Tøffe tider for lille

En annen ting. Det kan være lurt å snakke med barnehage om hvordan gjennomføre korte dager. I mange barnehager vil de ikke at man skal levere seinere enn et visst klokkeslett. Det sosiale blir gjerne etablert i starten av dagen. Når en skal utvikle vennskap og bli en del av rytmen i barnehagen, er det lurt å komme tidlig. Før vi fikk full plass var det snakk om eventuell halv plass. Barnehagen var veldig tydelige på at en ikke kunne levere f.eks ti og hente to. Det ville ikke være bra for barnet.
 
Det å ikke bli hørt er så frustrerende! Vi fikk time med den andre fastlegen på samme kontor. Den fastlegen vi hadde skrev ut allergi medisin. Vi følte dette ikke stemte overhodet. Og den andre legen henviste oss til barnepoliklinikken. I mellomtiden tok jeg video og opptak av høsten og man kan se godt på video at han virkelig ikke var i form. Vi ble hørt og fikk endelig en rask time til barnelegen. Ble tatt en del tester og vi fikk diagnosen bakteriell bronkitt etter 7 uker. Altså ikke astma!

Jeg er så imponert over deg. Du står på og du gir deg ikke. Kjenner en del mødre som hadde gått på veggen for mindre.. det at man glemmer seg i ny og ne er ikke noe rart når det står på som verst over lengre tid. Spesielt når man har sykdommer selv man må ta hensyn til. Det at man ser det selv og kan ta seg selv i nakkeskinnet for å "ta seg sammen" er det som utgjør forskjellen. Du er en så fabelaktig mamma [emoji173] og jeg mente det jeg sa i innlegget over [emoji5] luft tanker, bekymringer, følelser.. det gjør ikke situasjonen bedre og fikser ikke alt, men det gjør at en får det litt bedre med en selv.
Stor klem til deg [emoji173]

Så skummelt! Men så bra at dere var våkne og ikke ga dere. Det er litt skummelt I slike tilfeller synes jeg. Pust og lunger...

Åh, vet du, det har vært så mange tårer! Så mye frustrasjon. Så mange perioder hvor vi nærmest har gitt opp. Du er jo bare herlig [emoji171] Får jo tårer i øynene. I dag flyttet vi fjell! Jeg tenkte jeg skulle skrive en egen kommentar om akkurat det [emoji171] Det er veldig godt å få luftet både tanker og følelser, for det er mange av de til tider. Det er tøft nok å være mamma i utgangspunktet til tider, men endelig ser det ut som kampen har gitt sine svar.
 
Det høres slitsomt ut, og vondt å se de små plages. Jeg vil bare si at en del av de tingene du skriver om ikke nødvendigvis trenger å være noe "galt". Kjenner meg igjen i flere av problemstillingene du forteller om. Min eldste var svært plaget av refluks, særlig det første året, og han er/var også en urolig type. Klarte ikke sitte i ro helt fra han var baby. Mye vondt, og mye gråt. Veldig mye syk med feber hele det første året av barnehagen, og hostet i flere måneder vinterhalvåret. I dag er han tre og et halvt år, og har det siste året funnet ro til å leke lenge med lego, perler, togbane osv. Er veldig sosial og går godt med andre barn, både i lek og ellers sosialt. Kun positive tilbakemeldinger fra barnehage. Hodedunking holdt min yngste på med en god stund, før det heldigvis gav seg. Dunket hodet i senga osv, både når han var irritert og tilsynelatende uten grunn. Mange barn gjør dette i en periode, uten at det nødvendigvis er noe galt. Det kan selvfølgelig tyde på understimuli, at de ikke føler seg sett osv. Men det trenger ikke nødvendigvis være det heller. At barn strammer muskler, gjør rare ting som kan tolkes som noe farlig er heller ikke uvanlig. Begge mine barn hadde mystiske kramper, som resulterte i EEGer på sykehuset, i løpet av første året av livet. Begge to var helt friske, og med tiden gikk "krampeanfallene" over. Med eldste var dette relatert til refluks, med andre hadde de ingen annen forklaring enn at små barn gjør rare ting av og til. Når barn har vondt spenner de seg, og det kan gå ut over den motoriske utviklingen. Min yngste, som slet med kolikk, skrek som din storparten av døgnet. Måtte til fysio for å jobbe med at han utviklet seg bra motorisk, både med tanke på sidelikhet og for å få "samlet" han. "Friskmeldt" rundt 6 måneder, etter kontinuelig jobb med hans utfordringer. Frustrasjonsanfall etter barnehage høres veldig kjent ut også. Min førstefødte får også for mye hvis det blir mange inntrykk, særlig da han var yngre, fra 1-2,5 år spesielt. Først da han kom hjem kunne han slippe følelsene løs og vise at han var sliten. Lå også på gulvet og ville ikke bli tatt i, når han ble litt større kastet han leker veggimellom. I alderen 1-2 år skjer det utrolig mye, og barna lærer i en rasende fart. Det er klart det blir mye for mange av de. På samme tid har de ikke språk til å kunne uttrykke seg enda. De forstår heller ikke hvorfor de føler seg slik de gjør, de mangler evnen til å reflektere over egne reaksjoner. Det kommer først etter tre år. Motorisk sett er det også helt innenfor normalen at barn ikke går før de er 18 måneder. Jeg syntes det høres ut som jenta de har tatt igjen sine jevnaldrende i løpet av det første året. Også det at hun klarer å gjøre seg forstått og er interessert i å leke med de eldre barna er jo veldig positivt. Det er først når de er over to år at de vanligvis begynner å leke sammen med andre barn, før det er det parallellek som gjelder. Så det absolutt mest vanlige i den alderen er at barna leker for seg selv, side om side med andre barn.

