Tegn på fødselen nærmer seg?

Her begynte det med svake mensmurringer, for å så gå over til et slags bånd rundt nedre del av mage/rygg som strammer seg. Begynner svakt og strammer seg/gjør vondt mer og mer før det går over igjen. Som i en bølge.. Men er jo litt vanskelig å vite da folk opplever det veldig forskjellig.. Her ble de fort regelmessige og jevnt vondere og vondere..
Lykke til! Mest sannsynlig kommer du til å skjønne det når de skikkelige riene setter i gang! [emoji5]
 
Hihi, ja det kan de bare rett og slett ikke!

Hahaha, se hva han akkurat sendte på snap:
Vis vedlegget 270527

...Og derfor er han jo også bare skjønnest i verden :love7

Ja, det er godt med mestringsfølelse :) også er det noe med det å «gjøre ting selv»

Så deilig at du har så mange som bryr seg :) Det gjør nok ting lettere etter at mini har ankommet også, ja [emoji173]️[emoji173]️ Jeg fikk faktisk et tips i dag, om å være flink til å slippe besteforeldre o.l. til (når det gjelder baby), slik at de får knyttet bånd, og at det da blir lettere den dagen man faktisk trenger å benytte seg av hjelp fra dem :)

Hahahaha elsker at han har selvinnsikt! [emoji23] Kan jo hende han har det litt sånn som meg; viktig å være litt egoistisk nå på slutten, for snart er det en ny sjef i huset. Livet blir aldri det samme, på godt og vondt.

Og så er det som minico sier; babyen bryr seg ikke om støv!

Og ja. Sånn sett er jeg heldig der. Mamma skal være med på fødselen, og mamma&pappa bor 1 km borti veien. Så for lite kontakt tror jeg ikke blir problemet. [emoji12] Men det er et veldig godt tips! Håper bare jeg greier å følge det selv, altså ta meg litt egentid borte fra nurket. Men herlighet, først vil jeg bare ha henne ut og holde henne og kose henne ihjel. [emoji7] Så kan andre få slippe til.

Du skal se du trenger ikke senga i det hele tatt, for du vil ikke slippe ungen. [emoji23]
 
Hahahaha elsker at han har selvinnsikt! [emoji23] Kan jo hende han har det litt sånn som meg; viktig å være litt egoistisk nå på slutten, for snart er det en ny sjef i huset. Livet blir aldri det samme, på godt og vondt.

Og så er det som minico sier; babyen bryr seg ikke om støv!

Og ja. Sånn sett er jeg heldig der. Mamma skal være med på fødselen, og mamma&pappa bor 1 km borti veien. Så for lite kontakt tror jeg ikke blir problemet. [emoji12] Men det er et veldig godt tips! Håper bare jeg greier å følge det selv, altså ta meg litt egentid borte fra nurket. Men herlighet, først vil jeg bare ha henne ut og holde henne og kose henne ihjel. [emoji7] Så kan andre få slippe til.

Du skal se du trenger ikke senga i det hele tatt, for du vil ikke slippe ungen. [emoji23]

Hehehe ja han har jo det :D
Og ja, det er jo et VELDIG godt poeng! Det er ikke bare for meg at det er viktig å ta vare på meg selv nå før fødsel, men selvfølgelig for han også. Gud bedre meg, jeg har ikke unnet ham denne «siste tida» med bare seg selv å tenke på, og gjøre ferdig slike ting som opptar ham :sorry: Nå ble jeg flau! :(

Og siste «status» herfra; Da vi spiste kvelds for en times tid siden, hintet jeg at jeg skulle skru ferdig senga og vaske litt her i morgen. Så da fikk jeg meg en liten skjennepreken om at det skulle jeg så absolutt ikke, verken skru seng og slettes ikke vaske gulv! Så gikk han og gjorde ferdig senga, og sa at vaske gulv skulle han gjøre, mens jeg kunne rydde i skuffer eller gjør andre ting som jeg «når til» :p

