Symptomer

Jeg fikk gutt sist var helt skrå sikker på gutt sist! Hadde navn klart tidlig og var ikke noe jente vibb...
nå har er jeg helt sikker på jentehuff!! Er allerede jente navn klart men ekstremt kvalm denne gangen også men alle andre tegn er blitt noe smurt bort litt.. uke 7+ 3 hcg på 53.000 så tyder jo bra dette❤️

Han jeg var sikker på at var gutt er veldig guttegutt. Han jeg aldri fikk en klar følelse på er langt mer feminin. Han har flest jentevenner, rosa og lilla som yndlingsfarger, liker mange «jenteaktiviteter» osv. Sikkert tilfeldig, men legger liksom merke til det fordi det «stemmer». Ellers så har jeg slett hår og blå øyne og mannen min har krøller og brune øyne. Jeg ser for meg en unge med krøller og brune øyne ;-) Blir spennende å se hva som kommer.
 
Han jeg var sikker på at var gutt er veldig guttegutt. Han jeg aldri fikk en klar følelse på er langt mer feminin. Han har flest jentevenner, rosa og lilla som yndlingsfarger, liker mange «jenteaktiviteter» osv. Sikkert tilfeldig, men legger liksom merke til det fordi det «stemmer». Ellers så har jeg slett hår og blå øyne og mannen min har krøller og brune øyne. Jeg ser for meg en unge med krøller og brune øyne ;-) Blir spennende å se hva som kommer.
Ja veldig spennende!
 
Jeg har merket at jeg blir veldig svimmel av og til. Nå nettopp måtte jeg sette meg med hodet mellom knærne for å ikke gå i bakken kjentes det ut som. Andre som opplever det samme?
Ja jeg, men har spist lite i det siste - regner med at kroppen merker det godt. Hvis jeg røyser meg for raskt, da prikker hele kroppen og jeg føler meg ultrasvak
 
Ja høres kjent ut Det er betryggende at det er flere som opplever det samme
 
Jeg har merket at jeg blir veldig svimmel av og til. Nå nettopp måtte jeg sette meg med hodet mellom knærne for å ikke gå i bakken kjentes det ut som. Andre som opplever det samme?

Det kan være lavt blodtrykk, som det kan hende du kan motvirke ved å ta en multimineral-tablett, og drikke nok vann. Jeg kom meg fra 95/60 til 128/68 på 2 uker. Føler meg så mye friskere nå.
 
Kan være det ja. Jeg ringte legen men de mente det ikke var noe å sjekke opp. "Alt du opplever den første tida er vanlig" sa de :) Får stole på det:happy:
 
Jeg har blitt utrolig trøtt, og hjelper ikke på at jeg er en syvsover til vanlig. Har også tunge og litt ømme bryster og merket litt stikking i magen (skal vist være livmoren som vokser) ellers griner jeg av nesten alt for tiden. Prøver å trene litt siden jeg er i såppass god form, men tida strekker ikke så godt til ennå mellom jobb og søvn.
 
Blir nå brått super sliten av hver minste ting.. Tung og lei i kroppen. Går oftere på tiddeli-do.. Hatt noen dager med intens hodepine. Ellers en overveldende engstelse for at det ikke skal gå bra denne gangen heller.. [emoji57]
 
Jeg følte meg så heldig i flere uker fordi jeg ikke var kvalm, er 10+3 idag, og har vært konstant kvalm med oppkast i 14 dager. Har nesten ikke kommet meg på jobb engang, føler meg som et elendig menneske.
Ellers har jeg gått kjempe ømme bryster siden uke 4-5, som bare blir verre, så nå kan jeg ikke sove på magen, noe jeg håpet på å få lov til frem til uke 15-16 kanskje lengre...

Opps ble visst klagepost fra meg idag..
 
