Sykkel

ToGo

Glad i forumet
Hvordan er det å sykle som gravid? Jeg pleier å sykle vår/sommer/høst til og fra jobb, men lurer på om noen som har erfaringer å dele? Blir det fort ubehagelig når man har mage, eller går det lett som en lek?
 
Jeg har ikke noen personlig erfaring, men jeg har en venninne som syklet til hun var 8 måneder på vei! Jeg tror ikke hun syns det var noe problem!
 
Sniker litt, men sist svangerskap syklet jeg helt til jeg gikk ut i permisjon. Kunne være litt tungt oppoverbakke som kunne utløse kynnere mot slutten, men ellers gikk det kjempefint! Jeg klarte ikke å gå noe særlig pga bekkenløsning så sykkelen var gull verdt så jeg kom meg rundt :)
 
Kan bare være at du vil ha styret lengre opp [emoji5] men d spørs på hvem type sykkel d er du sykler på! Jeg sykler terrengsykkel- og den er d for lav med tanke på sitteposisjon- men har du en bysykkel- så burde det gå veldig fint [emoji5]
 
  • Liker
Reactions: Sue
Jeg sliter med bekkenvondt og har fått meg ergometersykkel i stua [emoji108] Helt genialt! Lite vondt og fungerer veldig bra [emoji4] Som andre nevner, er det bare å heve styret når magen blir større. Håper og tror jeg vil kunne sykle frem til fødsel [emoji605][emoji6]
 
Takk for tips. Tok min første sykkeltur i dag og var mindre vondt i rygg enn å gå. Nå har jeg en sånn sykkel hvor jeg sitter framoverlent. Håper jeg kan få opp styret litt. Kjenner at jeg ikke orker å kjøpe ny sykkel nå.
 
Jeg har den type bekkenvondt som gjør det veldig vanskelig å sykle uten og få veldig vondt etterpå, så jeg står over denne sesongen...
 
Har en plan om at spinning skal være cardiotrening så lenge som mulig, dog i så rolig tempo som jeg greier. Ikke vært noe problem enda :)

Tror trikset er å justere sykkelen riktig :)
 
Back
Topp