Tøy til barnehage

Ransua

Gift med forumet
Hei.

Ser litt på regntøy til å bruke i barnehagen. Finner bare tøy med fôr. Hva velger man?

Hva er forskjellen mellom parkdress og vinterdress?

Blir litt småsprø når jeg ikke vet hva ting er og hva jeg bør ha/ikke bør ha.
 
Vinterdress pleier å være foret og dermed tykkere (altså tåle kaldere dager), mens en parkdress er tynnere og passer bedre til vår/høst. Jeg har hatt både foret og uforet regntøy, og foretrekker nok uforet, for er det litt kjølig kan det benyttes med feks fleece eller ull under, og samtidig benyttes om sommeren.
 
Se på vannsøylen på regnklærne. Jo høyere jo bedre, bør ha 10.000. Testvinner ifjor var vestland fra Stormberg, vi er fornøyd med det [emoji1360]
 
Som over så er vinterdress med fôr. Parkdresser er ofte bare skalldresser, men også her er noen tykkere enn andre, og vet flere på sør/østlandet som bruker parkdress året rundt men bare tilpasser med klær under.

Skal regnklær være skikkelige vanntette er det vannsøyle på 15.000 man anbefaler. Dessverre er det de færreste som har det, men Stormberg sine har blitt kåret best i test flere ganger nettopp fordi de har på 15.000. Ville nok anbefale regntøy uten for. Regntøy brukes masse her midt på sommeren selv om det er flere plussgrader, og med for ville da ha blitt altforvarmt. Om høst/vår kler man bare på mer klær under på regnværsdager.
 
Vinterdress er en bobledress og parkdress er ofte softshell. Regntøy har jeg lite erfaring med siden eldste akkurat har begynt. Men anbefaler deg to av hver( som også kommer ann på hvor man bor osv. Parkdresser og regndress er skal ikke vaskes med sentrifuge så tar litt tid å tørker. Vi vasker ute klær hver eneste dag nå. Datteren mi er 3.5 år men alle barn i bhg ser like ut uansett alder etter endt dag. De alle ser ut som gjørme monstre.
 
Regntøy er nå bestilt fra Stormberg. Tusen takk for hjelpen:) Men har nå spørsmål til parkdress og vinterdress. Jeg har søkt en del og ser at merkene som går igjen er Didrikson og Reima. Har dere erfaringer med disse? Eventuelt noen andre?
 
Vi er fornøyde med parkdressene og vinterdressene fra Stormberg også. Nå har eldste softshelldressen og den er bare helt utrolig myk og god. Husker ikke hva vinterdressen hans derifra heter i farten..
 
Vi har ikke testet Stormberg, men vi har vært fornøyd med Reima og Skogstad sin. Skogstad sin tålte mye "juling" :)
 
Hei.

Ser litt på regntøy til å bruke i barnehagen. Finner bare tøy med fôr. Hva velger man?

Hva er forskjellen mellom parkdress og vinterdress?

Blir litt småsprø når jeg ikke vet hva ting er og hva jeg bør ha/ikke bør ha.
Velg uten fôr! :) Det er så utrolig mye bedre å kunne velge om man vil ha noe under eller ei.. med fôr blir lett klamt, og det tar lenger tid å tørke.

Jeg kan anbefale Celavi, Ticket to heaven, lindberg, nameit. Men celavi er jeg veldig fornøyd med, bestilte nettopp nytt regntøy til begge ungene derfra.
 
Hei.

Ser litt på regntøy til å bruke i barnehagen. Finner bare tøy med fôr. Hva velger man?

Hva er forskjellen mellom parkdress og vinterdress?

Blir litt småsprø når jeg ikke vet hva ting er og hva jeg bør ha/ikke bør ha.


De fleste produsentene produserer uten fôr, så se i sportsbutikken eller på nettet. :)
Parkdress er en tynn overtrekksdress, vinterdress er tykkere.
Kjøp regntøy uten fôr, så kan det brukes over ull/vinterdress, eller uten noe tykkere under, og parkdress.
Vinterdress bør du ikke kjøpe før neste sesong, med mindre dere bor et sted der det er fryktelig kaldt fremdeles.
Beroende på hvor gammelt og mobilt barnet er, er det jo kanskje begrenset hvor mye klær som trengs også, hvis det blir mest sittende i en vogn en stund. :)
Du kan spørre barnehagen også, de kan hjelpe til.
 
Regntøy er nå bestilt fra Stormberg. Tusen takk for hjelpen:) Men har nå spørsmål til parkdress og vinterdress. Jeg har søkt en del og ser at merkene som går igjen er Didrikson og Reima. Har dere erfaringer med disse? Eventuelt noen andre?
Vi har en fra Skogstad med for som kan tas utav. Dressen kan da brukes hele året. Har kun kjøpt større størrelse av den når den er for liten. Genialt vil jeg si :D
 
Vi sverger til Helly Hansen regntøy. Slitesterkt og helt vanntett. En parkdress til vår og høst er også greit å ha. Tynn i stoffet. Vi har en fra Reima som er vind og vanntett, men god å bevege seg i.
 
Regntøy er nå bestilt fra Stormberg. Tusen takk for hjelpen:) Men har nå spørsmål til parkdress og vinterdress. Jeg har søkt en del og ser at merkene som går igjen er Didrikson og Reima. Har dere erfaringer med disse? Eventuelt noen andre?
Vi har hatt parkdress fra name it, vinterdress fra reflex òg nå har vi parkdress fra polarn o pyret(har kjøpt alle brukt), fornøyd med alle merkene. Kjøpte en reima vinterdress på tilbud i fjor vår, men den var så stor i størrelsen, så den håper jeg at passer neste år. Har også hørt at "alle" skryter av reima, men som nevnt har vi god erfaring også med billigere merker.
 
Her henger regntøyet i bhg hele året :) Vi har fra Stormberg, veldig fornøyd med det og gode tilbakemld fra bhg, det tørker veldig fort og blir sjelden våt i det.

Har en vinterdress som hun har brukt fra oktober/november og bruker enda, er litt kjølig om morgenene. Har akkurat hengt fra meg vårdress (parkdress) for det har vært noen dager med 7-8 grader og sol og da er vinterdressen for tykk.
 
Back
Topp