Åh, så fint at de bor så nærme! :) Hehe, nei sånn med det første får man neppe lyst til å slippe dem av syne :D Blir med tid og stunder det :) Og når dem bor så nærme blir det sikkert en naturlig «tilvenning» med besteforeldre og annen slekt. Men det var altså poenget hennes i dag, at man «gir slipp» pittelitt før man egentlig tenker at man har behov for å gjøre det.
Er nok viktig å forsøke å få litt egentid innimellom, sikkert før vi kan kjenne behovet selv vil jeg tro! Jeg kommer sikkert til å gå på en smell sånn sett, kjenner jeg meg selv rett :woot:
 
Er det noen her som kan prøve å forklare meg hvordan rier kjennes ut. Alle sier at jeg kommer til å skjønne det, men jeg vet ikke. Har hørt at det kan minne om sterke menssmerter, men kan det føles som luftsmerter?

Når jeg våknet av første rie trodde jeg det var luftsmerter. Men når luftsmertene kom regelmessig og i tillegg gjorde veldig vondt i ryggen skjønte jeg at det var noe annet enn luftsmerter. Jeg tror riene kan "sitte i" på ulike steder, noen i magen og andre kjenner det mest i ryggen (slik som jeg gjør). Det bygger seg på en måte opp og kommer i tak. Men du skjønner det nok når riene begynner, iallefall når de tar seg opp :)
 
Hehehe ja han har jo det :D
Og ja, det er jo et VELDIG godt poeng! Det er ikke bare for meg at det er viktig å ta vare på meg selv nå før fødsel, men selvfølgelig for han også. Gud bedre meg, jeg har ikke unnet ham denne «siste tida» med bare seg selv å tenke på, og gjøre ferdig slike ting som opptar ham :sorry: Nå ble jeg flau! :(

Og siste «status» herfra; Da vi spiste kvelds for en times tid siden, hintet jeg at jeg skulle skru ferdig senga og vaske litt her i morgen. Så da fikk jeg meg en liten skjennepreken om at det skulle jeg så absolutt ikke, verken skru seng og slettes ikke vaske gulv! Så gikk han og gjorde ferdig senga, og sa at vaske gulv skulle han gjøre, mens jeg kunne rydde i skuffer eller gjør andre ting som jeg «når til» [emoji14]

Åh, så fint at de bor så nærme! :) Hehe, nei sånn med det første får man neppe lyst til å slippe dem av syne :D Blir med tid og stunder det :) Og når dem bor så nærme blir det sikkert en naturlig «tilvenning» med besteforeldre og annen slekt. Men det var altså poenget hennes i dag, at man «gir slipp» pittelitt før man egentlig tenker at man har behov for å gjøre det.
Er nok viktig å forsøke å få litt egentid innimellom, sikkert før vi kan kjenne behovet selv vil jeg tro! Jeg kommer sikkert til å gå på en smell sånn sett, kjenner jeg meg selv rett :woot:

Wohoo! En mindre bekymring for deg! [emoji7] Så nå er du ett skritt nærmere fødsel. [emoji12]

Og du trenger ikke være flau over det. Tror det er lett for oss gravide å gå veldig inn i vår egen boble. Merker at alle samtaleemner kan vris til graviditet og spedbarn, mens mine ikke-gravide, barnløse venner snakker egentlig om noe heeeelt annet. Jobber konstant med meg selv for å holde meg "on topic". [emoji23]

Merkelig hvor uinteressant enkelte temaer kan bli når man bare vil snakke om livet man holder på å skape. [emoji7] Og på samme måte tror jeg at man forventer partner går gjennom akkurat det samme, men det gjør han jo ikke. Og uansett ikke i samme tempo. Han går på jobb som vanlig, har ikke pustebevær i trappen, sover som normalt, spiser det han vil. Ja, så må han ta litt ekstra hensyn og litt mer hjemlige sysler, men det er ikke altoppslukende som for oss. Så når du tenker "alt må være klart nå, kroppen min er klar for å presse ut denne skapningen", tenker han "det rekker jeg, lenge til ungen er her". Det er i alle fall min teori.

