Takk og adjø, nattesøvn!

Frkn

Forelsket i forumet
Frem til datteren min var 3 mnd sov hun fra 2300 til 0900. Nå er hun 5 mnd den 16 mai og vi begynte for en mnd siden og legge henne 18.30 (sovet Kl 1900). Da sover hun greit til vi legger oss 23, da våkner hun for å spise. Og det slutter ikke der. Hun spiser annenhver time på natten og etter klokken 0300 driver hun og knuffer og styrer, må ta henne oppi sengen til meg for å prøve å få sove videre. Derfra har vi veldig dårlig søvn begge to, og mellom 5:30 og 06:00 vil hun opp.

Begynner å tære på dette her og drømmer om å få en hel natts søvn snart, om bare mer enn to timer sammenhengende.

Tror dere det vil bli bedre om hun får eget rom? Kanskje hun lukter meg hele natten og vil spise? Noen erfaringer?
 
Jeg føler med deg! Her har mini vært sånn hele veien. Ikke sovet en hel natt ennå tror jeg. Enda han er 24 uker i dag.
Jeg har ingen gode råd egentlig da jeg sliter med det samme selv, men vi har lagt han på eget rom og det har jo hvertfall fungert noe bedre. Nå er det ikke så ofte opp som før.

Sender deg en god styrkeklem:)
 
Jeg føler med deg! Her har mini vært sånn hele veien. Ikke sovet en hel natt ennå tror jeg. Enda han er 24 uker i dag.
Jeg har ingen gode råd egentlig da jeg sliter med det samme selv, men vi har lagt han på eget rom og det har jo hvertfall fungert noe bedre. Nå er det ikke så ofte opp som før.

Sender deg en god styrkeklem:)


OK, så han sover på eget rom og dere bruker babycall? Våkner ikke du helt når du må opp for å mate?

Jeg kjenner jeg ikke er helt klar for å la henne sove helt for seg selv ennå, tror det hadde vært værre for meg enn for henne :p *seperasjonsangst* men om det fortsetter slik inn i evigheten, må det jo gjøres tiltak.

Blir sikkert bedre når nattamming tar slutt, men da er det vel tenner som skal vokse ut, så blir sikkert ikke rolige netter da heller :/
 
Her har det vært nesten helt likt som du beskriver. Han sov først hele natten, så gikk det over til å være våken annehver time. Gutten var 5 mnd i går. For ca en mnd siden holdt jeg på å bli sprø av å måtte opp annenhver time for mating. Han våknet da vi la oss ca for mating, så da spiste han. Når han igjen våknet halvannen til to timer senere byttet mannen og jeg plass i senga (vi har bedside crib) også prøvde han å få lillemann i søvn. Dette skjedde kanskje noen netter, og nå når han våkner etter så kort tid er det enklere å få han til å sovne uten mat, enten det er jeg eller mannen som bysser han litt i sin egen seng. I den siste uken har han våknet stort sett bare hver 4. time.
Han skal likevel opp i mellom 05.30 og 06.30 så om noen har tips til det så tar jeg også imot! :D
 
Her har det vært nesten helt likt som du beskriver. Han sov først hele natten, så gikk det over til å være våken annehver time. Gutten var 5 mnd i går. For ca en mnd siden holdt jeg på å bli sprø av å måtte opp annenhver time for mating. Han våknet da vi la oss ca for mating, så da spiste han. Når han igjen våknet halvannen til to timer senere byttet mannen og jeg plass i senga (vi har bedside crib) også prøvde han å få lillemann i søvn. Dette skjedde kanskje noen netter, og nå når han våkner etter så kort tid er det enklere å få han til å sovne uten mat, enten det er jeg eller mannen som bysser han litt i sin egen seng. I den siste uken har han våknet stort sett bare hver 4. time.
Han skal likevel opp i mellom 05.30 og 06.30 så om noen har tips til det så tar jeg også imot! :D

Jobber mannen din? Jeg blir så usikker på om jeg skal belaste ham på natten når han skal på jobb. Han tar uansett og står opp med henne klokken seks, slik at jeg kanskje kan sove til åtte iallefall. Men kjenner det begynner å tære på å bare sove to timer om gangen. 4 timer hørtes ut som om en drøm! Når slutter de å nattamme? Ved seks mnd alder?
 
Jobber mannen din? Jeg blir så usikker på om jeg skal belaste ham på natten når han skal på jobb. Han tar uansett og står opp med henne klokken seks, slik at jeg kanskje kan sove til åtte iallefall. Men kjenner det begynner å tære på å bare sove to timer om gangen. 4 timer hørtes ut som om en drøm! Når slutter de å nattamme? Ved seks mnd alder?
Ja han har hjemmekontor så han styrer litt selv. Syntes også det var litt dumt å forstyrre han når han skulle arbeide men vi ble enige om å prøve for en periode... Høres deilig ut med litt søvn på morgenen da [emoji4]
 
4 month sleep regression kan vare til de er rundt 5 1/2mnd, samme greiene her [emoji42]
 
Back
Topp