Symaskin..

Fru.Kongshaug

April 2013s nerd!
VIP
Har dere noen å anbefale?
Trenger ikke være så innmari dyr, sånn siden man er helt grønn i faget ;)
 
Dessverre ikke så god på merker og utvalg, eller maskiner. Jeg har en husvarna er kjempe fornøyd, kjøpte den på salg 50% til 3500. Fikk gode råd i butikk.
Jeg ville gått på en sømforretning å bedt om råd. Uansett bør du velge en med sterk motor om du feks. skal legge opp dungeri bukser også med den.
 
Anbefaler deg og gå på en butikk som driver med symaskiner og høre der.

Og då anbefaler jeg deg og kjøpe ei med elektronisk motor framfor mekanisk motor :)

Selv er jeg ihuga Bernina fan, og sverger til de.
Men de koster litt da

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
 
Mamma sin husquerna går på sitt 33. år nå, så jeg ville kjøpt den;) Hehe.
Har også kjøpt en husquerna, og jeg synes den er kjempegod til mitt bruk. Men anbefaler å kjøpe i butikk fremfor nett. Var litt stress å få hjelp når jeg måtte sende den inn for en fillesak som enkelt hadde blitt ordna opp i på butikk... Og så får en vel ofte med et gratis kurs om en kjøper i butikk(?)
 
Jeg har alltid hatt et inntrykk av at Singer var så veldig bra.. men ser de selges for null og nix på alle plasser for tiden. Men jeg fikk en Husquarna av søstra mi. Den er noen år gammel, men nesten aldri brukt. Hun er sybærte så bruker bedre maskiner enn dette... men hun har kjøpt den samme til dattra si. Den kostet vel rundt 5000kr den gangen mener jeg, og er av god kvalitet ihvertfall. Noe mer vet jeg ikke. Spør i en butikk, og håp på enda flere svar og erfaringer i denne tråden :D
 
Du bør iallefall styre unna de aller billigste fra Elkjøp, jysk og slike ting, så lenge du ikke bare har planer om å sy gardiner. Jeg fikk en AEG fra Elkjøp til jul ett år, og den drepte omtrent all syglede. Bare trøbbel med den.. Oppgraderte til Pfaff Ambition 1.0, men den er kanskje litt dyrere enn du hadde tenkt? Jeg syr endel klær jeg da, bodyer til lillegutt etc :)
 
fikk Symaskin fra stoff og stil til 3rs dafen min! den har tråkla mange km den. Tror det er Elna eller noe i den duren...
 
Da har man vært innom 4 forskjellige butikker og endte opp med en Singer 2273. Den skulle vist passe fint til mitt kunnskapsnivå :p
 
Gratulere med ny maskin:)
Ser ut som en grei maskin, brukervennlig og fin?:)
 
Den virker grei altså, men tilogmed den simpleste ville vel vært for avansert for meg :p
Selv etter nøye studering av brukermanualen, klarte jeg ikke helt å få festet undertråden skikkelig. Enden på visa var at samboeren til mamma måtte hjelpe meg :p
 
Håper det er ok om jeg tar opp igjen på en gammel tråd. Prøver det først :) Jeg har vært på en sybutikk i dag, meningen var å kjøpe en enkel og grei maskin. Hun i butikken anbefalte meg en til 5000,-, det var en Janome decor computer 4030. Jeg synes det er dyrt, men har noen noen meninger for eller mot Janome, og om det er mye for en maskin?
 
Håper det er ok om jeg tar opp igjen på en gammel tråd. Prøver det først :) Jeg har vært på en sybutikk i dag, meningen var å kjøpe en enkel og grei maskin. Hun i butikken anbefalte meg en til 5000,-, det var en Janome decor computer 4030. Jeg synes det er dyrt, men har noen noen meninger for eller mot Janome, og om det er mye for en maskin?
Janome maskinene skal være gode maskiner.

Selv sverger jeg til Bernina, og tror nok at janome er minst like gode.

Det som er greit og se på på maskinen er at den har elektronisk motor framfor mekanisk.
Og sjekk ut hvilke sømmer drn har og hva du kan kjøpe til av ekstrautstyr.

Har selv ei maskin til rundt 5000kr, og den er verdt pengene.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
Takk for utfyllende svar :)
 
Da har man vært innom 4 forskjellige butikker og endte opp med en Singer 2273. Den skulle vist passe fint til mitt kunnskapsnivå :p

Gratulere med ny sy Marskin :) har selv en singer confidence som jeg nettopp har kjøpt og jeg elsker den ! Hadde en gammel singer før den og har vert super fornøyd :)
 
Jeg har en sånn billig jysk sak, den funker fint til mitt bruk, altså å legge opp og sy gardiner :p
 
Back
Topp