Og for å spore heeelt av; dette er grunnen til at jeg hater uttrykket "vi er gravid". Nei. Dere er ikke det. Dere skal bli foreldre, du er gravid og han skal bli pappa. Men han er ikke gravid.

Såeh.. Tegn på at fødselen er igang? Nope. Lite med dét. Litt hormonell kanskje? [emoji12][emoji23]
 
Wohoo! En mindre bekymring for deg! [emoji7] Så nå er du ett skritt nærmere fødsel. [emoji12]

Og du trenger ikke være flau over det. Tror det er lett for oss gravide å gå veldig inn i vår egen boble. Merker at alle samtaleemner kan vris til graviditet og spedbarn, mens mine ikke-gravide, barnløse venner snakker egentlig om noe heeeelt annet. Jobber konstant med meg selv for å holde meg "on topic". [emoji23]

Merkelig hvor uinteressant enkelte temaer kan bli når man bare vil snakke om livet man holder på å skape. [emoji7] Og på samme måte tror jeg at man forventer partner går gjennom akkurat det samme, men det gjør han jo ikke. Og uansett ikke i samme tempo. Han går på jobb som vanlig, har ikke pustebevær i trappen, sover som normalt, spiser det han vil. Ja, så må han ta litt ekstra hensyn og litt mer hjemlige sysler, men det er ikke altoppslukende som for oss. Så når du tenker "alt må være klart nå, kroppen min er klar for å presse ut denne skapningen", tenker han "det rekker jeg, lenge til ungen er her". Det er i alle fall min teori.

Og for å spore heeelt av; dette er grunnen til at jeg hater uttrykket "vi er gravid". Nei. Dere er ikke det. Dere skal bli foreldre, du er gravid og han skal bli pappa. Men han er ikke gravid.

Såeh.. Tegn på at fødselen er igang? Nope. Lite med dét. Litt hormonell kanskje? [emoji12][emoji23]

Hihi, ja! Ett skritt nærmere nå :joyful:

Ja, det er sant! Herregud jeg blir forvirra når de andre ikke spekulerer på babyrelaterte ting hele tida, slik som jeg gjør! Og kanskje aller mest forvirra blir jeg av samboeren :p Han bør jo i og for seg spekulere og gruble og tenke og planlegge en del han og, skulle man tro.. Men du har jo et poeng! Han går jo slettes ikke gjennom det samme som meg, så det skulle vel bare mangle at han er litt mer avslappet i forhold til hele greia :p Støtter teorien din! ;)

Heheh, nei her er det heller ikke mye annet enn hormoner å spore + en trang til å få ting gjort (uten helt den store evnen til å gjøre det sjæl..)
+ at jeg er to dager på overtid da, det teller vel litt det og :wacky:

Du fikk meg forresten til å føle meg mye bedre, takk❤️ :)
 
Hihi, ja! Ett skritt nærmere nå :joyful:

Ja, det er sant! Herregud jeg blir forvirra når de andre ikke spekulerer på babyrelaterte ting hele tida, slik som jeg gjør! Og kanskje aller mest forvirra blir jeg av samboeren [emoji14] Han bør jo i og for seg spekulere og gruble og tenke og planlegge en del han og, skulle man tro.. Men du har jo et poeng! Han går jo slettes ikke gjennom det samme som meg, så det skulle vel bare mangle at han er litt mer avslappet i forhold til hele greia [emoji14] Støtter teorien din! ;)

Heheh, nei her er det heller ikke mye annet enn hormoner å spore + en trang til å få ting gjort (uten helt den store evnen til å gjøre det sjæl..)
+ at jeg er to dager på overtid da, det teller vel litt det og :wacky:

Du fikk meg forresten til å føle meg mye bedre, takk[emoji173]️ :)

Så bra! [emoji173] Er litt opp og ned med dette hormontrollet i magen.

