Tegn på fødselen nærmer seg?

I89

Flørter med forumet
Vi begynner sakte men sikkert å nærme oss den store termindatoen! Er det noen som begynner å få tegn på at ting nærmer seg? Her har jeg slitt med kraftig nedpress i en ukes tid. Kan ikkje si at jeg husker det fra de to forrige svangerskapene.
 
Eneste tegn her på at ting nærmer seg er at magen vokser og ungen blir sterkere.
 
Ja, jeg har åpentbart fått en del tegn de siste 2-3 dagene, som er nytilkommet. Mye smerter i underliv/bekken, en del menssmerter som om mensen er godt igang og en følelse av at det er umulig å gå mer enn 100 meter av gangen. Økt mengde slim/utflod også. Er vel nedpress og modning mye av det, som jeg ikke husker så godt fra de andre to.
 
Spennende å høre hva dere andre føler på. Har dere barn fra før? Å har dere født til termin tidligere? Begge mine har komt veldig nært termin. Så merker at jeg er innstilt på dette denne gangen og. Gikk opp for meg for noen dager siden at babyen kan faktisk komme tidligere Må vell starte med fødebagen snart og vaske klær til den lille ❤
 
Spennende å høre hva dere andre føler på. Har dere barn fra før? Å har dere født til termin tidligere? Begge mine har komt veldig nært termin. Så merker at jeg er innstilt på dette denne gangen og. Gikk opp for meg for noen dager siden at babyen kan faktisk komme tidligere Må vell starte med fødebagen snart og vaske klær til den lille ❤

Jeg har to svangerskap bak meg der jeg gikk hhv 9 dage over og fødte på termindato. Jeg har liksom tenkt at å føde før termin ikke er noe alternativ, men det er jo det vel som ny runde overtid. Så jeg får bruke ukene fremover til å stelle med det som må gjøres.
 
Jeg har mye vondt i underlivet/bekkenet og har en del nedpress, men ellers er det lite :) Hadde ikke gjort meg noe som helst hvis han kom en uke eller to før termin. Er 33+3 nå.
 
Har av og til stikkinger i underlivet og jordmor sa i dag at han har festet hodet sitt, men merker ikke noe mer enn de stillingene. Fått litt mer utflod også kanskje, men det kan også komme av at jeg har måttet sluttet med frisering nå som det er under 1 mnd til pks... satser på at fødselen ikke starter av seg selv, redd for at han da plutselig er så langt nede i fødekanalen at pks frarådes..
 
Last edited:
MASSE kynnarar (typ 4-5 i timen) som gir trykk/mensverk i korsryggen/symfysen. Håpar det er modning, så ting blir enklare når det først kjem igang.

Ein unge som snart kjennes overdimensjonert ut. Han gir tydelig beskjed om at det begynner å bli trangt. Spenntak både i topp og i bunn.

Førstemann måtte igangsettast to veker på overtid, har piiiiittelitt trua på at han her kjem litt før. Men prøver å ikkje ha for høge forhåpningar :p

Forøvrig 37+0 i morgon.
 
Last edited:
Her er det kynnere og nedpress[emoji4] Føler at hodet er snart festet eller festet, da bekkenløsning begynner å bli litt mer stabilt den siste uka. Egentlig akkurat likt som forrige svangerskap. Gikk da 10 dager på overtid, så regner med at det blir tett inntil terminen denne gangen også. Jeg stresser ikke med tidlig fødsel, men må begynne å ordne i stand litt snart [emoji23]
 
Lite tegn her. Litt nedpress nå og da, men ellers lite. 35 fullgåtte uker i dag.
Føler ikke på meg at det kommer til å skje noe med det første. Hadde vært praktisk om de kom i løpet av neste uke. Da er frøkna fortsatt på ferie og jeg er over 36 fullgåtte uker på vei.

Men jeg blir sikkert til å gå helt til jeg blir igangsatt. Vedder på det. Hadde ikke det vært typisk? Nesten-fødsel i uke 30 og går rundt med 18mm livmorhals, men må bli igangsatt i uke 38:hilarious:

Håper ikke følelsen min stemmer, men at de kommer snart. Følelsene mine har ikke stemt noe dette svangerskapet, så kan jo hende. Hver eneste en av de månedene vi prøvde så var jeg overbevist om at det hadde klaffet og at jeg var gravid. Men den ene måneden jeg ikke trodde det hadde klaffet, så var jeg jammen gravid!
Og jeg var brennsikker på at det var to jenter inni magen. Nå har de bekreftet to gutter på 4 ulike ultralyder :hilarious:
Så den intuisjonen min fungerer visst ikke helt i dette svangerskapet:hilarious:
 
Ingen typiske modningstegn, men er bare 32+1. Har mye kynnere og litt nedpress innimellom, men det hadde jeg sist på denne tiden også.

