Tannpuss..

Sasty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2016
Novembergull 2017
MayDay2021
Har dere noen gode råd?
Det er en kamp nesten hver gang. Men gråt fra ende til annen....
Mannen får det fint til, men når jeg spør han hva han gjør sier han bare "jeg putter bare tannbørsten inn i munnen!"
Som om jeg ikke også prøver på det?! Men en munn som er igjenklistra får man jaggu ikke mye gjennom! Så da ender det opp med skrikende unge og en mamma med dårlig samvittighet!
 
Det har gått opp og ned her. Det var nettopp en periode med hylskrik, men nå har han fått igjennom to jeksler nede og nesten to til tenner nede i mellomtiden. Det som hjalp til å begynne med var å sette på fantorangen sin musikkvideo med tannpussesangen. Da begynte han å etterligne. Så det blir en mer positiv opplevelse når jeg begynner å synge den sangen mens jeg pusser på badet :) nå de siste dagene har det gått kjempe fint å pusse :)
 
Her har det gått fint. Men de dagene han er vrang kommer mamma til unsettling og pusser tennene sine med tannbørsten og da går det noe bedre
 
Eldste var sånn. Jeg lot hu pusse tennene selv først. Hu gjør det enda og jg bare pusser over for å være sikker. Hu er utrolig flink til å pusse tennene sine pga all treningen fra hu var baby. Hu er 3.5 år.
 
Eldste var sånn. Jeg lot hu pusse tennene selv først. Hu gjør det enda og jg bare pusser over for å være sikker. Hu er utrolig flink til å pusse tennene sine pga all treningen fra hu var baby. Hu er 3.5 år.

Lar hun alltid pusse tennene først... Men er det lurt å pusse tennene sammen med henne da (altså at vi voksne pusser våre tenner, om morgenen er jo ikke det noe problem) sånn at hun hermer? =)
 
Lar hun alltid pusse tennene først... Men er det lurt å pusse tennene sammen med henne da (altså at vi voksne pusser våre tenner, om morgenen er jo ikke det noe problem) sånn at hun hermer? =)
Ja det kan være lurt. Min datter hadde problemer med å legge seg om kvelden så hu la seg ofte samtidig som meg og da så hu jo på meg.
 
Ja, pusse tenner sammen gjør vi ofte :) oftere om morgenen enn om kvelden. Og da skal han hjelpe meg å pusse mine tenner også. Han har alltid fått lov å pusse selv også. En periode måtte vi bruke to tannbørster fordi han nektet å slippe tannkosten :p
 
Her har det vært veldig opp og ned. Nå er det en periode ho pusser våre tenner mens vi pusser hennes. Også var det en periode ho måtte holde tannkremen. Synge, ikke synge. Se seg i speilet...:)
 
Ungene her har fått valget når se ble litt eldre. Pusse skal jeg. Men de kan velge. Gladmåten eller sinnamåten. (enten sang jeg med lys stemme "glad-pussing glad-pussing", eller med mørk stemme "sinna-pussing, sinna-pussing" mens bevegelsene var litt tilsvarende lette/rolige eller litt "hardere" (men uansett ikke hardt altså.) de fikk sinnamåten om de var sinte, eller valgte den for gøy ;-)

Oftest glad-pussing.

Og pusse skal jeg. Sånn er det bare. Ingen valg der. Den av foreldrene som pusser, skal pusse. De pusser dels selv, men vi pusser over. Det skal man til de er 12
 
Haha, gøy med sang! Her pusser han selv mens jeg skifter bleie. Når nattbleia og nattdrakten er på, pusser jeg:)
 
Haha, gøy med sang! Her pusser han selv mens jeg skifter bleie. Når nattbleia og nattdrakten er på, pusser jeg:)
Mi krafser for mye nedi der til at tannkosten får være på stellebordet
 
Har desverre ingen råd, men mini har en egen tannbørste som han får leke med gjennom dagen, og han elsker å pusse tenna, aner ikke om det kan være årsaken?[emoji51]
 
Ungene her har fått valget når se ble litt eldre. Pusse skal jeg. Men de kan velge. Gladmåten eller sinnamåten. (enten sang jeg med lys stemme "glad-pussing glad-pussing", eller med mørk stemme "sinna-pussing, sinna-pussing" mens bevegelsene var litt tilsvarende lette/rolige eller litt "hardere" (men uansett ikke hardt altså.) de fikk sinnamåten om de var sinte, eller valgte den for gøy ;-)

Oftest glad-pussing.

Og pusse skal jeg. Sånn er det bare. Ingen valg der. Den av foreldrene som pusser, skal pusse. De pusser dels selv, men vi pusser over. Det skal man til de er 12
Haha så morsom måte å gjøre det på sånn egenlig:p
 
Her går det som regel bra, kombinerer tannpuss med sussing og sang:)
 
Hun liker veldig godt å pusse tennene. Da synger vi og susser. Vi bytter litt på at hun pusser først så jeg eller motsatt.
 
I går finn Noah ny tannkost, sånn ett hakk større str. Det var stas :D
 
Back
Topp