Symptomer på spontan abort?

Bindestrek

Blir kjent med forumet
Jeg fikk vite på onsdag at jeg er gravid, har prøvd i over et år, så ble overlykkelig.
Jeg har ikke hatt mensen på over et år, pga forhøyet prolaktin.
På lørdags kveld kom det litt brunlig og lyse rosa utflod på papiret noen toalettbesøk, samme igår (søndag). Noen toalettbesøk uten og noen med.
I går kveld ble det også friskt rødt blod, kun på papiret, samme i dag.
Nå nettopp ble det også en del i toalettet..
Var hos legen kl 12 i dag (før den 'værste' blødningen) og skal komme igjen på onsdag.
Han sa det kunne være begynnelsen på en SA, men at det også kunne være normalt.
Tror dere dette er en begynnelse på SA?
Noen som opplevde det i uke 3 eller 4?
Deres erfaring?
Hvordan går det med dere nå?
Jeg er sååå trist og redd.
Dette barnet er så ekstremt ønsket.
 
Det er så vanskelig å si, i første omgang er det letteste å teste hcg stigning med noen dagers mellomrom. Trist at starten på graviditeten gir så mye ekstrabelastning med blødninger[emoji173]
 
Last edited:
:Heartred så trist å høre. Blødning kan være normalt, men ofte også tegn på SA. Veit så godt hvor jævlig det føles. :(
 
Leit å høre at det gikk galt.
Det er vanskelig å si om en blødning er ufarlig eller ikke. Det sikreste når det er veldig tidlig er å ta blodprøver med et par dagers mellomrom.
Lykke til videre.
 
Hei. Jeg opplever akkurat det samme nå. Litt rødt friskt på papiret i går kveld, med påfølgende time med «mens-lignende» smerter. Dro på nattevakt og fortsatt litt brunt koagulert blod. Avtok i dag morges. Føler symptomene bare forsvant og kjenner meg skikkelig nedfor. Grusomt å gå fra å være håpefull og spent på tiden fremover til ingenting. Har ikke vært hos legen, men føler sterkt at dette ikke gikk:(
 
Hei. Jeg opplever akkurat det samme nå. Litt rødt friskt på papiret i går kveld, med påfølgende time med «mens-lignende» smerter. Dro på nattevakt og fortsatt litt brunt koagulert blod. Avtok i dag morges. Føler symptomene bare forsvant og kjenner meg skikkelig nedfor. Grusomt å gå fra å være håpefull og spent på tiden fremover til ingenting. Har ikke vært hos legen, men føler sterkt at dette ikke gikk:(
Klem fra meg❤️
Er så skummelt den første delen av svangerskapet, men blødning og symptomer som forsvinner behøver ikke nødvendigvis bety sa. Hvor langt er du? Jeg har fem svangerskap bak meg og har hatt blødninger i alle og symptomer som har kommet å gått. To av svangerskapene gikk bra selv med blødning.
Om du tar hcg blodprøve med etpar dager mellom får du svar, værste er være usikker å ikke vite.
Håper det går bra med deg.
 
Klem fra meg❤️
Er så skummelt den første delen av svangerskapet, men blødning og symptomer som forsvinner behøver ikke nødvendigvis bety sa. Hvor langt er du? Jeg har fem svangerskap bak meg og har hatt blødninger i alle og symptomer som har kommet å gått. To av svangerskapene gikk bra selv med blødning.
Om du tar hcg blodprøve med etpar dager mellom får du svar, værste er være usikker å ikke vite.
Håper det går bra med deg.

Takk for svar. Jeg tror jeg var/er 5+2. Men vanskelig å si sikkert da jeg sluttet på p-piller og ikke fikk mens inntil jeg tok test som viste 3+ uker. Var helt i skyene over at det gikk på «første» forsøk. Men liker virkelig ikke det jeg ser etter toalett besøk, er liksom litt friskt blod og litt «grums» uff. Men jobber på sykehus så skal forsøke å ta blodprøve i natt, hvis ikke blir det vel fastlege på mandag. Føler meg litt uvel, men stikkingen i magen og de ømme brystene virker å ha dabbet av, så er egentlig ganske sikker På at dette ikke gikk:( hadde ikke forventet meg at det skulle bli så leit:( takk for oppmuntrende ord
 