Forrige kom en uke før termin, så håper lillebror også vil komme litt før.

Hadde ingen modningstegn sist forøvrig, hadde uregelmessige rier i 3 timer før vannet gikk, han ble født 18 timer etter, og var 39+3.
 
Sniker fra Juli.

Er 38+0 i dag og merker egentlig svært lite tegn. Har ikke så mye nedpress og nesten ikke har noen kynnere til nå heller... Tror jeg bare skal belage meg på overtid for å si det sånn :p Både søstra mi og mamma gikk langt på overtid, så ligger vel i génene det der.
 
Ingen tegn til fødsel enda :)
 
Mye kynnere og nedpress, selv om jeg syns det er mindre nedpress nå enn for en ukes tid siden. Mye stikkinger i underlivet og stråling i lysk og nedover lårene. Noe økt utflod... mye bekkensmerter(noe jeg har vært plaget med under hele svangerskapet) sliten i kroppen, og veldig klar for å bli ferdig med dette nå[emoji28] storesøster kom i uke 39, så jeg håper lillesøster kommer enda en uke før[emoji849] er 35+1 nå.
 
Sniker fra Juli.

Er 38+0 i dag og merker egentlig svært lite tegn. Har ikke så mye nedpress og nesten ikke har noen kynnere til nå heller... Tror jeg bare skal belage meg på overtid for å si det sånn :p Både søstra mi og mamma gikk langt på overtid, så ligger vel i génene det der.

Ikke hver så sikker på det. Hadde ingen tegn før riene startet. Hadde mye kynnere, men de startet før jeg var halvveis så ikke modningstegn for min del. Mamma fødte 3 og 2 uker over, søstern min 8 dager og 11 dager over, jeg fødte en uke før.

Ei jordmor jeg pratet mente at det hadde mer med genmiksen til foreldrene å gjøre enn genene til mor. Hun hadde opplevd veldig ofte at de som fikk barn med ny mann hadde veldig forskjellig graviditet og fødsel enn med tidligere barn.
 
Sniker fra Juli.

Er 38+0 i dag og merker egentlig svært lite tegn. Har ikke så mye nedpress og nesten ikke har noen kynnere til nå heller... Tror jeg bare skal belage meg på overtid for å si det sånn :p Både søstra mi og mamma gikk langt på overtid, så ligger vel i génene det der.

Jeg hadde ingen tegn før vannet gikk i uke 38 ;)
 
Ikke hver så sikker på det. Hadde ingen tegn før riene startet. Hadde mye kynnere, men de startet før jeg var halvveis så ikke modningstegn for min del. Mamma fødte 3 og 2 uker over, søstern min 8 dager og 11 dager over, jeg fødte en uke før.

Ei jordmor jeg pratet mente at det hadde mer med genmiksen til foreldrene å gjøre enn genene til mor. Hun hadde opplevd veldig ofte at de som fikk barn med ny mann hadde veldig forskjellig graviditet og fødsel enn med tidligere barn.

Interessant det du skriver. Akkurat det sa min jordmor også, når hun spurte hvordan graviditeten var og om det var samme far. Det kan gjøre evig forskjell for en graviditet hvor spermen kommer fra, og det er jo litt vittig.
 
Jeg er i alle fall sikker på at NOE skjer nedi der nå. I takt med økende smerter er det også mer strikkete/kompakt slim som kommer, om enn det ikke er noe tegn til blod foreløpig. Bare en ny erfaring, for min del. Kynnere/tak kjenner jeg fortsatt ikke, men en jevn dur med menssmerter og stikk,
 
Jeg er i alle fall sikker på at NOE skjer nedi der nå. I takt med økende smerter er det også mer strikkete/kompakt slim som kommer, om enn det ikke er noe tegn til blod foreløpig. Bare en ny erfaring, for min del. Kynnere/tak kjenner jeg fortsatt ikke, men en jevn dur med menssmerter og stikk,

Mer slim her i dag også, og jeg kunne kjenne tappen, noe jeg ikke fikk til for noen uker siden.
Hjelpes
 
Back
Topp