Ta celleprøve?

Jojo men poenget er at man ikke bør gå ut med info om at det ikke er smertefult når det for mange faktisk kan være det, er ikke uvanlig å kjenne det godt, vet om mange som gruer seg fordi de syns det er vondt. Sier ikke kreft er problemfritt av den grunn. Bare blir for meg et tullete argument for å
Få folk til å ta den, man kan vel heller fokusere på viktigheten rundt det framfor hvor på smerteskalaen det ligger.

Jeg moderere meg.

Det er vanligvis ikke en veldig vondt opplevelse. Og det et veldig viktig.
 
Tok min første prøve like etter fødsel, 24 år, og vil gjerne ta prøver oftere enn anbefalt fremover. «Har ikke tid» holder ikke nå lenger. Jeg vil ha all den tid jeg kan få til å være her for barnet mitt og familien min. Jeg kjenner alt for mange som har fått påvist forandringer, både ufarlige og farlige.
 
Tullete å ikke sjekke seg fordi det er vondt. Undersøkelsen er fort gjort.
 
Jeg pleier å være dlink til å ta de når jeg får påminnelsen i posten
 
Ja, selvfølgelig! Jeg har som andre opplevd de rundt meg som har fått påvist forandringer, noen så alvorlige at det var flaks de hadde barn fra før, for nå skal de være glade de lever, dog uten livmor og eggstokker! Sjekk deg!! Dritviktig!!
 
Jepp, har vel tatt tre ganger :)
 
Tar de når jeg får påminnelse, ja. Omtrent hvert tredje år.
 
Bestiller time med en gang påminnelsen kommer, tok celleprøve tidligere denne mnd [emoji108]
 
Etter å ha lest det dere har skrevet, så har jeg vært til fastlegen idag, så nå er det sendt en henvisning til sykehuset, nå er det bare å vente på innkallelse til celleprøve :)
 
Ser flere får påminnelse i posten. Er det noe dere må gi beskjed om at dere ønsker? Jeg får aldri påminnelse nemlig.
 
Ser flere får påminnelse i posten. Er det noe dere må gi beskjed om at dere ønsker? Jeg får aldri påminnelse nemlig.

Fikk info da jeg fylte 25 om at det var anbefalt hvert tredje år etter fylte 25 år. Fikk en påminnelse om det da jeg allikevel ikke hadde tatt etter et par år. Husker ikke fram hvem, men en offentlig helsemyndighet eller kreft-ettellerannet.

Noen gynekologer sender sikkert ut til sine kunder når det er på tide med ny siden sist.
 
Har jeg aldri tatt, har ikke klart det. Skal for første gang nå i desember. Måtte rett og slett bare bestille en time å hoppe i det [emoji14]
 
Ser flere får påminnelse i posten. Er det noe dere må gi beskjed om at dere ønsker? Jeg får aldri påminnelse nemlig.
Jeg fikk bare da jeg fylte25, men de siste årene har jeg ikke fåty noe..Bare husket å bestille time selv.
 
Jeg utsatte det, og tok første i fjor rett før jeg fylte 28. Aner ikke hva jeg var bekymret for, for jeg kjente absolutt ingenting.
 
Ser flere får påminnelse i posten. Er det noe dere må gi beskjed om at dere ønsker? Jeg får aldri påminnelse nemlig.

Jeg har fått det etter jeg ble 25, nå sist kom det i digiposten 3 år etter forrige prøve.
 
Back
Topp