Symptomer i rugetiden for de som har testet positivt!

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Tenkte kanskje vi kunne ha en tråd der alle som har fått den etterlengtede positive testen kan fortelle oss andre hva de har kjent i rugedagene. Kanskje har du ikke kjent noen ting? Skriv det ned uansett hvor mye eller lite :D

Håper denne tråden kan bli lang og vakker og full av inspirasjon for andre rugere :rolleyes:
 
1. Gang: ekstremt vonde pupper,masse murringer og vondt i korsryggen/bekken. Trøtt og sovna på sofan. Sykemeldt av utmattelse. Sluttet å utvikle seg i uke 5..
2. Gang: helt motsatt av 1. Litt vondt i puppene av og til, ingen murringer, sliten og trøtt, sovner på sofan :) ikke hatt behov for sm, kun vært hjemme med andre ting denne runden.
Skal på ul i dag, spent på om magefølelsen på at ting har gått galt denne gangen og eller om det er ett lite hjerte som banker :)
 
1. gang veldig oppblåst og mye luft imagen..Men hadde d hele tiden etter uttak og, hadde bare en god følelse om at kanskje d var positivt..
2. gang, litt oppblåst liten god følelse.. sa uke 5!
3. gang..litt oppblåst mye nerver...håpte men turte ikke helt.. fikk ei jente. lite symptomer hele svangerskapet pga slet psykisk av frykt. tisset ofte, mye sulten men kom etter TD.
4. gang mye sulten et par dager var kun kjemisk.
5. gang som er nå er det lite..var litt oppblåst imagen og litt murring et par dager før TD. nå ingenting...bare redsel dom tar over.. venter svar på blodprøve idag....
 
Hadde veldig veldig mye murringer i ryggen, var overbevist om at mensen kom.. I tillegg var brystene utrolig ømme :)
 
3 negative innsett før det klaffet på 4. :) eneste forskjeller på siste innsett var at jeg ble veldig fort andpusten av å gå trapper. Våknet også med voldsom kvalme dagen før testdag, men det kan ha vært opparbeidet spenning i kroppen. Murringer i rygg og skikkelige menssmerter kom like etter positiv test. Er rart å tenke på at jeg nå er i uke 30! Ikke lenge til lillegutt kommer ❤️
 
Ingen denne gangen og helt frem til nå de siste dagene bortsett fra tretthet. Er 7 uker nå og akkurat begynt å bli kvelds- og nattkvalm.
Testene er kullmørke, så jeg er da gravid......:happy090
 
Jeg hadde ingen symptomer i rugetiden som jeg ikke hadde før.. Gikk på progynova. Er nå 18+3, og har fortsatt ikke hatt noen spesielle symptomer. Sånn bortsett fra uteblitt mens :p
 
Nesten ingen symptomer ved positiv test her, men litt ømme pupper og bittelitt murringer innimellom :) jeg er 4+0 i morgen og har nettopp testet positivt, litt tidlig for noe særlige symptomer enda :)
 
Reagerte på shampooen til mannen som han har brukt de siste mnd.

Ømme pupper, kan jo være lutinusen og

Rett før positiv test, 10 dpo, kjentes det veldig ut som om jeg skulle få mensen, så var ikke forberedt på at den skulle være positiv

Utrolig mye luft i magen :p

Uren hud, men tenkte dette kom av stress og påkjenningen av IVF
 
Tenkte kanskje vi kunne ha en tråd der alle som har fått den etterlengtede positive testen kan fortelle oss andre hva de har kjent i rugedagene. Kanskje har du ikke kjent noen ting? Skriv det ned uansett hvor mye eller lite :D

Håper denne tråden kan bli lang og vakker og full av inspirasjon for andre rugere :rolleyes:


Hei;-)
Det er i grunnen helt umulig for meg å si. Ved alle rugedager både ved positiv og negativ test har det kjentes ut som om jeg var gravid. Kvalm,uvel, trøtt, vonde pupper. Det eneste som skilte seg ut ved det forsøket hvor jeg ble gravid var at jeg fikk veldig mye kløe og frøs veldig mye i tillegg til de andre symptomene.
 
