Tannlegetime

Frublomsterpotte

Betatt av forumet
Noen som har erfaring med tannlegetime under graviditeten? Har lest en plass at man får redusert pris på grunn av graviditet? Noen som vet om dette stemmer?
 
Sniker fra mai forumet [emoji4] Men som gravid får man ikke redusert tannlegetime, dette tilbudet forsvant for en del år siden. Det går fint ann å gå til tannlegen som gravid. Men om ikke behovet er der kan det være greit å vente til etter du har født mtp røntgen og bedøvelse [emoji4]
 
Jeg var hos tannlegen tidligere i uken :) Gikk helt fint! De tok ikke røntgen, selv om tannlegen sa at en flytur hadde gitt meg mer stråling enn røntgenapparatet deres. God tannhelse er veldig viktig i svangerskap, så jeg hadde ikke ventet til etter svangerskapet med å få en kontroll! Fikk ikke noe rabatt for å være gravid :)
 
Jeg hadde ventet. Er såpass kort tid igjen nå. De tar ikke røntgen så hva kan de gjøre?
 
Jeg hadde ventet. Er såpass kort tid igjen nå. De tar ikke røntgen så hva kan de gjøre?
De tar røntgen. Jeg skal til tannlegen nå om noen dager og det er helt vanlig sjekk jeg skal på.
 
Sniker fra mai forumet [emoji4] Men som gravid får man ikke redusert tannlegetime, dette tilbudet forsvant for en del år siden. Det går fint ann å gå til tannlegen som gravid. Men om ikke behovet er der kan det være greit å vente til etter du har født mtp røntgen og bedøvelse [emoji4]
Ingen fare å ta røntgen og det finnes bedøvelse som går fint til gravide.
 
Ingen fare å ta røntgen og det finnes bedøvelse som går fint til gravide.

Ja, vet at det går fint men er ikke vits å utsette seg for det om det ikke er nødvendig sier tannlegen min. Og bedøvelsen man kan ta som gravid er ikke like god som den vanlige [emoji33] Det har jeg erfart [emoji15][emoji13] Huff, det var fælt! [emoji87] Mulig jeg er litt pysete da [emoji23]
 
Ja, vet at det går fint men er ikke vits å utsette seg for det om det ikke er nødvendig sier tannlegen min. Og bedøvelsen man kan ta som gravid er ikke like god som den vanlige [emoji33] Det har jeg erfart [emoji15][emoji13] Huff, det var fælt! [emoji87] Mulig jeg er litt pysete da [emoji23]
Røntgen for en vanlig undersøkelse er ikke farlig. Til drt er dosen for lav. Er det såpass ille med tennene at man trenger bedøvelse for behandling er det jo nødvendig. Så ser ikke problemet med å ta en rutinesjekk som gravid. Tenker også at det er bedre å ta det som gravid når man har tid enn å stresse med det i barseltiden.
 
Røntgen for en vanlig undersøkelse er ikke farlig. Til drt er dosen for lav. Er det såpass ille med tennene at man trenger bedøvelse for behandling er det jo nødvendig. Så ser ikke problemet med å ta en rutinesjekk som gravid. Tenker også at det er bedre å ta det som gravid når man har tid enn å stresse med det i barseltiden.
Jeg fikk ikke lov hos min tannlege. Er nok litt forskjellig praksis.
 
Jeg skal til tannlegen nå om 2 uker. Var på sjekk i januar. Da hadde all syren jeg har kastet opp gjort en god del skade. De ville helst vente med å gjøre noe med det til etter fødsel. Men jeg ser ikke poenget med det! Bedøvelsen virker lokalt.
Og som andre sier her: lette nå enn når ungen er ute! :)
 
Jeg fikk ikke lov hos min tannlege. Er nok litt forskjellig praksis.
Tannlegeforeningen har sagt at eneste grunnen til å ikke ta røntgen av gravide er gravides frykt for abort. Men jeg vet det finnes enkelt tannleger som er strengere enn anbefalingene.
 
Tannlegeforeningen har sagt at eneste grunnen til å ikke ta røntgen av gravide er gravides frykt for abort. Men jeg vet det finnes enkelt tannleger som er strengere enn anbefalingene.
Colosseumklinikken tar i hvert fall ikke røntgen. Det var ikke et valg jeg fikk. Var på sjekk forrige svangerskap, og fikk kun rens. Derfor utsatte jeg denne gang.
 
Colosseumklinikken tar i hvert fall ikke røntgen. Det var ikke et valg jeg fikk. Var på sjekk forrige svangerskap, og fikk kun rens. Derfor utsatte jeg denne gang.
Om du vet de er overforsiktige skjønner jeg det. Men det er virkelig ingen vare ved å ta røntgen en gang i blant :)
 
Om du vet de er overforsiktige skjønner jeg det. Men det er virkelig ingen vare ved å ta røntgen en gang i blant :)
Det er sikkert ikke det men jeg gidder ikke betale for en tannlegetime uten mening. Så jeg ville hvertfall gi beskjed om at ikke alle tar røntgen. Det kan være greit å ringe på forhånd og høre hvis man vurderer det [emoji5]
 
Back
Topp