Tør du å si ifra hvis du ikke får god kjemi med jordmor under fødsel?

M

Moderator Camilla

Guest
Hva gjør dere hvis dette skjer? Tørr dere å si ifra, eller tror dere at dere har nok med deres?

Jeg hadde sagt ifra :)
 
Jeg var bestemt på det sist, men da jeg kom til sykehuset var riene så heftige og tett at jeg ikke hadde kapasitet til det :facepalm:
 
Hva kan man si? Det ville jeg gjerne vist.
Forslag?
 
Jeg var med en venninne på hennes fødsel. Det var dårlig kjemi med jordmor, egentlig mest pga språket. Hun sendte barnefar for å si fra da hun hadde nok med seg selv. Jordmora tok det helt fint og det kom ei ny :)
 
Synes det er utrolig vanskelig å si ifra,får sånn skyldfølelse..
2 av 4 fødseler har kjemien vært super.. skulle sagt fra på de andre, men tårte ikke.
 
Vet faktisk ikke om jeg hadde klart å si ifra, skyldfølelsen kommer..
 
Jeg kommer til å si fra. Kanskje jeg skal skrive en «nødlapp».

«Til jordmoren som må stri med meg nå. Jeg har på forhånd skrevet denne lappen i frykt for å få en jordmor jeg ikke har kjemi med under fødselen. Hvis du mottar denne lappen så beklager jeg at kjemien ikke stemmer mellom oss. Siden dette er et stort og viktig øyeblikk for meg, og siden jeg er i en svært utsatt og sårbar situasjon, håper jeg du kan vise forståelse for at jeg ønsker en annen jordmor resten av fødselen, og hjelper meg med å ordne dette.
Jeg er sikker på at du er en flott dame/mann (stryk det som ikke passer), og vi kunne helt sikkert fungert bedre hvis jeg ikke var midt i dette smertehelvete. Ehe...
Takk for din forståelse.»

Tror jammen jeg skal skrive en sånn lapp. :hilarious:
 
Jeg kommer til å si fra. Kanskje jeg skal skrive en «nødlapp».

«Til jordmoren som må stri med meg nå. Jeg har på forhånd skrevet denne lappen i frykt for å få en jordmor jeg ikke har kjemi med under fødselen. Hvis du mottar denne lappen så beklager jeg at kjemien ikke stemmer mellom oss. Siden dette er et stort og viktig øyeblikk for meg, og siden jeg er i en svært utsatt og sårbar situasjon, håper jeg du kan vise forståelse for at jeg ønsker en annen jordmor resten av fødselen, og hjelper meg med å ordne dette.
Jeg er sikker på at du er en flott dame/mann (stryk det som ikke passer), og vi kunne helt sikkert fungert bedre hvis jeg ikke var midt i dette smertehelvete. Ehe...
Takk for din forståelse.»

Tror jammen jeg skal skrive en sånn lapp. :hilarious:

Takk, det skal jammen jeg også gjøre. Veldig bra skrevet :)
 
Takk, det skal jammen jeg også gjøre. Veldig bra skrevet :)
Hihi, takk. Var egentlig ment som tull, men så synes jeg det ble smartere og smartere mens jeg skrev. :hilarious:
 
Jeg blir å si ifra.
Jordmor har sagt at det er veldig viktig å det skjer oftere enn man tror. Å at jordmødrene på sykehuset ikke tar det personlig. Så håper det stemmer :)
 
Back
Topp