jeg maste på ham før helga om å hjelpe til å rydde, da store deler av rotet faktisk var hans og jeg blir sliten i ryggen etter ca 15 minutter med rydding. Jeg måtte jo si meg enig i det, babyen bryr seg ikke, men jeg la til at «jeg bryr meg» og at det stresser meg at huset er så bomba at jeg vil være flau over å ta imot barselbesøk. Det virket som om da først ga det mening for ham å rydde før fødsel. Så i helga ryddet han masse:) Det har vært rotete lenge og jeg drev og maste i ukene før vi dro på ferie også. Han sa jada, og prioriterte det konsekvent sist. Han har vel tenkt «babyen bryr seg ikke» hele tiden.
 
Er det noen her som kan prøve å forklare meg hvordan rier kjennes ut. Alle sier at jeg kommer til å skjønne det, men jeg vet ikke. Har hørt at det kan minne om sterke menssmerter, men kan det føles som luftsmerter?
Jeg tenker at det er ikke så viktig om det kjennes ut som menssmerter eller luftsmerter, belte rundt magen, tak i ryggen eller hvor man kjenner det. Viktigste er vel at det for de fleste blir så vondt at graden av smerte alene er nok til at du skjønner alvoret. Jeg vet ikke hva menssmerter er, så det kan jeg ikke uttale meg om.
 
Håper det er mer som menssmerter, for det er smerter jeg er kjent med. Verre om det kjennes ut som kniv eller rødglødende jern
 
God formiddag

Andregangsfødende her... men føles nesten som første gang..husker ikke helt hvordan det var og ble igangsatt, så "normale" rier kjenner jeg ikke til..

Men, til poenget. Hatt ei laaaang natt med smerter og tak nederst i magem. Startet først mildt, så ble det mer ubehagelig. Kom uregelmessig, så ikke rier, men heller ikke kynnere..kynnerne bruker å gjøre hele magen hard. Her var det mest "under" magen. Etterhvert litt øm i ryggen. Jeg sovnet og våknet at kraftige tak. Så sovnet jeg igjen og sov i 4,5 time uten å våkne av noe

Maserier? Har noen erfaring på området? Vi er jo så forskjellige, men kjekt å høre hva andre har opplevd...

Har ikke ringt føden, men kanskje jeg burde....
 
God formiddag

Andregangsfødende her... men føles nesten som første gang..husker ikke helt hvordan det var og ble igangsatt, så "normale" rier kjenner jeg ikke til..

Men, til poenget. Hatt ei laaaang natt med smerter og tak nederst i magem. Startet først mildt, så ble det mer ubehagelig. Kom uregelmessig, så ikke rier, men heller ikke kynnere..kynnerne bruker å gjøre hele magen hard. Her var det mest "under" magen. Etterhvert litt øm i ryggen. Jeg sovnet og våknet at kraftige tak. Så sovnet jeg igjen og sov i 4,5 time uten å våkne av noe

Maserier? Har noen erfaring på området? Vi er jo så forskjellige, men kjekt å høre hva andre har opplevd...

Har ikke ringt føden, men kanskje jeg burde....
Null erfaring! Men er alltid for å ringe føde , for det er aldri feil. [emoji4] Håper noen andre har erfaringer å dele.
 
God formiddag

Andregangsfødende her... men føles nesten som første gang..husker ikke helt hvordan det var og ble igangsatt, så "normale" rier kjenner jeg ikke til..

Men, til poenget. Hatt ei laaaang natt med smerter og tak nederst i magem. Startet først mildt, så ble det mer ubehagelig. Kom uregelmessig, så ikke rier, men heller ikke kynnere..kynnerne bruker å gjøre hele magen hard. Her var det mest "under" magen. Etterhvert litt øm i ryggen. Jeg sovnet og våknet at kraftige tak. Så sovnet jeg igjen og sov i 4,5 time uten å våkne av noe

Maserier? Har noen erfaring på området? Vi er jo så forskjellige, men kjekt å høre hva andre har opplevd...

Har ikke ringt føden, men kanskje jeg burde....

Jeg har heller ikke erfaring, men syns smertene slik du beskriver dem kan høres ut slik som folk beskriver rier :) Hvis det har stoppet, hadde sikkert jeg personlig ventet med å ringe føden. Men jeg vil ikke dit før det er høyst nødvendig heller da :p men forutsatt at kjenner liv og alt virker som normalt da, såklart :)
 
Jeg har så absolutt ingen tegn. 40+6 i dag. Det som er så rart, er at jeg for ei uke siden hadde det jeg tolket som «kroppens eget klyster», og sprang på do et par ganger den natta. Ungen var itvilsomt enda litt lengre ned i bekkenet, for jeg hadde nye smerter der nede, og kjentes som ungen hindret meg i å bøye meg framover. Satt jeg, så kjentes det som om jeg satt på ungen. Og noe nedpress jeg aldri har kjent maken til før.
Så skulle jeg få enda mer fortgang, tenkte jeg, og ba kjæresten om «hjelp», om dere skjønner :p Men etterpå. Da stoppet alt opp da. Hva i alle dager? Kan vi ha «dyttet» ungen lengre opp i bekkenet igjen? Det føles værtfall sånn.
 
Deler av slimproppen gikk på søndag og i går kveld hadde jeg noen ordentlige tak nederst i magen og korsryggen, men i dag, etter modningsakupunktur til og med, kjenner jeg ingenting :wacky: Zzz.
 
Deler av slimproppen gikk på søndag og i går kveld hadde jeg noen ordentlige tak nederst i magen og korsryggen, men i dag, etter modningsakupunktur til og med, kjenner jeg ingenting :wacky: Zzz.
Samme her... hadde noen gode tak mens jeg gikk til bussen fra akupunkturen, så stoppa det helt... :(
 
Såå ekstremt nedpress! Har ikke kjent noe lignende denne graviditeten. Så vondt det gjør, så bør hun pokker meg snart stå i åpningen :inpain:
 
Såå ekstremt nedpress! Har ikke kjent noe lignende denne graviditeten. Så vondt det gjør, så bør hun pokker meg snart stå i åpningen :inpain:

Tihi... det som skjedde meg med førstemann [emoji23]. Huff så du skal plages. Håper virkelig hun ramler ut snart!
 
Hatt rier på 1 min med 6 min i over en time, men når jeg skulle gjøre meg klar for å reise gav de seg. Så skuffa! Trodde det var på gang :(
 
Back
Topp