Takk for svar. Jeg tror jeg var/er 5+2. Men vanskelig å si sikkert da jeg sluttet på p-piller og ikke fikk mens inntil jeg tok test som viste 3+ uker. Var helt i skyene over at det gikk på «første» forsøk. Men liker virkelig ikke det jeg ser etter toalett besøk, er liksom litt friskt blod og litt «grums» uff. Men jobber på sykehus så skal forsøke å ta blodprøve i natt, hvis ikke blir det vel fastlege på mandag. Føler meg litt uvel, men stikkingen i magen og de ømme brystene virker å ha dabbet av, så er egentlig ganske sikker På at dette ikke gikk:( hadde ikke forventet meg at det skulle bli så leit:( takk for oppmuntrende ord
Er kjempe trist å miste, og husk du har endel hormoner i kroppen som gjør at man blir litt i ekstra utafor og følsom. Du har lov å være lei deg.
Krysser fortsatt fingrene for at det går bra med spiren din:)
 
Takk for svar. Jeg tror jeg var/er 5+2. Men vanskelig å si sikkert da jeg sluttet på p-piller og ikke fikk mens inntil jeg tok test som viste 3+ uker. Var helt i skyene over at det gikk på «første» forsøk. Men liker virkelig ikke det jeg ser etter toalett besøk, er liksom litt friskt blod og litt «grums» uff. Men jobber på sykehus så skal forsøke å ta blodprøve i natt, hvis ikke blir det vel fastlege på mandag. Føler meg litt uvel, men stikkingen i magen og de ømme brystene virker å ha dabbet av, så er egentlig ganske sikker På at dette ikke gikk:( hadde ikke forventet meg at det skulle bli så leit:( takk for oppmuntrende ord
Er helt enig med frk.rose at det er mye hormoner også som gjør en sår og berg og dalbane følelse. Husk å bruk litt tid på å hente deg inn mentalt.
Stor klem til deg[emoji173]
 
Takk for gode ord:) tok blodprøve i natt og den viste HCG på71, må jo ta en ny på mandag for å være sikker på hva som skjer. Noe inni meg håper håper håper at dette mirakuløst skal ordne seg:)
 
Takk for gode ord:) tok blodprøve i natt og den viste HCG på71, må jo ta en ny på mandag for å være sikker på hva som skjer. Noe inni meg håper håper håper at dette mirakuløst skal ordne seg:)
Håper håper sammen med deg kjære deg, så nervepirrende [emoji173]
 
Ble desverre enden dette, var komplett sa i går. HCG var også under 5. Klarte ikke la vær å ta en eggløsningstest i kveld, vet det er suuuuuper tidlig og helt sannsynligvis feil. Men den viste smilefjes, vet noen om det i det hele tatt er mulig?

Men jeg stresser ikke, jeg vet jo nå at jeg kan bli gravid i det minste:)

Håper alt er bra med dere andre her på tråden:) veldig oppmuntrende å ha noen å lufte tankene sine til
 
Ble desverre enden dette, var komplett sa i går. HCG var også under 5. Klarte ikke la vær å ta en eggløsningstest i kveld, vet det er suuuuuper tidlig og helt sannsynligvis feil. Men den viste smilefjes, vet noen om det i det hele tatt er mulig?

Men jeg stresser ikke, jeg vet jo nå at jeg kan bli gravid i det minste:)

Håper alt er bra med dere andre her på tråden:) veldig oppmuntrende å ha noen å lufte tankene sine til

Hvor lenge siden er det du mistet? Hcg gir utslag på EL-tester, så jeg ville ha tatt de med strek eventuelt for å se an om strekene blir sterkere eller svakere. Det varierer jo såklart fra person til person, men det er nok ikke vanlig at kroppen gir EL før et par uker etter første blødningsdag/ den dagen man blør mest.
Leit at du mistet :( Håper du snart er gravid igjen ❤️
 
Ble desverre enden dette, var komplett sa i går. HCG var også under 5. Klarte ikke la vær å ta en eggløsningstest i kveld, vet det er suuuuuper tidlig og helt sannsynligvis feil. Men den viste smilefjes, vet noen om det i det hele tatt er mulig?

Men jeg stresser ikke, jeg vet jo nå at jeg kan bli gravid i det minste:)

Håper alt er bra med dere andre her på tråden:) veldig oppmuntrende å ha noen å lufte tankene sine til
Var trist❤️ Men godt å lese du er ved godt mot. Jeg tok eggløsnings tester etter sa i juli og de viste smile fjes i mange dager, leste på pakka at den kunne vise feil etter spontanabort.
Håper det er eggløsning du har og at du blir fort gravid igjen. Lykke til
 
Håper det går bra med deg og at du blir gravid igjen snart :Heartred Mange klemmer fra meg :Heartred
 
Back
Topp