Jeg syntes det er bra at dere blir tatt på alvor, og det er helt riktig at de undersøker om det er noe som plager jenta di fysisk eller psykisk, slik at hun kan få den hjelpen hun eventuelt har krav på og trenger. Til tross for en litt utfordrende start på livet, og komplikasjoner i svangerskapet kan det også ha gått helt bra, det må du også huske. Det er fort gjort å tenke det verste, og en blir jo veldig redd når det gjelder de små.

Jeg håper det blir bedre for dere framover. Jeg håper det viser seg at jenta di ikke har fått senskader av den litt tøffe starten på livet, men hvis hun har det er hun heldig som har en god mor som passer på. Lykke til :)

Hei! Og tusen takk for langt og utfyllende svar :) Det er godt å få respons fra andre, da føler en seg mindre alene. Det er klart at barn kan gjøre "mye rart" uten at det er noe i veien, og det har vi og i lange tider valgt å være åpne med oss selv om. Men endel ting opp gjennom har vært såpass ekstremt, at det har vært mer eller mindre umulig å ikke ta tak i det. Nå har hun i snart 9 måneder holdt på med hodedunking, og i de første 3-4 var vi og åpne for at det faktisk kunne være en naturlig periode, da mange barn gjør nettopp dette. Og en dag kan det jo hende hun gir seg også :) Vi har dog hatt endel møter i det siste, og det er helt tydelig at hun er veldig høysensitiv, og at dette gir reaksjoner. Hun har noen veldig kraftige "melt downs", hvor nå helsestasjon og fastlege tenker at BUP er beste utvei for situasjonen. I dag har vi fått flere svar, så antagelig vil mye gå av seg selv fremover :) Men at hun har mark i rompa derimot, det er nok mer en naturlig del av henne igjen. Jeg og har mye energi. Hun har (bank i bordet) holdt seg bra etter en hestekur for ørebetennelse etter 5 ukers ferie, så antagelig har den hengt igjen og blusset opp igjen uten at vi har fanget det opp, så nå håper vi det blir noen uker uten sykdom igjen :) Sant som sies, første året skal de gjennom mye. Det er bare så vondt når det er så mye ekstra. Dog har Flutide for astma veldig god effekt for henne, og vi ser at forkjølelsene setter seg langt fra like hardt som før, noe som er godt for både store og små. Har faktisk hørt om flere små som kan få anfallsliknende symptomer fra refluks, så det ligger nok noe i det du skriver, så absolutt. Jeg er ikke nødvendigvis særlig bekymret, eller redd for hverken skader eller utfordringer, men det er vondt når barna ikke har det bra, og sånn er det vel for oss alle vil jeg tro. Selvsagt kan det gå bra med komplikasjoner, det er ikke gitt at det gir senfølger, og det er jo veldig bra. Dog i vår tilfelle så viser det seg at det desverre har hatt innvirkning, og det får man jo bare ta som det er :)
 
