SyteTråd for overtidsgåere

Synes denne var litt fin.. 4 dager på overtid her nå. Hadde ikke vært stressa om jeg ikke hadde planlagt vannfødsel. Det går ikke om jeg må bli igangsatt [emoji57] Fortsatt noen dager igjen da. Overtidskontroll på mandag.

37a8754ff3f461e51ead64296c58bc6f.jpg
 
:headphone:
Synes denne var litt fin.. 4 dager på overtid her nå. Hadde ikke vært stressa om jeg ikke hadde planlagt vannfødsel. Det går ikke om jeg må bli igangsatt [emoji57] Fortsatt noen dager igjen da. Overtidskontroll på mandag.

37a8754ff3f461e51ead64296c58bc6f.jpg
Tusen takk! :happy: Den trengte jeg å lese! 4 dager over jeg også nå og har vært så lei og nedfor i hele dag....denne hjalp veldig på humøret!
 
jaa.. da kan jeg skrive meg inn her 40+4 i dag :meh: Etter at jeg fikk mine andre to en uke før termin med begge føler jeg virkelig at jeg er på overtid nå.. (selv om det bare er en dag..)
Har i 14 dager trodd at noe har vært på gang etter masse vonde kynner og nedpress, men Nei.
 
Da blir jeg satt igang om en time siden de fant 18% vekstavvik på ultralyd nå nettopp... ingen vannfødsel eller smertelindring i vann for meg altså [emoji17]
 
Da blir jeg satt igang om en time siden de fant 18% vekstavvik på ultralyd nå nettopp... ingen vannfødsel eller smertelindring i vann for meg altså [emoji17]
Lykke til! :)
 
Haha, nå har jeg kanskje lov til å melde meg inn her? ;) Termin i dag og nå er nok sjansen minimal for fødsel i dag. Allerede kjempeutålmodig! Førstemann kom på termin, så jeg har vel gått ut fra at andremann i alle fall ikke skulle komme senere... Dumt å lage seg forhåpninger. Tror jeg skal innstille meg på maks overtid så jeg heller kan bli positivt overrasket.
 
Har ikke kontroll før 03.03, og e da uke 41. burde legen bestilt overtidskontroll allerede no? eller e det vanlig vente til den 7'ende dagen over termin?:p Da ende det vel med at æ ikke får time før 10 dagen?
 
På st.olavs i trondheim er det sånn at de med lørdagstermin skal inn fredag og de med søndagstermin skal inn mandag. Det visste ikke min lokale jordmor og det var flaks at jeg ringte inn tidligere enn avtalt for å få time (I trondheim bestiller vi selv).

Lang historie kort: ble oppdaget lite fostervann og lite vekst. Ble keisersnitt samme dag. Hadde ikke hatt noen avvik på kontroller tidligere.

Ikke meningen å skremme deg altså. [emoji57]

Alt bra med tuppa her nå.
 
Har ikke kontroll før 03.03, og e da uke 41. burde legen bestilt overtidskontroll allerede no? eller e det vanlig vente til den 7'ende dagen over termin?:p Da ende det vel med at æ ikke får time før 10 dagen?
Glemte quote.

På st.olavs i trondheim er det sånn at de med lørdagstermin skal inn fredag og de med søndagstermin skal inn mandag. Det visste ikke min lokale jordmor og det var flaks at jeg ringte inn tidligere enn avtalt for å få time (I trondheim bestiller vi selv).

Lang historie kort: ble oppdaget lite fostervann og lite vekst. Ble keisersnitt samme dag. Hadde ikke hatt noen avvik på kontroller tidligere.

Ikke meningen å skremme deg altså. [emoji57]

Alt bra med tuppa her nå.
 
Glemte quote.

På st.olavs i trondheim er det sånn at de med lørdagstermin skal inn fredag og de med søndagstermin skal inn mandag. Det visste ikke min lokale jordmor og det var flaks at jeg ringte inn tidligere enn avtalt for å få time (I trondheim bestiller vi selv).

