Tar dere rundvask før jul?

Nei. Kanskje det er noe vi begynner med på sikt men i år har vi mer enn nok å stri med (termin i desember) og vi har ikke bodd her så lenge at det er noe stort behov. Vi er også flinke til å vaske og rydde jevnlig.
 
Nei, men vi tar gjerne en større opprydning og grundig vask i romjulen som i andre ferier, når man har tid til å sortere og være mer nøye. :)
 
Ja, det er jeg vant til fra barndommen av.
 
I år blir det nok det, men langt i fra hvert år det skjer.
 
Nei, akkurat det har jeg aldri skjønt. Det er enormt med kav og stress i førjulstiden som det er, så hvorfor bruke tid og krefter på å rundvaske huset når det er den mørkeste tiden av året og ingen ser skiten så likevel?
 
Nei, akkurat det har jeg aldri skjønt. Det er enormt med kav og stress i førjulstiden som det er, så hvorfor bruke tid og krefter på å rundvaske huset når det er den mørkeste tiden av året og ingen ser skiten så likevel?
Enig.
Samboer her er vant med det, og skulle da ta det lille julaften. og var oppe hele natta. Det gidder jeg ihvertfall ikke, så da har han sluttet og...

Lille julaften skal jeg kose meg og pynte juletre :)

Syns det er bedre med en skikkelig rengjøring på våren, når det er lysere ute
 
Får se om formen min holder seg (har termin i desember ) men litt små rydding og støvtørking gjør jeg `hele tiden`, men selve vaskingen får jeg se om jeg orket, eller rettere sagt gidder :D
 
Nei, vasker ut fra behov uansett når på året det er. I år blir det vel et forsøk på en rundvask, fordi det er behov - ikke fordi det straks er jul. :) Og jeg har litt ekstra tid nå, spørs mer på om jeg har ork. :p
 
Sånn halvveis. Vasker nok litt mer/grundigere enn vanlig, men ser ikke helt vitsen med det da vi uansett ikke er så mye hjemme i eget hus i jula og heller ikke får mye besøk. Har heller ikke tid midt i julestria til å endevende hele huset :D
 
Ikke rundvask, men vasker grundige før jeg pynter og gjør klart til jul.
 
Vasker litt nøyere enn vanlig men i år har vi vaskehjelp 22.desember, helt perfekt!
 
Det gjør jeg :)
 
Nei det har jeg dessverre ikke helsa til. Men tar så mye jeg kan
 
Vasker litt grundigere enn til vanlig (er nemlig ikke grundig i det hele tatt til hverdags[emoji28]). Gulv, dører, skap- og skuffefronter skal være rene, badene blir skrubba litt ekstra. Vasker sofaputer og pledd. Lufter godt og bruker litt grønnsåpe så blir det jul. Rundvask (skap og skuffer etc) tar vi om våren og ellers ved behov. Vasker heller ikke vinduer til jul, til mammas store fortvilelse [emoji28]
 
Back
Topp