Ta celleprøve?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Er dere flinke til å ta celleprøver?

Jeg klarer ikke tanken en gang på det :p
 
Ja. Tar når jeg skal ta de. Tok nå sist i sommer. Syns det er viktig å sjekke seg
 
Ja tar det jevnlig hos legen selv om jeg syntes det er veldig ubehagelig. Det er ikke morsomt nei, men verdt å gjøre det for sikkerhet.
 
Tar når jeg får «beskjed» veldig greit med påminnelsen en får! Har hatt celleforandringer og måtte inn for biopsi, skremmende at en kan få livmorhals kreft selv i ung alder. Superviktig å sjekke seg! Anbefaler deg å teste deg!
 
Jeg har tatt hvert tredje år siden jeg var 20 eller noe sånn. Når jeg gikk til legen og ba om p-piller.


Det er viktig og kan potenselt redde livet mitt og såpass verdsetter jeg muligheten til å være mamma for barna mine til de er voksne at jeg vil gjøre det jeg kan. Så ja, jeg tar celleprøve så ofte som jeg anbefales.
 
Ja, tar hver 3. år eller i forbindelse med andre besøk der nede :p
 
Ble litt frafall pga graviditeter her. Skulle ikke røres pga andre implikasjoner i svangerskap. Fikk forandringer sist og må inn hver 6 mnd nå. Så viktig å sjekke det. Merket ingen ting av den testen.
 
Tar når jeg skal. Tok sensommeren 2016, så tenker jeg tar det til sommer/høsten neste år. Forhåpentligvis etter en fødsel :p
 
Tar det oftere enn hvert 3. år. Skal bestille meg time i morgen. Håper du ikke lar være å sjekke deg ts? Det er ingen som liker å gjøre det, men bedre å ha det litt kleint og ubehagelig enn å dø av kreft.
 
Tar celleprøve hvert 3 år. Viktig å skjekke seg. Jeg synes ikke det er vondt. Kjenner det ikke engang. Heller celleprøve enn å bli syk og oppdage det forseint
 
Tar celleprøve hver 6. mnd som oppfølging etter konisering og celleforandringer. Gjort det siden jeg var 17.
 
Nei, er 8 år siden sist... skulle gjort det, men bare utsetter. Har liksom aldri tid.
 
Tok det for noen uker siden. Hater det, men bedre enn alternativet :)
 
Tok 1. når eg va 25, og gikk påvist celleforandringer, så JA, sjekk deg! I løpet av svangerskapet gikk celleforandringene fra milde til alvorlige og jeg var inne i forstadiet til livmorhalskreft og måtte opereres i fjor høst. Nå er alt borte :)
 
Nei, er 8 år siden sist... skulle gjort det, men bare utsetter. Har liksom aldri tid.

Du har tid. Du vil nemlig gjerne ha tid til å se dine barn vokse opp. gifte seg og gi deg barnebarn. Da tar du deg tid til dette. Så unngår du å bli en av dem som oppdager for sent at du slett ikke har tid til alt du hadde tenkt i livet.

Jeg vurderer egentlig om jeg burde gå oftere enn hvert tredje år som er det legen sier jeg skal , for jeg synes det er lenge...men prøvene mine har alltid vært fine da. en gang ble det over 3 år pga et svangerskap men ellers har jeg fått tatt dem som de skal.
 
Du har tid. Du vil nemlig gjerne ha tid til å se dine barn vokse opp. gifte seg og gi deg barnebarn. Da tar du deg tid til dette. Så unngår du å bli en av dem som oppdager for sent at du slett ikke har tid til alt du hadde tenkt i livet.

Jeg vurderer egentlig om jeg burde gå oftere enn hvert tredje år som er det legen sier jeg skal , for jeg synes det er lenge...men prøvene mine har alltid vært fine da. en gang ble det over 3 år pga et svangerskap men ellers har jeg fått tatt dem som de skal.

Jeg er enig med deg, 3 år imellom er lenge det. Mye kan skje på den tiden!
 
Ja, tar når det er anbefalt:p synes virkelig at det er verdt det for min egen del, hvis jeg skulle utvikle sykdom. Det har ikke vært vondt for meg, og ikke flaut heller. Tommel opp:)
 
Tok det for første gang i 2015 og skal ta igjen om ikke så alt for lenge :)
 
Ja, har tatt det siden jeg var 24. Tar det en gang i året hos gynekolog.
 
Back
Topp