Synes du det er greit med masse besøk i tiden etter fødsel?

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Hvordan ønsker dere å ha det rett etter fødsel?
Ønsker dere masse besøk?
 
For min del så har jeg ikke pleid å orke for mye besøk , synes det er greit at de besøker på sykehuset og så får vi som familie litt `fred` de første dagene / uke etter at vi har kommet hjem :happy: Vet aldri hvordan fødsel og formen er , så må se det nesten ann .
 
Sist syns jeg det var fint med besøk, så lenge det ikke ble for lange besøk (de fleste tok hensyn til det) da jeg kjente at jeg fort ble sliten :)
 
Nei og vi ga beskjed også. Likevel fikk vi besøk 6+ timer første dagen på barsel og besøk daglig hjemme de to første ukene. Gruer meg til neste gang pga dette.
 
Vi vil ikke ha besøk på sykehuset. Fred og ro til å bli kjent med den lille, samt å få komme seg litt etter fødsel, er veldig viktig for oss.
Nå kommer alle til å få streng beskjed om at VI gir beskjed når vi er kommet hjem og er klare for besøk.
Hadde nok stilt oss litt annerledes hvis vi hadde barn fra før. Da hadde vi nok tenkt at besteforeldrene kan komme innom etter et døgn med storesøster/bror, men ingen andre.
 
Fikk masse besøk på barsel, jeg turte ikke si fra at det ikke var greit. De besøkende tok det som en selvfølge at de skulle få komme. Helt forferdelig, jeg tror det var en del av grunnen til at jeg ble deprimert.
 
Jeg trodde at jeg ikke ville ha besøk på sykehuset, men når dagen kom var jeg veldig glad for den nære familien som kom på besøk:) Heller besøk på sykehuset en hjemme for på sykehuset er det mer naturlig at besøkene blir korte og man slipper oppvasken etterpå Tror det er lurt å stille med et åpent sinn og se hvordan alt går og hvordan man føler seg. Kanskje orker man besøk kanskje ikke? Så er det sikkert lurt at mannen sier ifra hvis man ikke orker besøk.
 
Vi fikk besøk av besteforeldrene + den eneste tanta på sykehuset da babyen var under 1 døgn gammel og har hatt besøk hjemme hver dag med unntak av den dagen vi kom hjem. Vi synes bare det er koselig og hadde latt være å invitere om vi ikke synes det :) Vi har dog gitt beskjed om at det er maks en times tid.
 
Nei og vi ga beskjed også. Likevel fikk vi besøk 6+ timer første dagen på barsel og besøk daglig hjemme de to første ukene. Gruer meg til neste gang pga dette.
Dette hørtes helt forferdelig ut i mine ører. Det er kanskje forskjell på om det er første barnet eller ikke, men jeg synes besøk på sykehuset så kjapt ikke høres fristende ut. Vi skal ha første,og jeg mener at den første tiden er for oss tre og ingen andre. De første to ukene er jo far hjemme,og synes at han skal ha tid å bli kjent med babyen også og ikke bare være vertskap. Det er også forskjell på hvem som kommer på besøk, selv om noen kommer på besøk tidlig betyr det ikke at alle kan komme i begynnelsen.

Har du sagt klart fra at sist gang ble det for mye,og at du gir beskjed når dere er klare for besøk?
 
Vi fikk mye besøk og jeg synes det var veldig travelt. Blir nok strengere på det med nestemann :)
 
Hvordan ønsker dere å ha det rett etter fødsel?
Ønsker dere masse besøk?

Ingen hjem på besøk før jeg føler meg klar. Og mannen har ikke noe han skulle sagt...
Jeg sier alltid at vi drar ut på besøk heller, for da kan vi dra når jeg ikke orker mere...
Han ble snurt når jeg sa klart i fra med nr 2 at hjemmet vårt var avstengt for besøk på ubestemt tid...
Det var pga jeg gikk på en SKIKKELIG smell med vår første hvor jeg tok hensyn til min mann, hans familie og glemte meg selv. Jeg møtte veggen skikkelig.
Vi reiste til Telemark, og Sarpsborg osv for at dem skulle få se lille fersk. Var knapt ei uke siden fødsel. Deres første Barnebarn/Oldebarn...Og laaaange kjøreturer. Helt idiotisk :eek:
 
Jeg vil ikke ha besøk på sykehuset . Jeg vil bare ha samboeren min . Det er veldig koselig med besøk men håper de respektere meg. Jeg ønsker at de skal unngå å gi nuss/kyss til nyfødt og ta bilder med blitz. Jeg og pappaen til babyen vil gjerne å bli kjent med babyen først. Vi tar imot besøk etter 1-2 uker hjemme .
 
Kanskje ikke masse besøk, men litt går greit, både på sykehus og hjemme. Koselig å få besøk synes jeg, men ikke hvis folk renner ned dørene hver dag. Vil jo også ha litt fred og ro for å bli kjent med barnet.
 
Syns besøk er utrolig slitsomt når man har en nyfødt.
 
Absolutt ikke. Vi ville ha ro og la storesøster bli kjent med sin nye lillesøster før besøk kom. Sa nei fire dager før noen kom en kjapp tur
 
NEI. det gikk over stokk og Stein sist. Denne gangen blir det andre boller om jeg så skal gå i krig mot samboeren min fordi vi er enig. (Ja,han tror han har rett til å ha en mening når det er JEG som har født). Ble deprimert sist fordi jeg følte hele barseltiden ble stjålet fra meg :(
 
I og med at dette blir vårt første barn så vet jeg ikke helt hvordan jeg kommer til å reagere etter fødsel. Men jeg har sagt ifra allerede at VI sier ifra når vi er klare for besøk punktum.
Jeg er ikke av typen som liker masse folk rundt meg så jeg tviler på at det er noe unntak etter en fødsel. Samboer er veldig på at han vil ha alle på besøk med en gang nesten, noe jeg har sagt er heeeeelt uaktuelt.
 
Back
Topp