Symptomtråd

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
De gamle symptomtrådene har forsvunnet et sted bak de ti første sidene på forumet vårt og søkefunksjonen her inne er ikke god, så jeg beklager at jeg lager en ny, men det får være måte på leting.

Det nye her (14+5) er raping! Raping hele dagen lang. Det føles egentlig helt greit å få dem ut, noe bygger seg tydeligvis opp der inne, men å gå fra en rap i uka til ti i timen føles litt voldsomt. :hilarious:
 
Jeg klør noe helt voldsomt på hele kroppen. Skrubber og smører, men ingen ting hjelper. Helt tortur å våkne midt på natten å klø der man ikke kommer til på egenhånd.
 
Jeg klør noe helt voldsomt på hele kroppen. Skrubber og smører, men ingen ting hjelper. Helt tortur å våkne midt på natten å klø der man ikke kommer til på egenhånd.
Uff, det høres pyton ut ja. :bored:
 
Var så kvalm i natt også, så syntes ganske synd på meg selv :rolleyes:

Klødde forrige graviditet også, men kan ikke huske at det var så ille.
Man begynner jo å lure litt på "hvorfor?". Hvorfor kløe i huden? Hvorfor raping? Kvalme kan jeg skjønne, hormoner og ubalanse i systemet, men de andre er bare rare. :)
 
Jeg har de siste ukene fått kviser, både på ryggen og i ansiktet! [emoji21]
Har ikke vært plaget med dette før graviditeten. 16+4.
 
Her er kvalmen tilbake [emoji58]
 
Offja, den der forferdelige rapinga! :wtf: Eg taklar ikkje større måltid, då går eg berre å rapar/gulpar. Så utruleg ekkelt :sour:

Mistenker at det har ein samanheng med slapphet i lukkemuskelen til magesekken. Alt blir vist slapt i denne magiske fasen i livet :rolleyes:

Ellers er det
- framleis uggenhet (men den er ti gangar betre enn for ein mnd sidan, takk og lov!)
- 87 turar på do ila ein dag for å tisse 3 ml kvar gang :rolleyes:
- ligamentsmerter/stikningar rundt den veksande livmora
- stadig større og ømme puppar (sistnevnte kjem og går)
- ein etterkvart tydelig babybump :happy:
 
Offja, den der forferdelige rapinga! :wtf: Eg taklar ikkje større måltid, då går eg berre å rapar/gulpar. Så utruleg ekkelt
Jeg bare tenker litt... Altså raping er jo kjipt nok. Men det virker jo som om det er en del "luft" i systemet her. Vil det etterhvert utvikle seg i andre enden også? :hilarious: Jepp, det er en magisk tid. ;)
 
13+2 her og fortsatt kvalm, men har begynt å få noen gode stunder innimellom. Mentalt forberedt på at det varer en måned til.
Siste uka har bekkensmertene på høyre side blitt verre og verre.
Også er det denne forferdelige kløen da, og noen skikkelige blodtrykksfall innimellom.
 
Jeg bare tenker litt... Altså raping er jo kjipt nok. Men det virker jo som om det er en del "luft" i systemet her. Vil det etterhvert utvikle seg i andre enden også? :hilarious: Jepp, det er en magisk tid. ;)

Lufta kjem sikkert inn med all slappheita. Etterkvart blir det vel full gjennomtrekk :p
 
Nå har kvisene kommet. På øvre del av rygg, brystet og halsen. Husker ikke når det kom de to andre gangene, men jeg har fått det hver gang. Heldigvis lite i ansiktet.

Begynner å bli luftig i magen igjen også. Snart kan jeg vel atter produsere gass for Statoil, som jeg pleide å si de andre gangene ...
 
Man begynner jo å lure litt på "hvorfor?". Hvorfor kløe i huden? Hvorfor raping? Kvalme kan jeg skjønne, hormoner og ubalanse i systemet, men de andre er bare rare. :)
Kløe i huden kan komme av for lite drikke. Man trenger drikke mye mer som gravid. Kan også være for lite salt, slik at kroppen ikke klarer holde på væske godt nok.
 
Jeg har de siste ukene fått kviser, både på ryggen og i ansiktet! [emoji21]
Har ikke vært plaget med dette før graviditeten. 16+4.
Æsj, kjedelig Jeg er litt plaget uren hud til vanlig, men får tydeligvis bedre hud av å være gravid, var sånn med forrigemann også. Så jeg er veldig fornøyd!
 
Jeg er superøm nederst i magen, særlig rundt det gamle ks-arret. Tydelig at det strekkes godt i arrvev i området... Skikkelig vondt hvis jeg reiser meg raskt, hoster, nyser, spyr eller skal tisse, og det skal jeg jo relativt mange ganger om dagen... [emoji13]
 
De gamle symptomtrådene har forsvunnet et sted bak de ti første sidene på forumet vårt og søkefunksjonen her inne er ikke god, så jeg beklager at jeg lager en ny, men det får være måte på leting.

Det nye her (14+5) er raping! Raping hele dagen lang. Det føles egentlig helt greit å få dem ut, noe bygger seg tydeligvis opp der inne, men å gå fra en rap i uka til ti i timen føles litt voldsomt. :hilarious:

Haha, det husker jeg at jeg gjorde mye sist jeg var gravid. Måtte rape hele tiden. Heldigvis raper jeg ikke like mye som sist enda, men tror det kommer etterhvert.

Ellers sliter jeg med at kvalmen er tilbake.

Jeg er kjempe moody.

Forstoppet, helt stopp.

Luktesansen er helt ekstrem. Veldig slitsomt. Alt lukter.

Begynt å få vann i kroppen på morgningen og kvelden.
 
Back
Topp