Symfyse-fundusmål

Slik så de gamle skjemaene ut. Og i følge det ligger jeg over det skraverte feltet , noe som stemmer bra med to inni der :) har ligget under den midtstreken i de andre svangerskapene.
PS. Det er ikke mine prikker på skjemaet, bare fant ett på nettet
_20180308_140857.JPG
 
Slik så de gamle skjemaene ut. Og i følge det ligger jeg over det skraverte feltet , noe som stemmer bra med to inni der :) har ligget under den midtstreken i de andre svangerskapene.
PS. Det er ikke mine prikker på skjemaet, bare fant ett på nettet
Vis vedlegget 247860

Jeg har ligget under i mine forrige svangerskap jeg også, men innenfor skravert felt. Er spent nå, mål er jo ikke tatt enda. Ikke tatt selv heller. Må kanskje sjekke appen, får evt. ikke målt første før om drøye 2 uker hos jordmor, hvis det i det hele tatt blir målt da og ikke senere.
 
Slik jeg klarte å utføre dette ved å bruke appen er jeg 18 cm i dag (uke 17+1 med tvillinger).
 
Slik jeg klarte å utføre dette ved å bruke appen er jeg 18 cm i dag (uke 17+1 med tvillinger).
Det kan stemme veldig bra! Jeg var 17 cm uke 17+1 :)
Det vanskeligste synes jeg er å finne ut hvor fra symfysen jeg skal måle
Litt usikker på hvor beinet slutter
 
Det kan stemme veldig bra! Jeg var 17 cm uke 17+1 :)
Det vanskeligste synes jeg er å finne ut hvor fra symfysen jeg skal måle
Litt usikker på hvor beinet slutter
Det synes jeg at jeg fant lettere enn hvor livmoren stoppet, for den finner jeg mye lettere i oppreist stilling:rolleyes: Litt gøy å bare prøve noe nytt da:)
 
Jeg er ca 11 cm uke 18+3 :p Heldigvis vet jeg babyen er akkurat så stor som den skal være.
 
Det synes jeg at jeg fant lettere enn hvor livmoren stoppet, for den finner jeg mye lettere i oppreist stilling:rolleyes: Litt gøy å bare prøve noe nytt da:)
Den videoen var veldig bra. Visste faktisk ikke at man ikke skulle trykke målebåndet ned, men trykke ned og så måle der fingen er etterpå :) synes det er veldig gøy å følge med på sånne ting. Å iallefall nå med to :)
 
Første SF-mål hos jordmor idag, 23 cm. 20+6. Iflg gammalt skjema er eg godt over normalen, men på det nye er eg midt i sjiktet. Velge å fokusere på det siste eg :angelic:
 
I følge legen min har de fikset på de nye skjemaet siden norske babyer blir større og større i gjennomsnitt og det gammle skjemaet var veldig gammelt. Så det gjennomsnittlige målet på det nye skjemat er høyere enn det gamle[emoji846]
 
Jeg fikk målt for første gang i dag! Er i det skraverte feltet, et stykke under den røde streken. Skjønte ikke helt hva det er man måler og hvorfor. Eller, det var jo livmorens lengde tror jeg? Så da tenker jeg at den helst skal følge grafen, hvis ikke kan det bety... noe? :D
 
Var 25 cm i dag 24+3
 
Noen som har fått målt eller måler selv? Med de andre lå jeg enten på den tykke streken eller under, men alltid innenfor det skraverte feltet. Tipper jeg sprenger det skjemaet denne gang :p
Er det eget tvilling skjema? Jeg har alltid liggi langt over snittet. Ikke målt enda med denne ungen.
 
Er det eget tvilling skjema? Jeg har alltid liggi langt over snittet. Ikke målt enda med denne ungen.
Nei, jeg har helt vanlig skjema. Men har ikke blitt målt, da vi med tvillinger går ultralyd ca hver 3./4. Uke nå framover :)

Målte på meg selv i går 24+1 og kom fram til 28cm. Det er et stykke over det skraverte feltet :p jeg har alltid ligget litt under eller midt på den midtre streken før
 
Jeg kan ikke måle selv. Finner verken topp eller bunn:hilarious:
 
Back
Topp