Tannpuss

Babylykke18

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Hva tenker dere som ammer/gir flaske på natten enda? Tenker dere at man må slutte med mating på natt etter at de små har fått tenner? Evt vekker dere baby med tannpuss midt på natten?

Jeg nattammer selv om lille har flyttet på eget rom. Hun ammes 2-3 ganger fra hun legger seg, til vi står opp. Hun har nå fått to små tenner, som jeg pusser ved leggetid.
Men så så jeg dette på babyverden appen, og ble litt usikker på hvor «hysterisk» man skal være?

IMG_1934.jpg
 
Hva tenker dere som ammer/gir flaske på natten enda? Tenker dere at man må slutte med mating på natt etter at de små har fått tenner? Evt vekker dere baby med tannpuss midt på natten?

Jeg nattammer selv om lille har flyttet på eget rom. Hun ammes 2-3 ganger fra hun legger seg, til vi står opp. Hun har nå fått to små tenner, som jeg pusser ved leggetid.
Men så så jeg dette på babyverden appen, og ble litt usikker på hvor «hysterisk» man skal være?

Vis vedlegget 267839


Jeg pusser på kvelden etter grøt. Prøver å gi flaske før jeg pusser, men som regel vil han ikke ha før han ligger i senga. Han sovner gjerne på slutten av flaska, og da føler jeg ikke for å komme med tannbørsten på nytt . Han blir så gira av den tannpussinga og skal helst "pusse" og styre i en evighet. Pusser på morgenen også. Er jo ikke ideelt, men får prøve å få den flaska inn før tannpuss etterhvert. Akkurat nå er alt av rutiner litt på hodet pga ferie merker jeg..
 
Jeg pusser på kvelden etter grøt. Prøver å gi flaske før jeg pusser, men som regel vil han ikke ha før han ligger i senga. Han sovner gjerne på slutten av flaska, og da føler jeg ikke for å komme med tannbørsten på nytt . Han blir så gira av den tannpussinga og skal helst "pusse" og styre i en evighet. Pusser på morgenen også. Er jo ikke ideelt, men får prøve å få den flaska inn før tannpuss etterhvert. Akkurat nå er alt av rutiner litt på hodet pga ferie merker jeg..

Gir du ingen flaske på natt?
Jeg ammer mellom kveldsstell og legging, men får prøve å legge ammingen inn før tannpussen. Men det er som du sier- hun blir gira av tannbørsten. Elsker å tygge på den, og vil gjerne «pusse selv». Så redd hun blir oppgira igjen, og vanskeligere å få i seng.
Jeg kommer uansett ikke til å vekke henne for tannpuss etter amming på natten. Om det er så innmari nøye, får jeg faktisk heller venne henne av natt-puppen, og tilby vann. Ellers blir det null soving på meg [emoji85]
 
N
Gir du ingen flaske på natt?
Jeg ammer mellom kveldsstell og legging, men får prøve å legge ammingen inn før tannpussen. Men det er som du sier- hun blir gira av tannbørsten. Elsker å tygge på den, og vil gjerne «pusse selv». Så redd hun blir oppgira igjen, og vanskeligere å få i seng.
Jeg kommer uansett ikke til å vekke henne for tannpuss etter amming på natten. Om det er så innmari nøye, får jeg faktisk heller venne henne av natt-puppen, og tilby vann. Ellers blir det null soving på meg [emoji85]

Jeg gir ikke flaske på natta lenger. Etter at jeg ga opp amminga (delammet) og han bare får flaske så har han sovet gjennom hele natta*bankibordet*.

Tenker at så lenge jeg pusser morgen og kveld så må det jo være greit. Skal på sikt få den tannpussen inn før leggetid, og noen dager funker det . Meeeeen så blir det sånn som idag-masse energi på kvelden etter grøten og stell, og da blir det flaske rett før/i senga...
 
Men kan fint amme etter tannfrembrudd, gir nån mme bør man være obs på hvor ofte man gir
 
Sniker.

Datteren min får en siste flaske 3-4 etter hun har sovnet. Hun er ikke klar for å slutte med denne ennå, selv om hun har fått tenner. Vi pusser før hun legger seg men ikke etter flasken. Det blir ikke aktuelt heller, da vil hun bli lys våken. Sånn får det bare bli i en periode.
Samme her.
 
Er de ikke gått litt bort ifra det at amming på natten gir hull? Mener jeg las noe om det på ammehjelpens nettsider
 
Kommer til å få samme «problem» mine får tenner.. fortsatt 3 måltider etter legging :hungover: kan det kanskje hjelpe litt om man feks gir dem en slurk vann etter måltider slik at de for «skylt» litt ? :angelic::hilarious:
 
Storebror fikk nattpupp til han var nesten året. Pusset tenner på kvelden og på morgen. Han er nesten skolebarn nå og aldri hat hull eller gule tenner.
Hysterisk at melk på natten skal gå utover tenner...
 
Back
Topp