To dager på overtid betyr maks 9 dager. [emoji13] [emoji86]
 
Noen som har opplevd markant økning i kraft og mengde på aktivitet fra lille og født kort tid etter? Her tar han hel av nå, og selv om han har gitt tydelige bevegelser tidligere, så har det ikke vært så ninjababy som det er nå...
 
Jeg er andregangsfødende, og har de siste dagene hatt kraftige, men uregelmessige kynnere/maserier. Fra kl 23 i kveld har de tatt seg opp, og nå kommer de med 5-10 minutters mellomrom. Varer i ca 1 min.

det strammer seg under magen, og trykker mot endetarmen. Må puste meg gjennom, men er ikke veldig vondt.

Så nå er jeg veldig usikker på når jeg bør kontakte føden. Noen som er våkne og kan komme med råd?:nailbiting::angelic:
 
Jeg er andregangsfødende, og har de siste dagene hatt kraftige, men uregelmessige kynnere/maserier. Fra kl 23 i kveld har de tatt seg opp, og nå kommer de med 5-10 minutters mellomrom. Varer i ca 1 min.

det strammer seg under magen, og trykker mot endetarmen. Må puste meg gjennom, men er ikke veldig vondt.

Så nå er jeg veldig usikker på når jeg bør kontakte føden. Noen som er våkne og kan komme med råd?:nailbiting::angelic:

Jeg sniker fra oktober...får ikke sove.. [emoji85][emoji28] Er 4. gangs fødende, men har aldri hatt sånne reglemessige rier som har tatt seg opp.. Så det er nok veldig individuelt fra person til person..
Hvis det gikk fort sist gang ville jeg nok tatt kontakt tidlig m føden.. ellers så pleier riene å ta seg opp i både styrke, intensitet, bli mer reglemessige og kortere mellom.. Men er du usikker så tar du heller en tlf føden for å få råd!! [emoji4] Masse lykke til, håper du er i gang nå!! [emoji28][emoji8][emoji173]️
 
Noen som har opplevd markant økning i kraft og mengde på aktivitet fra lille og født kort tid etter? Her tar han hel av nå, og selv om han har gitt tydelige bevegelser tidligere, så har det ikke vært så ninjababy som det er nå...

Dagen før fødsel startet (startet tidlig morgen) var lille først ekstra rolig på dagtid (vurderte å ringe føden liksom) for så å bli helt crazy på kvelden. :)
 
Dagen før fødsel startet (startet tidlig morgen) var lille først ekstra rolig på dagtid (vurderte å ringe føden liksom) for så å bli helt crazy på kvelden. :)
Her var lille så rolig forrige søndag at jeg ringre føden fordi jeg ikke hadde kjent særlig aktivitet den dagen... Igår, nøyaktig en uke senere var han så aktiv at jeg trodde han skulle bryte seg ut av mageskinnet mitt :p men ingenting har skjedd iløpet av natta . Spørs om han virkelig lar vente på seg:p
 
Her var lille så rolig forrige søndag at jeg ringre føden fordi jeg ikke hadde kjent særlig aktivitet den dagen... Igår, nøyaktig en uke senere var han så aktiv at jeg trodde han skulle bryte seg ut av mageskinnet mitt :p men ingenting har skjedd iløpet av natta . Spørs om han virkelig lar vente på seg:p

Lykke til - håper det skjer noe snart!! :)
 
Lykke til - håper det skjer noe snart!! :)
Tusen takk :) et opphold på sykehuset hadde gjort seg akkurat nå.. Stillere og mer fredelig der enn her hjemme.. Bor i blokk, og nye naboer betyr oppussing .. Oppussing betyr borring i mur, og enda mindre og dårlige søvnkvalitet på meg ...
 
Tusen takk :) et opphold på sykehuset hadde gjort seg akkurat nå.. Stillere og mer fredelig der enn her hjemme.. Bor i blokk, og nye naboer betyr oppussing .. Oppussing betyr borring i mur, og enda mindre og dårlige søvnkvalitet på meg ...

Så kjedelig. Krysser fingrene for at det starter i dag da :)
 
Back
Topp