Synger du for barna?

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Synger du nattasanger for barna?
Hvilke sanger? :)
 
Her synges det "trollmor" og "so ro lille venn" hver kveld :) ikke alltid vi får tid til natthistorie, men sang blir det likevel. Synes det er koselig[emoji4]
 
Kjære gud jeg hat det godt og vuggevise fra hakkebakkeskogen.
 
Pleide å synge trollmor og nattasangen fra Hakkebakkeskogen (So ro) da hun var baby, men gradvis har det gått over til mer og mer lesing på sengekanten i stedet, så nå leser vi bare for henne i stedet (hun er 2.5). Jeg syns selv at nattasanger er veldig koselig, dog, så kommer sikkert til å synge for lillesøster når hun kommer :)
 
Hver kveld. Favoritten til storesøster er sulla meg litt. Men tidligere har hun også vært veldig glad i god natt-sangen fra amalies jul, og postmann pat (var rundt ett år her). :p ellers synger vi bysse banet, vi har ei tulle , de renslige troll, godnattsangen fra jul på månetoppen, trollmor... og i perioder går det i disneysanger, som "omsider seg jeg lys" fra To på rømmen, male alle farger i en vind, og den fra den lille havfruen, det er min drøm eller hva den heter.

Og noddy-sangen, den gamle da :p
 
Nå er dagen over - karsten og petra
Snart er det mørkt- Amalies jul (?)
Nisser og griser- den andre nissekalenderen
Jeg vil bygge meg en gård
Puff den lille dragen
So ro
Bukkene bruse

Dette er de sangene vi bytter på :)
 
Ja, synger for begge
Orker ikke skrive alle [emoji23]
Men er noen av de samme som over her. I tillegg dikter jeg en sang om dagen til hver av dem.
 
Ja, synger So ro, med en liten endring i teksten :)
Fast sang i 1 år nå.
 
Twinkle, twinkle little star
Hakkebakkeskogen
Kjære Gud jeg har det godt
Jeg folder mine hender små

Og mange andre
 
Nei. Jeg eier ikke sangstemme, så barna synger til meg [emoji14] De begge går på kor.
 
Synger ikke om kvelden. Men med to barn hjemme så må de jo lære sanger. Stakars små som må høre meg synge. Hehe. Men de elsker alle sangene fra hakkebakkeskogen.
 
Sang oftere til han før, nå går det mest i lesing. Hvis han vil høre sang nå for tiden, så må jeg oftest synge tir'na noir :p Sang den når han var liten også, men sang ofte so ro lillemann, byssan lull, og himlen i min favn også (jeg er ikke religiøs, men den er bare så utrolig fin).
 
jeg pleide å synge trollmor, pappaen sang hvem kan segla for utan vind noenganger, og bestefaren sang kjæregud
 
Kjære gud jeg har det godt
Tror du ole lukkeøye
Den fysste song eg høyra fekk
Trollmors vise

Alltid kjekt med litt sang :)

Mvh Undre.
 
For de eldste synger jeg eller faren eller de for hverandre kjære Gud og evt trollmor (eller en variant om at mamma var lagt sine tre små barn)

For lillemor synger jeg faktisk ikke når jeg legger henne. Jeg ammer og hun blir døsig og legger seg til å sove. Synger resten av døgnet da, men skulle gjerne sunget på kvelden til henne også. Må prøve å få til det
 
Back
Topp