Tannlegen

Blir innkallet 2 ganger i året, så jeg kan ikke snike meg unna :p
Tannlegeskrekk x 1000000000, men siste 3-4 gangene har det vært 0 hull :)
 
De siste 10 årene har jeg vært minimum en gang i året
 
Går fast en gang i året. Både mannen og jeg. En billog forsikring. Tror vi betaler rundt 650 kr for sjekk.
 
Ja, men har sakt jeg ikke vil gå til skoletannlegen lenger. Gjør ikke en bra jobb der... Får ikke noe billigere der lenger en hos andre tannleger. Har ikke funnet en ny enda, men bør få gang på det.
 
Blir innkallet 2 ganger i året, så jeg kan ikke snike meg unna :p
Tannlegeskrekk x 1000000000, men siste 3-4 gangene har det vært 0 hull :)

Joda, er bare å ringe og avbestille timen, si at du ringer tilbake når du har sjekket kalenderen [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Nei. Går når det blir vondt nok.
 
Fant ut i fjor at det var på tide (etter 4 år siden sist besøk), så nå skal jeg prøve å gå 1 gang i året.
Var nettopp til tannlegen igjen, og skal nok noen ganger til i løpet av de neste mnd (visdomstenner som skal ut..)
 
Nei, det er jo stuggdyrt! :mad: må vel snart, nærmer seg 6 år siden sist..
 
Først gikk eg ikkje på mange år pga hysterisk tannlegeskrekk. Som utvikla seg til tannbørsteskrekk.

Så blei eg tannløs... Så da måtte eg...

Nå har eg proteser, er kvitt tannlegeskrekken, og får skryt kvar gong på min årlige kontroll. :)
 
2 ganger i året da jeg er plaget med mye tannstein og tilbakevendende tannkjøttbetennelse selv hvor nøye jeg er med både tannpuss, tanntråd og munnskyll :(
 
Får innkalling hvert andre år, og går da.

Trist å lese at så mange har tannlegeskrekk. Enda mer trist å lese at så mange bare dropper det... Viktig å ta vare på tannhelsen.
 
Hvorfor så ofte? Er det ikke en gang i året som er normalt? [emoji50]
Jeg går hver 6.mnd. 1 gang i året hos tannlege og 1 gang i året hos tannpleier, og de har samkjørt sine kalendere sånn at det blir hver 6.mnd for min del.
Men nå har min tannpleier utdannet seg til tannlege, så nå er det 2 ganger hos 2 forskjellige tannleger :p
 
Frem til i høst hadde jeg ikke vært på 12 år pga tannlegeskrekk.
Har nå funnet en flott tannlege, så nå fremover blir jeg kalt inn en gang i året.
 
Går annet hvert år nå. Tannlegen som anbefalte. Byttet til elektronisk tannbørste og bruker tanntråd. Kan være at man tar en tur ekstra for å fjerne tannstein eneste. Null hull [emoji3] heldigvis. Men må sies at før jeg begynte å gå regelmessig så var det 8 år siden sist jeg hadde vært. Har så tannlegeskrekk, men fikk god hjelp av den nye tannlegen som hadde spesialisert seg på akkurat det og har nå flere ikke traumatisk opplevelser i tannlegestolen og da også fjerning av to visdomstenner som vokste vannrett og ikke kom opp. Anbefaler å gå hjelp for skrekken, det fungerer [emoji3]
 
Går jevnlig, får innkallelse. Alltid hatt null hull, men like spent hver gang. Synes det er kjempedeilig å ha vært hos tannlegen. Sovner nesten i stolen og føler meg superfresh etterpå. :)
 
Ja, får innkalling ein gong i året.
 
Back
Topp