En annen ting. Det kan være lurt å snakke med barnehage om hvordan gjennomføre korte dager. I mange barnehager vil de ikke at man skal levere seinere enn et visst klokkeslett. Det sosiale blir gjerne etablert i starten av dagen. Når en skal utvikle vennskap og bli en del av rytmen i barnehagen, er det lurt å komme tidlig. Før vi fikk full plass var det snakk om eventuell halv plass. Barnehagen var veldig tydelige på at en ikke kunne levere f.eks ti og hente to. Det ville ikke være bra for barnet.
Vi har en god kommunikasjon med barnehagen, også angående tidspunkter, så det tror jeg fungerer veldig fint altså :) Men takk for et godt tips. Her vil de at de skal være på plass innen 09.30, og det er vi somregel også :)
 
DA tenkte jeg at jeg skulle prøve å oppdatere litt :) Det har skjedd endel siden sist, og har vært mye fremgang på mange plan. Alt i alt så ser vi veldig positivt på det, og ser frem til at bitene nå faller sammen. Planen har siden møtet for 3 uker siden vært at det bør sendes en henvisning til småbarnsteam i BUPP, etter at blant annet helsesøster og kommunepsykologen har sett snutter av reaksjoner og beskrivelser av lillemor. Det har dog blitt avventet, da hun ble henvist til nevrolog kort tid etterpå. I dag var vi tilbake på barneavdelingen på sykehuset, hos samme nevrolog som for 1 år siden. Det ble i dag satt diagnose på lillemor, og hun har en lett grad av høyresidig Cerebral Parese. Antagelig som følge av et lite infarkt i fosterlivet. Det var i dag ikke nødvendig med en MR, da de var ganske sikre, men det blir antagelig gjort når hun blir litt eldre. Høyre arm er hardest rammet, de er dog noe usikre på benet. Hun har en litt stabbete gange, og får ikke til å løpe, men alt i alt ser beina ganske fine ut og det er ikke tegn til stivhet så hun er ikke i behov av skinne :) Det tenkes at hennes dårlige balanse også kommer som følge av dette. Så hun vil nå bli kalt inn til fysioterapeut og manuellterapeut hos habiliteringstjenesten, som skal hjelpe til med trening og vise oss hvordan vi på best mulig måte kan hjelpe henne. Dette igjen kan forklare hennes "melt downs" og utfordringer med å bearbeide følelser og inntrykk, så neste steg blir å få koblet inn BUP først og fremst, også får vi ta veien videre derifra :) For oss som foreldre har det blitt flyttet fjell i dag, og personlig kjenner jeg at luften gikk litt ut av meg. Lillemor får nå oppfølgingen tilpasset henne, og vi kan fokusere på å gjøre som vi pleier. Dette vil jo ikke forandre henne på noe vis, hun er jo seg selv. Men det vil antagelig forandre hverdagen til det bedre etterhvert :) Vi har fått en ny liten sak å jobbe med, og det er biting. Hun biter alle barna i barnehagen, og jeg synes det er DRITKJIPT at mitt barn er biteren... Hard klump å svelge det der. Men de er flinke, og holder øye med henne til enhver tid slik at hun ikke skal få muligheten. Helt uprovosert, men de ser antydning til at det skjer ved "forandring". Fra en situasjon, til en annen. Vi har tett kontakt med barnehagen, og er åpne på at vi sammen må jobbe mot å prøve å få en ende på det. Så da var luften ute av ballongen for i dag, og jeg må si at jeg er veldig veldig lettet over å føle at jeg nå kan bruke min tid på å være mamma [emoji171] Og overlate mye av det tøffe over på andre. Selvsagt må vi trå til mye vi og, men nå får vi konkrete verktøy og har noen i ryggen :)
 
Tyst på meg en stund. Det har stått på mye, så har vært litt off. Men nå er vi litt oppe å går igjen [emoji4]

Lillemor har nå god oppfølging, og vi føler vi kan slappe mer og mer av. Det er mye positive tilbakemeldinger fra ergoterapeut, og foreløpig trenger ho ikke noe mer enn hva vi allerede gjør for å fungere godt [emoji4] Det eneste vi skal være obs på er at ho er endel oppe på tå, men vi skal nå ha fysio i kommunen og er i systemet hos HABU.

