Tøybleier???

TRULTEMOR81

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Januarlykke 2020
Vi har begynt å fundere på om vi skal gå for tøybleier (dette er første barn) med tanke på både økonomiske og miljømessige fordeler. Det praktiske er vel mer grunnlag for skepsis enn så lenge..

Noen som har brukt tøybleier på tidligere barn eller som har planer om å bruke det på dette?

Hva er deres erfaringer og tanker rundt temaet?
 
Vurderte det sist eg var gravid. Men med tanke på at eg sliter med å holde klesvasken nede som den er nå så hadde det ikke funka for meg [emoji28] har vaskemaskin i kjeller, og må ut og rundt huset når eg skal vaske klær, så det er tungvint nokk
 
Sparer miljøet for MYE boss. Var egentlig planen å begynne med det når jenten vi har fra før ble født, men med ti uke på barneklinikken ble det ikke helt den starten vi hadde sett for oss. Ble også litt vanskelig og finne ut av bretting og sånt på en ekstra liten kropp. Pluss mannen var veldig skeptisk, så kom liksom aldri i gang med det. Skal prøve å gi det et nytt forsøk på nr to :) Sjekk om kommunen din gir tilskudd. I Bergen kan man få 1000kr i tilskudd til kjøp av tøybleier.
 
Vurderte det sist eg var gravid. Men med tanke på at eg sliter med å holde klesvasken nede som den er nå så hadde det ikke funka for meg [emoji28] har vaskemaskin i kjeller, og må ut og rundt huset når eg skal vaske klær, så det er tungvint nokk
Skjønner godt at det blir fryktelig tungvint for deg da ja.. [emoji6]
 
Sparer miljøet for MYE boss. Var egentlig planen å begynne med det når jenten vi har fra før ble født, men med ti uke på barneklinikken ble det ikke helt den starten vi hadde sett for oss. Ble også litt vanskelig og finne ut av bretting og sånt på en ekstra liten kropp. Pluss mannen var veldig skeptisk, så kom liksom aldri i gang med det. Skal prøve å gi det et nytt forsøk på nr to :) Sjekk om kommunen din gir tilskudd. I Bergen kan man få 1000kr i tilskudd til kjøp av tøybleier.
Bedre lykke denne gang! [emoji2][emoji2]
Sparer miljøet for flere tusen bleier ja.. [emoji28]
Bedre for babyhud og lommebok også. [emoji38]
Bor i Oslo og har den ordningen her ser det ut til. Flott tiltak! [emoji1]
 
Vi hadde det til første.
Men gikk fort over til engangs.
Mest fordi jeg rett og slett ikke hadde overskudd og kapasitet til å vaske alle bleier, klær osv. Og i tillegg få det tørt, brettet og på plass i skapet.

Det blir nok ikke tøybleier denne gangen heller. Selv om jeg vet det er bedre for lommebok og miljøet.
 
Prøvd å kikke litt på denne tøybleie-verden, men syntes den er forvirrende.. vurderer det absolutt, men samboer er veeeeeeldig skeptisk :p
 
Søstra mi brukte det i førsten til førstemann... Så jeg skal få de med meg og kanskje teste de ut... Men det er nok mye lettere med vanlige bleier...
 
Vi er litt overveldet av tøybleieverdenen enn så lange. [emoji29] Mye å sette seg inn i og veldig mange meninger. Aner ikke hva vi lander på foreløpig men vi har bestilt disse økobleiene + våtservietter som blir alternativet hvis tøybleier utelukkes.
 

Vedlegg

  • 20180620_160405.jpg
    20180620_160405.jpg
    37,1 KB · Visninger: 25
Vi er litt overveldet av tøybleieverdenen enn så lange. [emoji29] Mye å sette seg inn i og veldig mange meninger. Aner ikke hva vi lander på foreløpig men vi har bestilt disse økobleiene + våtservietter som blir alternativet hvis tøybleier utelukkes.
Du kan jo bruke begge deler :) å lage servietter selv er jo også et bra tiltak eventuelt bruke tøy der også
 
Du kan jo bruke begge deler :) å lage servietter selv er jo også et bra tiltak eventuelt bruke tøy der også
Ja, vi vurderer litt både og. [emoji6]
Må i alle fall teste det ut. Kan ikke gi seg før man har forsøkt. [emoji28]
 
Back
Topp