Jeg har følt at jeg har sluppet unna billig mtp kvalme. Har vært skikkelig uggen, men ikke kastet opp (mer enn 1 gang). Mat frister lite. Var veganer, men måtte til slutt åpne for å bare spise det lille som fristet i jula- som plutselig var egg. Har hørt folk si man får cravinger - jeg er mer motsatt - fått avsmak på veldig mye.
Ellers er jeg usigelig trøtt. Etter jobb går jeg rett på sofa/senga. OG i dag måtte jeg google om det var vanlig å fryse. Jeg har tenkt at det ikke har noe med svangerskapet å gjøre, men jeg sitter med ull fra øverst til nederst + pledd på jobb. (Pasientene må synes jeg ser gæærn ut). Krysser fingrene for mer energi i 2 trimester.
 
Jeg har følt at jeg har sluppet unna billig mtp kvalme. Har vært skikkelig uggen, men ikke kastet opp (mer enn 1 gang). Mat frister lite. Var veganer, men måtte til slutt åpne for å bare spise det lille som fristet i jula- som plutselig var egg. Har hørt folk si man får cravinger - jeg er mer motsatt - fått avsmak på veldig mye.
Ellers er jeg usigelig trøtt. Etter jobb går jeg rett på sofa/senga. OG i dag måtte jeg google om det var vanlig å fryse. Jeg har tenkt at det ikke har noe med svangerskapet å gjøre, men jeg sitter med ull fra øverst til nederst + pledd på jobb. (Pasientene må synes jeg ser gæærn ut). Krysser fingrene for mer energi i 2 trimester.
Jeg er også slik - får avsmak på ting.. jeg kan få lyst på mye, men det er bare frem til jeg har spist det. Så får ikke cravings på samme greia om og om igjen..
 
Er for øyeblikket snart ferdig med uke 12, nedenfor er når jeg husker at symptomene startet

Uke 4/5 - Kvalme - Denne har jeg enda
Uke 4 - Tretthet/utslitthet - Denne har jeg fortsatt, men var definitivt værst frem til uke 9
Uke 11 - Moderat kløe overalt på kroppen
Uke 11 - Hodepine - Konstant nå i 1 uke
Uke 6 - Periodevis med syke temperatursvingninger. Noen ganger er jeg varm og klam, andre ganger får jeg ikke temperaturen opp fort nok. Sitter for øyeblikket på jobb med 25 grader på termostaten og et fleecepledd rundt meg(pluss jobbebukse og tjukk genser!)

Det var de jeg kom på til nå
 
Ååååh! Ja og så glemmer jeg ting! Har alltid hatt super bra husk, plutselig nå glemmer jeg alt :O

Jeg mistet også sansen for "vanlig" kaffe i uke 5 (litt pga kvalmen som hele tiden kom), men den har fortsatt å vedvare også når jeg ellers er i fin form et par timer. Men fant ut at jeg likte en litt dyrere kaffe fra Peru! Så jeg har blitt mer kresen tydeligvis.
Jeg er matperson, utdannet servitør (skulle eeeegentlig bli kokk, men fant ut jeg var for glad i å lage mat til at jeg kunne jobbe med det) så derfor gleder jeg meg til å følge utviklingen av cravings, hva jeg plutselig ikke liker lenger, hva jeg ikke har likt før som jeg kanskje liker nå! Jeg er ikke gira over gravidteten men jeg er gira over å følge matmønsteret mitt :woot::angelic:
 
Tenk så mange forskjellige symptomer man har gjennom et svangerskap! Nå har jeg halsbrann (men som er medisinert og dermed under kontroll), tyngdefølelse i magen, kramper i beina, bekkenløsning (mildt plaget). Den verste plagen nå tror jeg må være at jeg ikke lenger klare å sove videre selv om jeg må tisse, den siste uken har jeg hvert oppe gjerne 3 ganger om natten.. Jeg har fått mye energi tilbake de siste ukene og trenger ikke å sove på dagen lenger :p
 
Back
Topp