Synes du det er vanskelig å må si ifra til familiemedlemmer om at dere ikke vil ha besøk?

M

Moderator Tone

Guest
Den første tiden etter dere har kommet hjem fra barsel?
 
Litt utfordringer vil det nok by på, men det er min barseltid og vår familie som forandres drastisk, så folk får mene hva de vil,tenker jeg. :)
 
Vi ar hvertfall ytret at vi ikke vil ha besøk på sykehuset, men kjenner jeg min egen familie rett, så kommer de likevel. De har aldri brydd seg om hva jeg mener og ønsker slik sett..
 
Hvis formen min er tålig ette fødsel så er jeg ivrig etter besøk, jeg var hvertfall det med frøkna. Jeg var så stolt og ville vise henne frem til hele verden :p i tillegg har jeg en familie som kommer med noe å bite i, så de lager ikke ekstra bry for oss. Så for min del satser jeg på å ikke trenge å gi en slik beskjed :happy:
 
Ja, jeg synes det er vanskelig. Mannen synes også det er vanskelig. Vi har prøvd å forberede familie litt på at det kan skje at vi trenger litt alenetid som nybakt familie i begynnelsen. Det blir ikke tatt så godt i mot og jeg er spent på hvordan det blir.... Jeg vet at jeg blir veldig sliten av å være rundt folk, og antar at jeg trenger ta meg igjen litt etter fødselen og bli kjent med babyen, så vi blir nok pent nødt til å si fra. Uansett hvor mye drama det eventuelt blir - det dramaet får i så fall mannen håndtere.
 
Bedre at de kommer på sykehuset enn at de kommer hjem til oss.
 
Med storebror gikk det relativt bra, men det største problemet var vel at samboeren og jeg hadde ulike behov. Han ville vise han fram til alle med en gang, jeg hadde et større behov for ro og hvile. Så har sagt ifra til han nå at denne gangen trenger jeg mindre besøk på sykehuset. Når vi kom hjem var det ikke noe problem. Ingen kom før vi inviterte dem:) har sagt denne gangen at vi først ønsker besøk av storebror, og at resten kan komme en timestid senere eller noe slik at storebror skal få vise henne fram:) ingen som har sagt noe på det:)
 
Vi har skyldt på for tidlig fødsel og prematuritet, så har nesten ikke hatt besøk. Kun av barnas mormor og farmor. Sykehuset ønsket at jentene skulle slippe for mye stimuli, så regelen der var helst ingen besøk, og maks 15 minutter om gangen når jentene sov. Veldig bra regel!
 
Back
Topp