Første gang jeg ble gravid, ble jeg super kvalm etter litt vin dagen før. Hadde tidligere den uken sovnet kl.19-20 tiden og skjønte ikke hvorfor jeg var så sliten. Så tok jeg en Graviditets test etter at mannen min trodde kanskje jeg var gravid. Da var jeg 3-4 uker på vei[emoji3] nå er bolle liten (jente) 1 år og 5 måneder.
Jeg startet aldri på pillen etter at jeg fikk datteren min. Fordi vi ville ha flere. Nå har jeg ventet en stund. Begynner å få normal syklus. Vært hos gynekologen. Hun sa at alt var bra. Startet på pergotime. 1.kur. Merker store smerter/ murringer og håper på positiv i morgen tidlig. Skulle hatt el. I dag. Venter spent. Bra mannen kommer hjem fra reise om bare noen timer:)
 
8 uker 4 dager og symptomene har vært oppkast kvalme...

Sist graviditet var jeg noe kvalm i uke 10 til 15 men det er ikke denne graviditetens fasitt
 
Last edited:
Dytter :)
 
En uke ut i rugetiden var det ømme pupper og øm korsrygg. Litt øm nederst i livmorområdet.
 
Jeg har hatt tre fryseforsøk med blastocyster i løpet av 1/2 år.

1. Veldig uren hud, ømme pupper, menssmerter - negativ
2. Veldig fin hud, ømme pupper, menssmerter - negativ
3. Veldig fin hud, ømme pupper, menssmerter, våknet 5 dager etter innsett med voldsomme smerter i korsryggen - positiv.

Har tenkt veldig mye på om noe var forskjellig. Selvsagt denne enorme ryggvondten. Drømte også enormt mye rart og veldig virkelig siste gangen. Tenker også at siste gangen endret symptomene seg litt omtrent halvveis. Så ømme pupper + menssmerter var definitivt pga. progesteron, men endret seg litt med HCG-produksjon. Vanskelig å forklare.

Var helt sikker på at jeg ikke var gravid på siste, så ikke sånn at jeg skjønte det mens det stod på. Definitivt ikke.
 
Da jeg tok testen var jeg 95% sikker på at den var negativ. Jeg hadde mistet mange av symptomene som veldig vonde pupper osv. Følte at kroppen fulgte den vanlige syklusen fra da jeg brukte å tempe. Var veldig trøtt, men hadde akkurat vært syk, så tenkte det var derfor. Blødde også litt lyst blod fire dager før testdag, og hadde fått litt mensensmerter. Natt til 12dpo, drømte jeg at jeg testet positivt, så jeg sto opp, og tok en test. Den var positiv! Er nå 17 uker på vei.[emoji4]
 
Jeg er på dpo 8 nå. I noen netter har jeg hatt mensen lignende smerter, de sitte både i midten, rett under navlen og på sidene ved eggstokkene- noen som har noe erfaring med dette?

Har stadigvekk disse gjengen dagen, igår hadde føltes det som en luft boble som seig seg fra underlivet og oppover til navlen - plages med luft om jeg drikker noe med kullsyre..noen andre som har hatt det slikt?
 
Jeg er på dpo 8 nå. I noen netter har jeg hatt mensen lignende smerter, de sitte både i midten, rett under navlen og på sidene ved eggstokkene- noen som har noe erfaring med dette?

Har stadigvekk disse gjengen dagen, igår hadde føltes det som en luft boble som seig seg fra underlivet og oppover til navlen - plages med luft om jeg drikker noe med kullsyre..noen andre som har hatt det slikt?

Jeg hadde mens-smerter mange ganger daglig til ca uke 8 i svangerskapet. Så mens-smerter er nok hvertfall vanlig for gravide også [emoji5] Lykke til!! [emoji8]
 
Jeg hadde mens-smerter mange ganger daglig til ca uke 8 i svangerskapet. Så mens-smerter er nok hvertfall vanlig for gravide også [emoji5] Lykke til!! [emoji8]

Ok, er det noen andre tidlig symptomer man kan ha? har en del klar/blank utflod - er det også normalt? Jeg tar Lutinus og Progynova daglig.
 
Back
Topp