Symfyse-fundusmål

Jeg målte meg til 19 cm i dag, 25+1 ...ikke målt hos jordmor enda, skal dit 3. mai. Ligger under på kurven, men det gjorde jeg i begge de andre svangerskapene også. Om denne målingen er helt rett, gjenstår dog å se. Hoi!
 
23 cm ca, ligger midt på streken :)
(24 + 3)
 
Last edited:
Målt til 28 cm i dag (24+0) hos jordmor.
 
Samme som meg da :) Sa hun at det var ok?
Ja, eller hun sa ikke så mye siden jeg skulle inn til lege for vekstkontroll. Litt under persentil-modellen var de. 694 og 671 gram. Men var visst veldig fint i forhold til at barnefar og jeg ikke er store. Hun tenkte rundt 3000 gram ved termin er bra for jentene pga det. Så de blir vel å ligge litt under hele veien da regner jeg med. Men så lenge alt er fint og de vokser fint (som de har gjort siden OUL) er det helt ok for meg å få et par små og fine jenter nær termin :)
Jeg var 3200 gram ca 1 uke før termin, og min bror 3300 gram 2 uker før termin. Så slekter vel litt på å få små barn også kanskje?
 
Ja, eller hun sa ikke så mye siden jeg skulle inn til lege for vekstkontroll. Litt under persentil-modellen var de. 694 og 671 gram. Men var visst veldig fint i forhold til at barnefar og jeg ikke er store. Hun tenkte rundt 3000 gram ved termin er bra for jentene pga det. Så de blir vel å ligge litt under hele veien da regner jeg med. Men så lenge alt er fint og de vokser fint (som de har gjort siden OUL) er det helt ok for meg å få et par små og fine jenter nær termin :)
Jeg var 3200 gram ca 1 uke før termin, og min bror 3300 gram 2 uker før termin. Så slekter vel litt på å få små barn også kanskje?
Høres ut som fin størrelse det, og så jevne ifht hverandre :) så lenge de følger sin egen kurve så er der bra :) ❤ mine ble målt 23+1 og var like store som dine, den ene litt større. Men mine ligger jo over godt over. Synes det høres helt flott ut jeg :)
Jeg var 3500 og barnefar til mine to gutter var også 3500, og guttene 4 kg. Nye barnefar var 4 kg når han ble født, så i teorien så skal disse bli enda større :p hjelpes
 
Høres ut som fin størrelse det, og så jevne ifht hverandre :) så lenge de følger sin egen kurve så er der bra :) ❤ mine ble målt 23+1 og var like store som dine, den ene litt større. Men mine ligger jo over godt over. Synes det høres helt flott ut jeg :)
Jeg var 3500 og barnefar til mine to gutter var også 3500, og guttene 4 kg. Nye barnefar var 4 kg når han ble født, så i teorien så skal disse bli enda større :p hjelpes
Hehe, blir spennende å se hvordan våre blir i forhold til hverandre etterhvert da :)
Nå blir vel tvillinger stort sett litt mindre i størrelse enn om det bare er en. Har de sagt de kan komme til å bli 4 kg hos deg? Det blir ganske mye baby til slutt:p
 
Hehe, blir spennende å se hvordan våre blir i forhold til hverandre etterhvert da :)
Nå blir vel tvillinger stort sett litt mindre i størrelse enn om det bare er en. Har de sagt de kan komme til å bli 4 kg hos deg? Det blir ganske mye baby til slutt:p
Nei nei :D heldigvis ikke!! :p de mener at de ikke vil legge fullt så mye på seg etter uke 30, så satser på de blir ca 3 kg til uke 38. De trenger ikke bli større for min del :bag:
Hadde det vært en inni der så hadde den kanskje blitt svær :p
 
Nei nei :D heldigvis ikke!! :p de mener at de ikke vil legge fullt så mye på seg etter uke 30, så satser på de blir ca 3 kg til uke 38. De trenger ikke bli større for min del :bag:
Hadde det vært en inni der så hadde den kanskje blitt svær :p
Høres fint ut med 3 kg og 38 uker ja :)
 
30 cm hos jordmor i dag, 25+0. 2 cm mer enn for akkurat en uke siden!
 
Last edited:
Jeg er veldig spent på hva jeg måles til hos jordmor i morgen; første gang jeg blir målt av andre dette svangerskapet og stoler ikke helt på at jeg har fått det til selv.
 
28cm 25+5...... en god del større denne gang enn forrige svangerskap. Blir spennende å se på vekstkontroll 22.mai om hvor stor han er
 
27 cm 26+3 hos jordmor
 
Målte i går hos jm, 22 cm uke 23+4
Har i de tidligere svangerskapene også ligget litt under de to første målingene, men stiger fort på slutten.

24,5 Målt i dag 27+5
Hun lurte på om jeg synes magen var liten. Måtte være obs på mindre liv, å kontakte føden for en kontroll om mini ble slapp [emoji33]
 
Jeg tror jeg var ca 26,5 cm i går 26+4. Litt over den røde streken men fortsatt inni den mørkeste delen av kurven. Jeg reagerte på at forrige hadde vært under rød linje, men hun sa den første ofte ikke stemte med resten.
 
Back
Topp