Ellers sliter vi massivt med ørebetennelseser [emoji26] Dobbeltsidige sådan. 3 runden nå på 10 uker, og det må penicillin til for at ho skal bli kvitt dem. Så nå skal vi til ØNH for å se om de kan finne noe spesielt. Ho sliter og stadig med rød og vond hals, og en skikkelig råtten ånde. Om det er refluksen eller hva får vi vel bare vente å se.

Øyelege til tirsdag, jeg er spent! Ho skal dryppes og sjekke synet. Jeg kjenner min datter, og er redd for at dette ikke blir helt frivillig, men satser på at det går så smertefritt som mulig.

Etter det skal vi klamre oss fast, holde oss friske og nyte jula og tiden som kommer [emoji16][emoji813]️
 
Tyst på meg en stund. Det har stått på mye, så har vært litt off. Men nå er vi litt oppe å går igjen [emoji4]

Lillemor har nå god oppfølging, og vi føler vi kan slappe mer og mer av. Det er mye positive tilbakemeldinger fra ergoterapeut, og foreløpig trenger ho ikke noe mer enn hva vi allerede gjør for å fungere godt [emoji4] Det eneste vi skal være obs på er at ho er endel oppe på tå, men vi skal nå ha fysio i kommunen og er i systemet hos HABU.

Ellers sliter vi massivt med ørebetennelseser [emoji26] Dobbeltsidige sådan. 3 runden nå på 10 uker, og det må penicillin til for at ho skal bli kvitt dem. Så nå skal vi til ØNH for å se om de kan finne noe spesielt. Ho sliter og stadig med rød og vond hals, og en skikkelig råtten ånde. Om det er refluksen eller hva får vi vel bare vente å se.

Øyelege til tirsdag, jeg er spent! Ho skal dryppes og sjekke synet. Jeg kjenner min datter, og er redd for at dette ikke blir helt frivillig, men satser på at det går så smertefritt som mulig.

Etter det skal vi klamre oss fast, holde oss friske og nyte jula og tiden som kommer [emoji16][emoji813]️

Så godt å høre at det går bra med dere, at jenta deres utvikler seg og dere får god oppfølging. Sykdom er noe herk. Vært igjennom noen runder her også, lillesøster hadde over 40 i feber i nesten to uker. Her har det også skjedd ting. Fått fysio i kommunen som kommer to ganger i uka i barnehagen og nå er storebror ( 1 1/2 år) endelig oppe på to ben og går med støtte langs møbler, tydelig stolt :smiley-bounce016
 
Tyst på meg en stund. Det har stått på mye, så har vært litt off. Men nå er vi litt oppe å går igjen [emoji4]

Lillemor har nå god oppfølging, og vi føler vi kan slappe mer og mer av. Det er mye positive tilbakemeldinger fra ergoterapeut, og foreløpig trenger ho ikke noe mer enn hva vi allerede gjør for å fungere godt [emoji4] Det eneste vi skal være obs på er at ho er endel oppe på tå, men vi skal nå ha fysio i kommunen og er i systemet hos HABU.

Ellers sliter vi massivt med ørebetennelseser [emoji26] Dobbeltsidige sådan. 3 runden nå på 10 uker, og det må penicillin til for at ho skal bli kvitt dem. Så nå skal vi til ØNH for å se om de kan finne noe spesielt. Ho sliter og stadig med rød og vond hals, og en skikkelig råtten ånde. Om det er refluksen eller hva får vi vel bare vente å se.

Øyelege til tirsdag, jeg er spent! Ho skal dryppes og sjekke synet. Jeg kjenner min datter, og er redd for at dette ikke blir helt frivillig, men satser på at det går så smertefritt som mulig.

Etter det skal vi klamre oss fast, holde oss friske og nyte jula og tiden som kommer [emoji16][emoji813]️
Er ikke så mye inne og skriver nå midt i julestria. Men hyggelig å lese at det lysner for dere. Håper det gikk fint hos øyelege og at ørebetennelse er på hell.
 
