Sykmeldt, men hjelpes så tungvint

ønsker*magetroll<3

Forelsket i forumet
Har vært sykemeldt i tre uker nå, skulle forlenge den i dag og fikk beskjed om at de bare kan sykemelde meg en uke i gangen videre. Viss ikke kom de til å få problemer med nav.

Aldri hørt om dette tidligere.

Noen andre som har opplevd det?
 
Høres rart ut! [emoji848] Kommer kanskje ann på hvorfor man er sykemeldt. Men jeg blir sykmeldt 4uker av gangen,grunnet kvalme og oppkast.
 
Har vært sykemeldt i tre uker nå, skulle forlenge den i dag og fikk beskjed om at de bare kan sykemelde meg en uke i gangen videre. Viss ikke kom de til å få problemer med nav.

Aldri hørt om dette tidligere.

Noen andre som har opplevd det?
Sniker fra mars.

Det har jeg aldri hørt om. Jeg selv har vært sykmeldt helt siden rundt uke 8. Har fått 4 ukers sykmelding hver gang slik at jeg slipper å stresse meg til legen ofte.
Var det legen som sa det til deg eller resepsjonsdama?
 
Sniker fra mars.

Det har jeg aldri hørt om. Jeg selv har vært sykmeldt helt siden rundt uke 8. Har fått 4 ukers sykmelding hver gang slik at jeg slipper å stresse meg til legen ofte.
Var det legen som sa det til deg eller resepsjonsdama?

Turnuslege, fikk ikke time med min fastlege. Skal ringe til han for å få forlenge neste uke, får høre hva han sier da.

Har aldri hørt om det før og var ikke i samme situasjon sist svangerskap.
 
Har vore sånn når eg har måttet gå til vikarar også. Men når eg får fastlegen, skriv ho gjerne ut 3-4veker om gongen (deltidssjukemelding)
 
Jeg har fått for 2 uker i slengen hele veien. Men nå er de begynt å bare forlenge med 1 uke om gangen, siden "kvalmen nå skal gå over".. syns det er fryktelig slitsomt å må styre med sykemld, lege, sjef osv hver uke.. legen er heldigvis snill da, og noen ganger holder det at jeg bare ringer for å få den forlenget:)
Har aldri fått for mer enn 2 uker..
 
2-4 uker er det vanligste, noe lenger enn det er problematisk. 1 uke høres helt feil ut..
 
Aldri hatt noen problemer med å få sykemelding for 4 uker før, men det har alltid vært hos fastlegen. Kanskje ikke turnuslege har lov til å gi sykemelding for lenger enn en uke av gangen?
 
Sniker fra desember.

Jeg var sykmeldt 4 uker av gangen, den siste gangen 5 uker. Det har ikke vært noen problemer med NAV, jeg har ikke hørt fra de engang.
 
Takk for svar alle sammen xsmile9 Sjefen min trodde at det var fordi det var en turnuslege og de følger reglene til punkt og prikke. Hun hadde opplevd dette med andre også. Så satser på det og at jeg slipper å få ny sykemelding hver uke og frem og tilbake fra jobb og lege!
 
Back
Topp