Lang historie kort: ble oppdaget lite fostervann og lite vekst. Ble keisersnitt samme dag. Hadde ikke hatt noen avvik på kontroller tidligere.

Ikke meningen å skremme deg altså. [emoji57]

Alt bra med tuppa her nå.
Spennende at det er så forskjellig. Jeg hadde termin lørdag som var og har fått kontrolltime neste mandag. Liker dårlig at det går så lenge som 9 dager over termin før kontroll :/ Godt at det gikk bra med deg og baby :)
 
Har ikke kontroll før 03.03, og e da uke 41. burde legen bestilt overtidskontroll allerede no? eller e det vanlig vente til den 7'ende dagen over termin?:p Da ende det vel med at æ ikke får time før 10 dagen?
Sniker litt fra marsforumet :)

Tror det varierer litt fra sykehus til sykehus hvor tidlig man får overtidskontroll, men har inntrykk av at 7-9 dager over termin er normalt (jeg fødte på Riksen sist, der fikk jeg overtidskontroll 9 dager over termin). Timen til overtidskontroll ble bestilt av jordmor en uke i forveien, altså et par dager over termin. På overtidskontrollen tok de ctg (sparketest) og sjekket babyen med ultralyd (vekstestimering, fostervann, morkake, navlestreng, osv.), tok vel en drøy time tror jeg :) Og ikke minst gir de deg en dato for igangsetting, i mitt tilfelle var igangsettingsdatoen på en lørdag, 12 dager over termin :)

Lykke til!
 
ok takk for svar alle ! :) Skal ringe legen min idag og høre om han bare kan bestille den kontrollen allerede no. har følelse på at det ikke blir skje nokka før uansett :( Men flott at det gikk bra med lille baby_2017 :D Leste fødselshistorien din, hørtes ganske dramatisk ut.
 
Trodde noe var på gang i dag. Regelmessige, ubehagelige kynnere som varte fra midt på natta til midt på dagen. Deretter ingenting :( Vet det er irrasjonelt, men blir nesten litt sur på baby som ikke bare kan komme ut. Hun er jo ferdig!
 
Trodde noe var på gang i dag. Regelmessige, ubehagelige kynnere som varte fra midt på natta til midt på dagen. Deretter ingenting :( Vet det er irrasjonelt, men blir nesten litt sur på baby som ikke bare kan komme ut. Hun er jo ferdig!

Følte på det samme i går. Helt irrasjonelt, men man blir jo sprø av å gå og vente. Og det hjelper ikke at man tror noe er på gang, for så at det bare gir seg. Skikkelig frustrerende. 6 dager over nå. Skal på o.t.kontroll på mandag, 8 dager over. Håper jeg slipper å benytte meg av timen.
 
Følte på det samme i går. Helt irrasjonelt, men man blir jo sprø av å gå og vente. Og det hjelper ikke at man tror noe er på gang, for så at det bare gir seg. Skikkelig frustrerende. 6 dager over nå. Skal på o.t.kontroll på mandag, 8 dager over. Håper jeg slipper å benytte meg av timen.

Håper du får baby i helgen❤
 
Følte på det samme i går. Helt irrasjonelt, men man blir jo sprø av å gå og vente. Og det hjelper ikke at man tror noe er på gang, for så at det bare gir seg. Skikkelig frustrerende. 6 dager over nå. Skal på o.t.kontroll på mandag, 8 dager over. Håper jeg slipper å benytte meg av timen.
Skjønner deg inderlig godt! Mi kom endelig i går, 6 dager over :) Over 4 kg hadde hun rukket å bli! Håper du slipper å benytte timen på mandag! Gode ønsker og lykke til :)
 
Femte dagen på overtid![emoji849] Blir satt i gang på mandag om hun ikke har kommet av seg selv til den tid. Så jeg heier på henne nå i helgen!!
 
Back
Topp