Så godt at ting går fremover og at dere har god støtte rundt dere i kommunen :) Hvordan går det i barnehagen for tiden?

Dumt med ørebetennelse, det er jo dessverre noe som kommer tilbake og ofte må gjøres noe med. Håper dere får svar hos ØNH. En jeg kjenner måtte drenere ut noe i øret og etter det fikk han ikke plager på mange år. Men vær forsiktig med vann i øret under bading. Og ikke bruk q-tips.

Lykke til hos legen, ofte overrasker disse små oss også ;) Mitt beste tips er å være rolig rundt henne og vise at dette er greit/ufarlig. Blir du stresset blir det som oftest verre for barnet også. Men lett er det ikke.

God jul til deg og dine, dere er tøffe som står i alt dette med den starten på foreldrerollen dere har hatt ❤️
 
For noen runder du har vært gjennom!! Jeg kjenner meg godt igjen med ØNH-syke barn (og mine eldste er født til over termin). Eldste kjempet vi lenge for... Hun var konstant tett og surklete, allerede fra fødselen av. Fikk astamedisiner, hostesaft med efedrin og mye annet shit som i grunn var unødvendig. Til slutt fikk vi nok og bestilte en time på Volvat hos ØNH-spesialist. Etter å ha sett på henne i 1 min så sa hun at hun måtte fjerne mandler og polypper. Dette ble gjort like før hun fylte 2 år og har (bank i bordet) kun hatt de "vanlige" barnesykdommene siden.
Andremann var veldig plaget med halsbetennelser og etter hvert også ørebetennelser. Dette var på vei til å bli kronisk og i tillegg fant vi ut at han er allergisk mot apocillin (som er det mest effektive mot ØNH-infeksjoner). Måtte igjen til samme ØNH-spesialisten og hun sente henvisning for å legge inn dren i ørene til slutt. Og da vi kom på sykehuset for sjekk før operasjonen, så hadde kroppen ordnet opp selv og han slapp operasjon.

Stå på videre!! :) Og ikke gi deg! Du kjenner barnet ditt best :)
 
Så godt å høre at det går bra med dere, at jenta deres utvikler seg og dere får god oppfølging. Sykdom er noe herk. Vært igjennom noen runder her også, lillesøster hadde over 40 i feber i nesten to uker. Her har det også skjedd ting. Fått fysio i kommunen som kommer to ganger i uka i barnehagen og nå er storebror ( 1 1/2 år) endelig oppe på to ben og går med støtte langs møbler, tydelig stolt :smiley-bounce016

Ja, nå har vi kunnet senke skuldrene drastisk. Fysio følger opp i bhg, og vi har fått konkrete tips og råd å jobbe med. Så godt å høre at dere også får fin oppfølging, og at det går fremover :D Hvordan går det nå? Ja sykdom er noe herk :( Sitter i dette sekund på legevakt med ørebetennelse nr. 4 siden oktober, de 3 forrige behandlet med penicillin. Men nå skal vi til ØNH i februar, og antagelig så blir det dren på frøkna [emoji4]
 
Er ikke så mye inne og skriver nå midt i julestria. Men hyggelig å lese at det lysner for dere. Håper det gikk fint hos øyelege og at ørebetennelse er på hell.
Takk for det [emoji171] Håper alt er bra med dere?? Lenge siden jeg har vært her inne nå, grunnet egen sykdom. Men må innom å se åssen det er med alle! Det gikk fint hos øyelege :D Hun er noe langsynt og sjeler litt, men de gjør ingenting med det annet enn å se at det ikke blir mer. Nå er vi på ørebetennelse 4 siden oktober, så antar vel at det blir et dren I februar [emoji14]
 
Så godt at ting går fremover og at dere har god støtte rundt dere i kommunen :) Hvordan går det i barnehagen for tiden?

Dumt med ørebetennelse, det er jo dessverre noe som kommer tilbake og ofte må gjøres noe med. Håper dere får svar hos ØNH. En jeg kjenner måtte drenere ut noe i øret og etter det fikk han ikke plager på mange år. Men vær forsiktig med vann i øret under bading. Og ikke bruk q-tips.

