Tør hud!!! Hudkrem tips?

Trampina

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Noen fler som har tør hud? Jeg klør meg i hjæl.. kjempe plagsomt. Har kjøpt fin såpe på apoteket også har jeg spenol og apobase. Dette funker da ikke selvom hun på apoteket sa det skulle hjelpe. Er det noen som har en krem og anbefale? :)
 
Anbefaler å bruke babyolje på huden i dusjen, så en fet bodylotion etterpå, dette bruker jeg hver dag, har reddet meg i hvertfall :)
 
Vitapan! (apotek, relativt billig og drøy). Og/eller locobase, gjerne locobase repair, selv om den er dyrere enn den gule.
Har ganske mange ulike liggende rundt, bruker om hverandre etter hva som er nærmest og hva eg føler for.
Om du har tilgang til apotek i sverige vil eg anbefale idomin.

Og ellers er det mange svindyre merkekremer som er ganske gode, decleor (aromessense neroli tror eg den eg har heter - men du får god hjelp hos de som selger - den er forresten veldig drøy i bruk, trenger bare bittegrann, men fremdeles ganske dyrt da), Elizabeth arden eight hour cream.

Men synes egentlig vitapan og locobase er de beste til dagligbruk, så sper eg på med andre etter behov.
 
Mulig du spør etter til kroppen og ikke bare hendene? Da er det kanskje locobasen som er best, vitapan er ganske klissete....

Eller finn bodybutter på l'occitaine (noe med shea - spør de i butikken), lush evt body shop (synes de lukter altfor masse, men ellers ok/gode). [emoji6]

Spenol er vel for tynn til virkelig tørr hud, apobase er en rar greie som eg stadig får anbefalt uten å synes noe om den, tror den er for lett i konsistensen for min del.
 
Og forøvrig, ikke bruk såpe om du ikke absolutt må [emoji6] Dusjolje til kroppsvask kan være ok (sebamed -apotek, eller mandel-greia til l'occitaine), evt kun vann. God såpe til håndvask, håndkrem etterpå.

Har alltid hatt tørr hud og eksem i perioder, så har prøvd mye som finnes....og nå skulle visst alt ut [emoji23]
 
Jeg bruker avokado såpe til hendene og aloe vera propolis morgen og kveld, samt ved behov :) kroppen bruker jeg en bodyspray etter dusj.
 
Bruker spenol og en fransk krem om hverandre. Men har ikke sett den siste i Norge :/
 
Anbefaler Locobase, Aderma exomega (koster litt), generelt FETE kremer . Drikk mye vann, få i deg omega-3 det er det beste alternative til tørr hud. Man må starte innenifra. Når du har badet/dusjet, klapp deg tørr med hånkleet og smør deg inn med en gang før huden rekker å tørke helt.
 
jeg har ekstreeeemt tørr hud rundt nesen. ser ikke ut! nå for tiden går det i kokosolje og Elisabeth arden eight hour. føler det har hjulpet litt, men ikke nok. [emoji24] babyolje i dusjen er bra [emoji108]
 
Jeg synes matolje er bedre enn all verdens kremer på tørr hud! Dessuten er det billig :)
Min favoritt er kokosolje. Har en krukke stående på badet og smører meg når jeg kommer ut av dusjen.
 
Lykke til, og prøv å være tolmodig ;)
Dersom det er kaldt hos deg enda, kan det være lurt å pakke inn hender/ansikt litt ekstra ;)
 
jeg har ekstreeeemt tørr hud rundt nesen. ser ikke ut! nå for tiden går det i kokosolje og Elisabeth arden eight hour. føler det har hjulpet litt, men ikke nok. [emoji24] babyolje i dusjen er bra [emoji108]
Hvor kjøper du kokosolje?! Jeg har fått anbefalt dette også til baby!:)
 
Ikke det rimeligste alternativet, men kan anbefale Decleor aroma svelt bodyfirming oil in cream (langt navn!!)
Veldig fornøyd med den :happy:
 
Det har også kokosolje på helsekost - cocosa nøytral. Blir relativt myk om den står på er varmt bad (steinhard i kjøleskapet). Men sikkert mye billigere på innvandrerbutikk ;)
 
Back
Topp