Sykkelvogn

Mfh78

Flørter med forumet
Augustmødrene 2014
Noen anbefalinger? Skal sykle mest på grusvei, skal være mulig å legge ned ryggen siden minste er bare 6 mnd nå.
Og ikke koste 5000..
 
Ville ikke hatt en BABY i en sykkelvogn :O

vent til babyen er 1 år, og kan sitte stødig selv, med hjem på! Det rister ganske mye i en sånn sykkelvogn..

Vi har en helt enkel, plass til 2 barn, kjøpte til under tusenlappen på tilbud. Funker til vårt bruk! Men brukte ikke før de var 1 år.
 
Kommer til å bli brukt på grusvei på fjellet. Flatt og ingen trafikk å snakke om. Ser da ikke problemet med å ha med baby hvis vogna er beregna på det. Forøvrig blir hun både 8 og 9 mnder innen den tid..
 
Jeg ville uansett ikke satt en på 8-9 mnd i en sykkelvogn heller.
Det rister godt uansett om man kan legge ned ryggen eller ikke.

Skjelettet til så små barn vil ikke takle det så godt.

Hjelper ikke om det er trafikk eller ikke.

Ikke vet jeg om det finnes en sånn type sykkelvogn heller.
 
Ingen sykkelvogn er beregnet for babyer. De fleste er fra 1år og oppover. Det blir alt for mye støt for en baby å ligge i en sykkelvogn. Hadde heller bukt bæresele/bæresjal da:)
 
Trodde man kunne kjøpe sånn "slynge" sånn som flybaby som tilleggsutstyr til noen av disse? Hva som er anbefalt vet jeg ikke.

Mener jeg har sett flere som også har festet babysete inni der, da bør det ikke være noe problem å bruke den. Du kan jo jogge med en på 6måneder slik jeg har forstått? :/

Et lurt tips er vel å se seg ut den du vil ha og se om du får den brukt.

Vi har den helt enkle fra xxl og har funker til en 3åring. Så vi trenger ikke de heftige.
 
Trodde man kunne kjøpe sånn "slynge" sånn som flybaby som tilleggsutstyr til noen av disse? Hva som er anbefalt vet jeg ikke.

Mener jeg har sett flere som også har festet babysete inni der, da bør det ikke være noe problem å bruke den. Du kan jo jogge med en på 6måneder slik jeg har forstått? :/

Et lurt tips er vel å se seg ut den du vil ha og se om du får den brukt.

Vi har den helt enkle fra xxl og har funker til en 3åring. Så vi trenger ikke de heftige.
Ja men å jogge med baby i en vogn er noe helt annet, mye bedre demping på en vogn, og ikke samme fart heller.
 
Uansett om det er lite trafikk eller ikke, ville jeg aldri hatt en baby i en sykkelvogn. Minimum 1 år mener jeg uansett.

En vogn er noe helt annet, mye mer kontroll over barnet, mye bedre komfort. Ja, vet noen har festet bilsete inni der, men skjønner ikke helt hvordan de får på babyen hjelm da..

Nei, vent til 1 år. Heller bruk bæresele eller vogn.
 
Vet at noen av de vognene som kan brukes til sykkel/ski sier at barna kan ligge når den brukes som pulk, men ikke når man bruker den som sykkelvogn.
 
Fra barnet kan sitte selv kan du ha ungen i sykkelsete. Så sant du finner en hjelm som er liten nok.
 
Man har mulighet til å kjøpe et babysete i nordic cab sin (som kan brukes som kombinert sykkel/pulk/løpevogn), men det er ment brukt til pulk og løping som de andre her skriver.
 
Ok, takk for svar. Hun blir 1 år i aug så da får vi vente til høsten med sykling da
 
Jeg har en croozer sykkelvogn med to seter, til den så fikk vi med babysete som ligner litt på flybaby slik at man kan bruke den til barn som ikke kan sitte selv... Har ikke prøvd det enda, men ser greit ut, det var også med en "luftpute" som skulle ligge under babysetet for ekstra demping av støt ol...
 
Tfk joggster med sykkelvogn feste :) ... Men du har sikkert vogn fra før av :)
 
vi har thule charicot, veldig fornøyd. Har ikke testet den på sykkel ennå da, bare som pulk og med hjul og drag. Kan også brukes som joggevogn.
 
vi har thule charicot, veldig fornøyd. Har ikke testet den på sykkel ennå da, bare som pulk og med hjul og drag. Kan også brukes som joggevogn.

Vi har akkurat kjøpt en thule vi og, gleder meg til å teste den!
 
Back
Topp