Lykke til hos legen, ofte overrasker disse små oss også ;) Mitt beste tips er å være rolig rundt henne og vise at dette er greit/ufarlig. Blir du stresset blir det som oftest verre for barnet også. Men lett er det ikke.

God jul til deg og dine, dere er tøffe som står i alt dette med den starten på foreldrerollen dere har hatt [emoji173]️

Det går bedre i barnehagen også [emoji4] Hun har sine perioder, men vi ser også at de gjerne henger sammen med øreplager og stimuli.

Nå har vi hatt 3 penicillin kurer siden oktober, og er nå på legevakt for én til, så det blir antagelig dren på henne vil jeg tro. De går ikke over av seg selv, er alltid dobbeltsidige og kommer hyppig tilbake.

Holder vannet unna så godt det lar seg gjøre [emoji16] Og q-tips har vi aldri brukt inni øret hennes, da jeg selv har erfart hvor dumt det er I lengden [emoji14]

Heldigvis er jeg rimelig avslappet når vi er hos leger. Det henger vel sammen med at vi startet med 4 uker på sykehus, og etter det har hatt ufattelig mye oppfølging i helsevesen. Det blir en vane til slutt, noe jeg synes er litt trist. Men sånn er det nå, hun trenger jo det hun har rundt seg for sine plager :) Det jeg synes er mest vanskelig er nok hvor enkelt hun tar medisiner, hvor frivillig hun tar en blodprøve, og hvor avslappet hun er hos leger og sykehus. Det er jo veldig bra når det er det som er "hverdagen", men trist fordi det viser hvor mye det har vært i hennes korte liv :) Skulle jo helst ha sluppet. Men vi får ta det for hva det er!

Tusen takk. Og god jul til deg og dine også [emoji318][emoji319] Håper feiringen blir bra, og at dere koser dere masse :D
 
For noen runder du har vært gjennom!! Jeg kjenner meg godt igjen med ØNH-syke barn (og mine eldste er født til over termin). Eldste kjempet vi lenge for... Hun var konstant tett og surklete, allerede fra fødselen av. Fikk astamedisiner, hostesaft med efedrin og mye annet shit som i grunn var unødvendig. Til slutt fikk vi nok og bestilte en time på Volvat hos ØNH-spesialist. Etter å ha sett på henne i 1 min så sa hun at hun måtte fjerne mandler og polypper. Dette ble gjort like før hun fylte 2 år og har (bank i bordet) kun hatt de "vanlige" barnesykdommene siden.
Andremann var veldig plaget med halsbetennelser og etter hvert også ørebetennelser. Dette var på vei til å bli kronisk og i tillegg fant vi ut at han er allergisk mot apocillin (som er det mest effektive mot ØNH-infeksjoner). Måtte igjen til samme ØNH-spesialisten og hun sente henvisning for å legge inn dren i ørene til slutt. Og da vi kom på sykehuset for sjekk før operasjonen, så hadde kroppen ordnet opp selv og han slapp operasjon.

Stå på videre!! :) Og ikke gi deg! Du kjenner barnet ditt best :)
Tusen takk for støttende ord :) Det er så trist når man må sloss for å bli hørt og sett på den måten. Vi har heldigvis vært heldige der med det meste, sett bortifra enkelte ting som blandt annet et lyskebrokk. Vi håper de legger inn et dren i februar, men man vet jo aldri. Vi får se hva de sier på ØNH først. Nå har hun jo iløpet av 3 mnd hatt 3, om ikke 4 kurer penicillin med i dag pga ørebetennelse, så det er vel lite tvil om at det er et problem i allefall. [emoji85]
 
Tusen takk for støttende ord :) Det er så trist når man må sloss for å bli hørt og sett på den måten. Vi har heldigvis vært heldige der med det meste, sett bortifra enkelte ting som blandt annet et lyskebrokk. Vi håper de legger inn et dren i februar, men man vet jo aldri. Vi får se hva de sier på ØNH først. Nå har hun jo iløpet av 3 mnd hatt 3, om ikke 4 kurer penicillin med i dag pga ørebetennelse, så det er vel lite tvil om at det er et problem i allefall. [emoji85]

Krysser fingrene for dere :) penicillin er noe dritt... 5åringen gikk på det i 2mnd i strekk fordi de var redde for at han skulle få kronisk ørebetennelse :-/
 
Krysser fingrene for dere :) penicillin er noe dritt... 5åringen gikk på det i 2mnd i strekk fordi de var redde for at han skulle få kronisk ørebetennelse :-/
Huffda, det høres ikke noe ålreit ut [emoji85] Ser frem til time på ØNH for å høre hva de tenker [emoji4]
 
Huffda, det høres ikke noe ålreit ut [emoji85] Ser frem til time på ØNH for å høre hva de tenker [emoji4]

Ja! Og husk at det er lov å være kritisk :) jeg spurte overlegen når det var opp til oss ang dren om han ville gjort det hvis det var hans sønn... nei sa han og da valgte vi å stole på det :)
Men du gjør en veldig god jobb som mamma! Husk på det når tiden er tøff... :)
 
Ja! Og husk at det er lov å være kritisk :) jeg spurte overlegen når det var opp til oss ang dren om han ville gjort det hvis det var hans sønn... nei sa han og da valgte vi å stole på det :)
Men du gjør en veldig god jobb som mamma! Husk på det når tiden er tøff... :)

Ja absolutt. Vi valgte å være kritiske angående MR grunnet hennes CP også. Det vil ikke forandre noe, og de vil vente til hun er eldre. Derfor stod vi over en MR i narkose for å se hvordan skaden så ut.. Jeg og pleier tidvis å spørre om hva legene selv mener, og stille spørsmål. Jeg ønsker ikke ta valg, som jeg ikke føler meg kvalifisert til å ta. Tusen takk for flotte ord! [emoji171]
 
Ja, nå har vi kunnet senke skuldrene drastisk. Fysio følger opp i bhg, og vi har fått konkrete tips og råd å jobbe med. Så godt å høre at dere også får fin oppfølging, og at det går fremover :D Hvordan går det nå? Ja sykdom er noe herk :( Sitter i dette sekund på legevakt med ørebetennelse nr. 4 siden oktober, de 3 forrige behandlet med penicillin. Men nå skal vi til ØNH i februar, og antagelig så blir det dren på frøkna [emoji4]

Her er ungene nå endelig friske, men da har selvsagt jeg og samboer blitt sengeliggende. Kjempe gøy nå rett før jul :crybaby2:cussing
Her har storebror begynt å gå noen skritt med gåvogn og NPR vi holder han i hendene. Han begynner også å si flere ord. Kun vært mamma, pappa, hei og mat frem til nå. Men nå kan han si navnet på lillesøster, bil og "atsjo" (nyst litt mye de siste dagene :joyful:). Han begynner også og vise mer interesse for lillesøster og hun i han. Det smelter jo et mammahjerte :Heartred.

Håper dere også får en fin jul uten altfor store øreproblemer :santa:rendeer
 
Her er ungene nå endelig friske, men da har selvsagt jeg og samboer blitt sengeliggende. Kjempe gøy nå rett før jul :crybaby2:cussing
Her har storebror begynt å gå noen skritt med gåvogn og NPR vi holder han i hendene. Han begynner også å si flere ord. Kun vært mamma, pappa, hei og mat frem til nå. Men nå kan han si navnet på lillesøster, bil og "atsjo" (nyst litt mye de siste dagene :joyful:). Han begynner også og vise mer interesse for lillesøster og hun i han. Det smelter jo et mammahjerte [emoji813]red.

Håper dere også får en fin jul uten altfor store øreproblemer :santa:rendeer
Så godt å høre at de endelig er friske! Men kjedelig når vi foreldre blir slått ut også [emoji852]️ Håper julen gikk greit for dere? Og at dere er på bedringens vei? Lillemor fikk penicillin lille julaften, og julaften morgen var munnen full av blemmer. Vi hadde hatt besøk av en med hånd/fot/mukksykdom så gjett hvem som ble smittet. Men det gikk nå greit det og. Det som er kjipt nå, er at hun sliter med sopp etter penicillinkur så vi må få ordnet Mycostatin til henne. Så moro at det løsner :D Ingenting er bedre en det. Veldig glad for å høre dette.
 
Back
Topp